کد خبر: ۱۳۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام جوادی تبیین کرد:

نشانه‌های جوان عاشورایی

این خطیب مذهبی منظم بودن را یکی از نشان‌های جوان عاشورایی دانست و گفت: باادب بودن نیز از دیگر نشانه‌های جوان عاشورایی است که جوانان امروز باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.
به گزارش خبرنگار شیرازه، حجت‌الاسلام جوادی در همایش جوانان عاشورایی که در امام‌زاده میر محمد(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند به پیامبر بیان می‌کند که باید الگویی را برای خود انتخاب کنید، اظهار داشت: حواریون آمدن محضر حضرت عیسی(ع9 و فرمودند یا روح‌الله ما باید با چه کسانی هم‌نشینی و دوستی کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر می‌خواهیم کسی را برای دوستی انتخاب کنیم باید همان‌طور که حضرت عیسی(ع) بیان می‌کند کسی را انتخاب کنیم که اگر آن فرد را مشاهده کردیم به یاد خداوند بیفتیم.

این خطیب بابیان اینکه دومین نشانه دوست خوب این است که اگر سخن گفت بر دانش شما افزوده شود، تصریح کرد: زندگی کسی که خدایی می‌شود آن را در این مکان‌های مقدس راه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه باید در جوانی با خداوند و حجت او ارتباط گرفت، عنوان کرد: اگر سیر بندگی فردی در جوانی  در مسیر پروردگار عالم قرار گرفت خداوند نیز مباهات می‌کند.

حجت‌الاسلام جوادی در ادامه بیان داشت: کسانی که در مسیر سیر الی الله قرار می‌گیرند قطعاً خداوند مباهات خواهد کرد، نوجوانی از طایفه بنی‌هاشم نیز در این مسیر قرارگرفته است که اکنون شما برای آن مباهات می‌کنید.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی زحمت بیشتری کشید در مسیر نخبگان قرار می‌گیرد در مسیر معنوی نیز کارها این‌چنین است، تجمع جوانان عاشورایی نیز، تأسی از حضرت علی‌اکبر است، اکنون جوان عاشورایی باید پرتلاش باشد.

این سخنران مسائل مذهبی منظم بودن را یکی دیگر از نشان‌های جوان عاشورایی دانست و تصریح کرد: باادب بودن نیز از دیگر نشانه‌های جوان عاشورایی است که جوانان امروز باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نظرات بینندگان