کد خبر: ۱۳۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸

تشکیل هیئت بازرسی انتخابات فارس

با مشخص شدن اعضا، هیئت بازرسی انتخابات استان فارس تشکیل شد.
به گزارش شیرازه، عبدالرضا قاسمپور، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، دارا کیانی، مدیرکل دفتر بازرسی استانداری، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صمت، سهراب مختاری، مدیرکل تعاون و حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان، فارس، اعضای هیئت بازرسی انتخابات فارس هستند.

  قاسمپور به عنوان رئیس و دارا کیانی به عنوان دبیر هیئت بازرسی انتخابات استان فارس منصوب شدند.

قاسمپور، معاون استانداری فارس در اولين جلسه هییت بازرسی انتخابات استان با تاکید بر اینکه انتخابات از پایه‌های اصلی نظام است و مردم‌سالاری دینی با برگزاری انتخابات سالم و مشارکت گسترده مردمی محقق می‌شود، دولت را امانت دار آرا مردم دانست.

عبدالرضا قاسمپور افزود: برای حفظ این امانت همه تلاش خود را به کار می‌گیریم و از ظرفیت های مختلف استان در این راستا بهره می بریم .

وی با تاکید بر اینکه وزارت کشور مامور اجرای قانون و مسئول حسن جریان انتخابات در کشور است، خاطرنشان کرد: هییت بازرسی انتخابات در سه سطح مرکزی، استان‌ها و شهرستان‌ها با دستور وزیرکشور تشکیل شده است .

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان فارس ادامه داد: این هیئت با هدف بازر سي و كنترل جریان انتخابات بر مدار قانون در دستگاه مجري و اجرا قانون به منظور صیانت از آرا مردم تشکیل شده است .

قاسمپور ادامه داد: ترکیب استانی هییت بازرسی انتخابات متشکل از رئیس، دبیر و سه عضو با معرفی استاندار و حکم رئیس هییت مرکزی و ترکیب شهرستان ها متشکل از رئیس، دبیر و یک عضو با پیشنهاد دبیر هیئت استانی و حکم رئیس هیئت استان منصوب می‌شوند.

رئیس هییت بازرسی انتخابات استان، کنترل و بازرسی جریان انتخابات شامل همه مراحل اجرای انتخابات در سطح استان، حصول اطمینان از انجام صحیح، دقیق و به موقع وظایف قانونی توسط عوامل اجرایی انتخابات در سطح استان جمع بندی گزارشات مستند و مستدل از تخلفات انتخاباتی و ارسال به هیئت مرکزی، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات واصله در سطح استان را به عنوان بخشی از وظایف این هیئت برشمرد .

قاسمپور همچنین بیان کرد: هیئت مرکزی بازرسي نیز طی احکامی بازرسان ویژه ای را جهت كنترل بر حسن برگزاری انتخابات معرفی خواهد کرد.

معاون استانداری فارس همچنین با اشاره به شروع به کار هیئت بازرسی انتخابات استان از طریق صدا و سیما و رسانه های محلی از مردم شریف استان خواست در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی مراتب را به دبیرخانه هیئت مستقر در استانداري -اداره كل مديريت عملكرد بازرسي و امور حقوقي گزارش دهند .


انتهای پیام/323

نظرات بینندگان