کد خبر: ۱۳۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸

ذخایر خون فارس در حالت بحران/ نیاز فوری به گروه های O و A

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: ذخایر خونی برای تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی A و O در استان و شهرستان‌ها کاهش یافته و در حالت بحرانی قرار گرفته است.
به گزارش شیرازه، مسعود ترابیان مدیرکل انتقال خون فارس با اشاره به افزایش سفر‌ها در شهریورماه و کاهش تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای خون، اظهار داشت: ذخایر خونی برای تمام گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی A و O در استان و شهرستان‌ها کاهش یافته و در حالت بحرانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه فارس قطب پزشکی جنوب کشور به شمار می‌رود و روزانه به حجم بسیاری خون نیاز دارد، از شهروندان خواست تا با حضور در پایگاه‌های انتقال خون در یاری رسانی به بیماران بکوشند و به آنان زندگی بخشند.

ترابیان در ادامه از استقرار واحد‌های سیار خون‌گیری در حرم‌های مطهر احمدابن موسی شاهچراغ(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) خبر داد و گفت: این پایگاه سیار از ۱۴ شهریور مصادف با پنجم محرم از ساعت ٨ شب تا پاسی از شب پذیرای عزاداران برای اهدای خون هستند. ‌

مدیرکل انتقال خون فارس از فعالیت پایگاه فعال در ۷ شهرستان استان اطلاع داد و تصریح کرد: همه مراکز انتقال خون در شهرستان‌ها نیز پذیرای اهداء کنندگان خون هستند.

ترابیان به اهدا کنندگان خون توصیه کرد برای اهدای خون حتما کارت ملی به همراه داشته باشند.

 پایگاه انتقال خون قصرالدشت شیراز، واقع در منطقه آسیاب قوامی همه روزه در دو نوبت آماده خون گیری از داوطلبان است.

پایگاه انتقال خون واقع در میدان نمازی همه روزه به صورت یکسره از ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه به خون‌گیری می‌پردازد. پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز نیز صبح‌ها از ساعت ۸ و نیم  تا ۱۲ و نیم صبح نیز آماده خون‌گیری از همشهریان است.

فارس

انتهای پیام/

نظرات بینندگان