کد خبر: ۱۳۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
انتقاد رئیس سابق شورای شهر شیراز از اصلاح طلبان شورا:

قرارمان در لیست امید، شعار زنده باد مخالف من بود اما امروز به دنبال حذف منتقدمان و به سخره انگاشتن رای مردم و سوگندی که خورده ایم هستند

رئیس سابق شورای شهر شیراز از برخی مسئولیت‌های خود انصراف داد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، سیداحمدرضا دستغیب عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نخستین سخنرانی خود در صحن علنی این شورا و پس از خداحافظی با مسئولیت ریاست شورا با بیان اینکه "حذف منتقد، نه قانونی، نه اخلاقی و نه براساس مصلحت مردم است" از برخی مسئولیت‌های خود در این شورا انصراف داد.

این سخنان پس از آن مطرح شد که دستغیب طی روزهای اخیر با مسئولیت دیگر خود به عنوان مدیرعامل شرکت پشم شیشه ایران مستقر در شیراز خداحافظی کرده بود. 

رئیس سابق شورای شهر شیراز چهارشنبه در صد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز و در صحن علنی این نهاد با اشاره به برخی آرمان‌ها و درسهای قیام عاشورا افزود: امام حسین (ع) آنگونه که خود فرمود ، یک اصلاح گر و یک مصلح بود و اصلاح گر واقعی زمانی می تواند جامعه را اصلاح کند که ابتدا خود را از پلیدی ها، حسد و هرگونه افکار انحرافی پاک کند، یقیناً با دستمال کثیف نمی شود شیشه را پاک کرد.

دستغیب ادامه داد: بدون اصلاحات، نظام اداری، سیاسی، اقتصادی جامعه دچار واماندگی و فساد می‌شود و ترس، زدودن و آفت زدایی جامعه، موجب رشد و بالندگی جامعه است، در این بین رکن اساسی اصلاحات، گفتگو است ، گفتگویی بر محور مروت و مدارا.

وی افزود: اصلاحات با مشورت معنا پیدا می‌کند و تصمیمات از بالا به پایین و در خانه های تیمی و بین جمع های چند نفره گرفته نمی‌شود، بلکه تصمیم سازی و تصمیم گیری بر عهده مردم است.

دستغیب با اشاره به تعاریفی از اصلاح طلبی ادامه داد: اصلاح طلبی با رادیکالی و تندروی فاصله دارد هرجا که رادیکالی باشد، گفتگو نیست و جایی که گفتگو نباشد ، خشونت بروز می‌کند و حق مردم از بین خواهد رفت، اصلاح طلب، نظام قانون اساسی را قبول دارد و برانداز نیست، بلکه به دنبال زدودن گرد و غبار از چهره پاک جمهوری اسلامی است.

عضو شورای شهر شیراز گفت: قرارمان در لیست امید ، شعار زنده باد مخالف من بود اما امروز به جایی رسیدیم که به دنبال حذف منتقدمان و به سخره انگاشتن رای مردم و سوگندی که خورده ایم است و به دنبال تک صدایی هستیم.

دستغیب اظهار داشت: امروز تصمیمات مهم در خانه‌ای تیمی و چند نفره گرفته می شود و عواملشان آن را طوطی وار اجرا می کنند و بعد با صدای بلند، سخن از قانون گرایی و اخلاق سر می‌دهیم و این در حالی است که حذف منتقد، نه قانون گرایی است و نه اخلاق و نه مصلحت مردم و متاسفانه آنچه که امید مردم را از بین برده عملکرد خود ما است.

وی افزود: جلسات مشورتی اعضای شورای شهر شیراز که اخیرا برگزار شد دو مصوبه مهم داشت، ابتدا تقسیم مسئولیت های شورا بین همه اعضا، به گونه ای که همه اعضا مسئولیتی را بر عهده بگیرند.

دستغیب ادامه داد: بر این اساس مصوب شد که ریاست کمیسیون ها به پنج نفر اعضای هیات رئیسه محول نشود تا هشت عضو دیگر شورا هم بتوانند عهده دار ریاست هریک از کمیسیون ها شوند.

رئیس سابق شورای شهر شیراز در ادامه گفت: مورد دوم این بود که در صورت انتخاب عبدالرزاق موسوی به ریاست شورا ، به لحاظ حجم وظایف و مسئولیت های این سمت و همچنین حضور وی در شورای عالی استان ها ،موسوی از مسئولیت شورای عالی استان ها استعفا و فرد دیگری در این سمت انتخاب شود که این دو تصمیم عادلانه ، اخلاقی  و به مصلحت مردم بود که هیچکدام انجام نشده است.

دستغیب تصریح کرد: اکنون سوال این است، شورایی که به تعهد و وفای به عهد خودش در یک جمع ۱۲ نفره پایبند نیست چگونه می تواند به تعهد و وفای به عهد خودش با جمعیت یک شهر حدود دو میلیون نفری پایبند باشد؟

عضو شورای شهر شیراز گفت: اکنون که در تقسیم مسئولیت اعضای شورای شهر شیراز در سال سوم فعالیت عدالت، اخلاق و مصالح مردم رعایت نشده، از دو مسئولیت خودم بعنوان ناظر شورا در منطقه سه شهرداری و عضویت کمیسیون ماده ۷۷ انصراف می دهم و به موجب آیین نامه داخلی شورا فقط در کمیسیون فرهنگی شورا عضویتم را ادامه خواهم داد.


نظرات بینندگان