کد خبر: ۱۳۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸

انجیرستان دیم استهبان ثبت جهانی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اقدامات انجام شده به‌منظور ثبت جهانی انجیر گفت: آخرین ویرایش‌های بسته ثبت جهانی انجیر توسط مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی و اقتصاد کشاورزی انجام و به دفتر فائو ارسال شده است.
به گزارش شیرازه، محمد مهدی قاسمی در بازدید از باغ‌های انجیر استهبان اظهار داشت: احداث باغ بَر انجیر تولید بیشتر محصول و کاهش قیمت بَرانجیر را به دنبال دارد.

به گفته وی بزرگترین انجیرستان دیم دنیا با یک اکوسیستم خاص در شهرستان استهبان قرار دارد که سنت‌ها و دانش بومی حاکم به توسعه این باغ‌های قدیمی کمک کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور ثبت جهانی انجیر، تصریح کرد: آخرین ویرایش‌های بسته ثبت جهانی انجیر توسط مؤسسه پژوهش‌های برنامه ریزی و اقتصاد کشاورزی انجام و به دفتر فائو ارسال شده و منتظریم در کوتاه مدت جشن ثبت جهانی  انجیر را با مردم استهبان برگزار کنیم.

قاسمی یادآورشد: مکان‌های خاصی مانند انجیرستان استهبان که بر پایه دانش بومی بنیان نهاده شده و پایداری خود را به صورت طبیعی حفظ کردند به عنوان یک ظرفیت ویژه برای شهرستان استهبان، استان فارس و کشور جمهوری اسلامی ایران مطرح شده‌‌اند.

به گفته وی با ثبت جهانی انجیرستان دیم استهبان، یک ظرفیت جهانی برای حفظ و حراست آن ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قسمت عمده‌ای از انجیر تولیدی به خارج از کشور صادر می‌شود، افزود: صادر کنندگان ضمن توجه به مسائل بسته‌بندی محصول و پیدا کردن مقاصد صادارتی جدید به غیر از کشورهای معمول مثل چین باید کشورهایی برای صادرات انتخاب کنند که کمترین میزان تعرفه‌ها را داشته و مطالباتشان سهل الوصول‌تر باشند.

قاسمی حضور و استفاده از ظرفیت استارت آپ‌ها به منظور شناساندن محصول انجیر به مردم کشور و دیگر نقاط دنیا بسیار مهم دانست.

وی یادآور شد: شرکت شهرک‌های کشاورزی در شهرستان استهبان مستقر بوده و همه سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توانند از تسهیلاتی که این شرکت در اختیار می‌گذارد، بهره‌مند شوند.

قاسمی افزود: به هر سرمایه‌گذار علاقه‌مند به کار در حوزه فرآوری انجیر تسهیلات با بهره 15 درصد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/323

نظرات بینندگان