کد خبر: ۱۳۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۷ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در ۵۰۰ بقعه متبرکه فارس

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در بیش از ۵۰۰ بقعه متبرکه این استان خبر داد.
حجت‌الاسلام رحیم صفری‌گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: با توجه به اینكه یكی از اهداف قیام امام حسین(ع)، اقامه واجبات دینی بود، لذا توجه به این مسئله در ایام عزاداری حسینی به خصوص در تاسوعا و عاشورا كه اوج سوگواری‌هاست، بسیار مهم و واجب است.

وی افزود: اقامه نماز اول وقت آن هم به جماعت یكی از سیره‌های اصلی ائمه معصومین از جمله امام حسین(ع) است كه در بحبوحه نبرد هم از این مهم غافل نشد و در ظهر عاشورا نماز ظهر را اول وقت و به جماعت اقامه كرد بنابراین شیعیان و سوگواران آن حضرت هم باید در این مسئله به ایشان اقتدا كنند.

صفری‌گرائی اظهار كرد: به‌همین منظور هر ساله برنامه‌ریز‌ی‌هایی برای اقامه نماز باشكوه ظهر تاسوعا و عاشورا انجام می‌شود كه امسال بناست این نماز در بیش از ۵۰۰ بقعه متبركه فارس اقامه شود.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: اقامه نماز باشكوه و پر از جمعیت ظهر عاشورا به خصوص در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، نمادی از عبودیت سوگواران حسینی است.

وی اظهار كرد: علاوه بر این‌ها در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۵ خیمه معرفت در كنار بقاع متبركه استان به ارائه خدماتی از قبیل پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره‌های تحصیلی، خانواده و غیره به سوگواران حسینی ارائه می‌دهند.

صفری‌گرائی یادآور شد: اصلی‌ترین و بزرگترین خیمه معرفت دینی در سطح استان فارس در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز برپا شده است كه روزانه پاسخگوی تعداد بیشماری از زائران است.


نظرات بینندگان