کد خبر: ۱۳۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸

ارجاع دو فوریتی اعزام شهردار شیراز و هیات همراه به شهر بارسلونا و لایحه پرداخت دیه جان باختگان سیل 5 فروردین به کمسیون ها/ لزوم نظارت بدون دخالت شورا بر شهرداری

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه نظارت شورا بر عملکرد شهرداری نباید منجر به دخالت شود، گفت: تعیین این مدیران باید منجر به بهبود و ارتقا سطح ارایه خدمات در شهرداری شیراز باشد و بدیهی است که آثار این تغییرات بایستی توسط شهروندان و نمایندگان مردم در شورا ملاحظه شود.
به گزارش شیرازه، جلسه علنی شورای شهر شیراز در بیستم شهریور ماه با پنج دستور کار عادی و یک دستورکار دوفوریتی برگزار شد؛ تمامی دستورکارها لوایح ارسالی از سوی شهرداری شیراز بود.

دستور کار اعزام شهردار شیراز و هیات همراه به شهر بارسلونا به صورت دوفوریتی در صحن علنی این پارلمان شهری مطرح و پس از بررسی به کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز ارجاع شد.

آئین نامه نحوه نظارت بر دفاتر تسهیلگری و خدمات نوسازی بافت فرسوده به عنوان اولین لایحه بررسی و مصوب شد.

لایحه پرداخت عوارض نوسازی مساجد و اماکن مقدس مذهبی از ماده ۱۷ بودجه شهرداری شیراز نیز به موافقت اعضای شورای شهر شیراز رسید.

بر اساس این مصوبه شهرداری شیراز اجازه دارد عوارض نوسازی مساجد و اماکن مقدس اسلامی و معابد اقلیت های مذهبی از تاریخ ۱۱ خرداد ۹۵ تا پایان سال آینده را تا سقف ۲۰ درصد از محل ماده ۱۷ بودجه شهرداری تامین و پرداخت کند.

لایحه پرداخت دیه جان باختگان سیل شیراز در پنجم فروردین نیز به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز ارجاع شد.

رئیس شورای شهر شیراز در بخشی از نطق پیش از دستور خود با اشاره به تغییرات و جابجایی مدیران در شهرداری شیراز، عزل و نصب مدیران شهرداری را از حقوق قانونی شهرداری دانست که همه باید به آن احترام بگذارند، گفت: شورا موظف به نظارت و ارزیابی عملکرد شهرداری و مدیران است؛ انشاءالله بتوانیم به وظیفه خودمان عمل کنیم.

سید عبدالرزاق موسوی در ادامه با بیان اینکه نظارت شورا بر عملکرد شهرداری نباید منجر به دخالت شود، اظهار داشت: تعیین این مدیران باید منجر به بهبود و ارتقا سطح ارایه خدمات در شهرداری شیراز باشد و بدیهی است که آثار این تغییرات بایستی توسط شهروندان و نمایندگان مردم در شورا ملاحظه شود.

وی افزود: ما در سال سوم، در جهت ارزیابی عملکرد مدیران شهرداری، کمیته نظارت را که مصوب سال دوم فعالیت شورا است، حتماً فعال خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر شیراز یکی از شاخص‌ های موقعیت مدیران شهرداری را تسریع و بهبود نحوه و کیفیت ارایه خدمات به مردم و شهروندان دانست و اعلام کرد: انتظار داریم که گزارش عملکرد شهرداری در اجرای مصوبات شورا و تکالیف قانونی بودجه سنواتی، نشان دهنده این موضوع باشد.

موسوی در ادامه با اشاره به موضوع توزیع ارزاق عمومی و ایجاد میادین میوه و تره‌ بار که یکی از تکالیف و وظایف شوراهاست، بیان کرد: مردم در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی هستند لذا از کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری درخواست می‌ کنم با قید اولویت این موضوع را در دستور کار قرار داده و با همکاری سازمان‌ ها و دستگاه‌ های ذیربط، طرحی اجرایی و عملیاتی برای این مهم ارائه کنند.

 

نظرات بینندگان