کد خبر: ۱۳۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۴ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸

بالاخره ورود بانوان به ورزشگاه‌ها به‌ مصلحت نیست؟ یا تصمیم جدی دولت است؟

اظهارات متناقض اعضای کابینه نشان می‌دهد دولت تصمیم واحد و نگاه کارشناسی به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ندارد؛ چطور ممکن است از دید رئیس دفتر رئیس‌جمهور به مصلحت نباشد؟ اما از دید معاون حقوقی تصمیم جدی دولت باشد؟
امروز در حاشیه جلسه هیات دولت و در پاسخ به سوال برخی از خبرنگاران در مورد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها سه عضو کابینه تدبیر و امید واکنش نشان دادند، اما هر کدام متناقض با دیگری این مساله را تحلیل کردند!

در ابتدا محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در این باره گفت: «این چیز جدیدی نیست ما چند ماه قبل در دولت بحث کردیم و تصمیم گرفتیم. ما در یک دوراهی مانده‌ایم از یک طرف معتقدیم اگر فضای ورزشگاه ها مناسب حضور خانم‌های محترم باشد از نظر ما منعی ندارد ولی با فضای فعلی با این میزان فحش و  درگیری این مصلحت نیست.»

اما در ادامه علی ربیعی سخنگوی دولت نیز بیان داشت:«برای دیدارهای ملی قرار شده خانم ها بتوانند در ورزشگاه‌ها حضور یابند و شرایط یه سمتی می‌رود که در لیگ هم این اتفاق بیفتد، باید نگرانی‌ها در مورد حضور زنان در ورزشگاه ها رفع شود.»

و جالب آنکه در این باره لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور به گونه‌ای دیگر اظهار نظر کرد:«ورود زنان به ورزشگاه‌ها تصمیم جدی دولت است. ورود خانم‌ها به استادیوم هیچ منع قانونی ندارد.»

اظهارات ضد و نقیض اعضای کابینه نشان می‌دهد دولت تصمیم واحد و نگاه کارشناسی به این تصمیم مهم ندارد. اما سوال اصلی اینجاست چطور ممکن است از دید رئیس دفتر رئیس جمهور حضور زنان در ورزشگاه‌ها به مصلحت نباشد؟ اما از دید معاون حقوقی رئیس جمهور تصمیم جدی دولت حضور زنان در ورزشگاه‌ها است؟

در این بین می‌طلبد وزرا، معاونین و دستیاران رئیس جمهور ابتدا موضع خود را یکسان کنند و سپس سعی کنند صراحتاً بدون در نظر گرفتن فضای احساسی، موضع و تصمیم واحد بگیرند.

نظرات بینندگان