کد خبر: ۱۳۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
به بهانه اولین روز کاری محمد تقی تذروی در شورای شهر شیراز؛

یکی مرد جنگی به از صد هزار / بازگشت امید به شورا

امروز بعد کش و قوس ها و کارشکنی های فراوان تکلیف صندلی خالی شورای شهر شیراز مشخص شد تا شورای پرحاشیه و پر تنش با تعیین تکلیف یکی از موضوعات خود برای ادامه مسیر آماده شود.
پایگاه خبری شیرازه؛ بعد از ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر شیراز محمد تقی تذروی مراسم تحلیف را به جا آورد و به عنوان عضو جدید شورا سوگند یاد کرد.

 محمد تقی تذروی که سابقه عضویت ثابت شورای چهارم را در کارنامه خور دارد،در حال حاضر تنها عضو اصولگرای شورای پنجم است که به صورت موقت جانشین مهدی حاجتی شده است.

حضور یک نیروی ارزشی، جهادی و با تجربه حتماً وزن خوبی را به شورا خواهد داد و چنانچه شورا میدان را برای وی فراهم کند امید می رود مردم بخشی از خاطرات تلخ عملکرد ضعیف شورا و دعواهای بچگانه محصول تقسیم سهمیه بین احزاب اصلاح طلب را حداقل برای مدتی فراموش کنند.

به عبارت صحیح تر محمد تقی تذروی با پشتوانه مردمی خوبی که دارد می تواند شکاف ایجاد شده بین مردم و شورا و شهرداری را بهبود بخشد و این بیش از همه برای حیثیت شورا مثبت خواهد بود شورایی که به اعتراف هم فکرانش اگر با همین فرمان پیش برود سرنوشت خوشی در انتظارش نخواهد بود.

تذروی تنها نیست
اگر چه 12 نفر عضو شورا همگی برآمده از لیست ناکارآمد امید به شورا هستند و تذروی تنها اصولگرای میان آنها، اما او نباید احساس تنهایی کند چرا که پشتوانه عظیمی از جریان ارزشی،دلسوز و البته نگران از وضع موجود شورا را به همراه دارد.

طی همین چند هفته بسیاری از اصلاح طلبان در بحث های رایج شبکه های اجتماعی بر توانمندی و تجریه او صحه گذاشته اند و او را ناجی شورایی خوانده اند که تخصص مدیریت شهری حلقه گمشده بازیهای آن است.

تذروی تنها نیست چرا که خیل مردم پشیمان از رای به لیست امید، امروز همراهش هستند و امید دارند برخی از ناامیدی هایشان را با پشتوانه او به امید تبدیل کنند.

تذروی تنها نیست چرا که تجربه کار جهادی در بسیج و شورا، بسان نیروهای همراه او عمل خواهند کرد.

تذروی تنها نیست چون می داند که: سیاهی لشکر نیاید به کار/ یکی مرد جنگی به از صد هزار


به بهانه حضور محمد تقی تذروی در جمع شورای شهر شیراز برخی از غفلت های صورت گرفته در شورای اخیر را در حوزه فرهنگ مجدداً یادآور می شویم، بدان امید که شورا در باقیمانده فرصت در اختیار به آنها توجه کند.

البته این را هم باید اضافه کنیم که از تذروی انتظار معجزه نیز نداریم اما توقع ما از ایشان تلاش برای بازگشت مسیر شورا به مسیر اصلی خود یعنی صرف وقت و هزینه بیت المال در مسیر خدمت صادقانه به مردم است.

و در حوزه فرهنگ توقع داریم توجه به مسجد به عنوان زیر بنای اصلی تربیت اسلامی و تمدن سازی را به سایرین گوشزد نماید و تلاش برای اصلاح مسیر گذشته را آغاز نماید.

این که ۹۸ درصد شهدای ما بچه مسجدی بوده اند را به دوستان شورا یادآوری کند تا در برنامه ریزی ها از ظرفیت عظیم تربیتی مسجد غفلت نکنند.

شیراز مدال حرم سوم اهل بیت را دریافت کرده است. لازم است در برنامه سال برای این مهم و استفاده از این ظرفیت برای تقویت بنیه اعتقادی و معنوی تدارک ویژه دیده شود.

کشور و به تبع آن شیراز و حتی بیشتر از متوسط کشور، درگیر حجم سنگینی از تهاجمات بی امان دشمن در حوزه فرهنگ و سبک زندگی است. توجه به این مهم و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی در قالب های جذاب و متنوع ضرورت اجتناب ناپذیر برای مقابله با این هجمه هاست.

آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و... درد جانکاهی است که در پس دعواها و درگیری های جناحی به آن کم توجهی شده است. به فرموده قرآن یکی از بهترین راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی ترویج نماز است که در این دوره به آن بی مهری شده است.

ظرفیت عظیم شخصیت های ارزشمند گذشته و معاصر شیراز، مساجد و امام زادگان و اماکن تاریخی همه و همه این نوید را به ما می دهد که در صورت معرفی صحیح به نسل امروز حتماً در واکسینه شدن آنها در مقابل تهاجم فرهنگی نقش اساسی ایفا خواهد کرد و نسل امروز ما الگوهایش را در میان افراد به ظاهر مطرح اما کم بنیه و بی ریشه پیدا نخواهد کرد.
به امید موفقیت شورا و عضو جدید آن
عبدالله حقگو

نظرات بینندگان