کد خبر: ۱۳۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
چرایی جنجال موسوم به دختر آبی در گفتکوی شیرازه با چهره حقوقدان ملی؛

ورود زنان به ورزشگاه از لحاظ حقوقی و شرعی اشکالی ندارد/ شرایط فعلی بسترساز حفظ کرامت زنان در ورزشگاه نیست/ دغلکاری و فریبکاری برخی چهره‌های هنری و سیاسی برای موج‌سواری و بسترسازی فضا برای ضد انقلاب است

صادقی، چهره حقوقدان ملی گفت: ضدانقلاب برای مخالفت با نظام اسلامی از موضوعاتی نظیر جنجال موسوم به دختر آبی سواستفاده می‌کند و به تشویش اذهان عمومی می‌پردازد و در این‌مسیر برخی عناصر داخلی نیز با تحریک احساسات جامعه به موج‌سواری پرداخته و بسترسازی برای ضدانقلاب می‌کنند.

دکتر محمدهادی صادقی در گفتگو با شیرازه با تحلیل جنجال موسوم به دختر آبی بیان کرد: این مساله جنبه‌های حقوقی دارد که یک وجهه هم نفس ورود زنان به ورزشگاه‌ها هست که اشکالی به این موضوع به لحاظ حقوقی و شرعی وارد نیست.

وی افزود: اما با توجه به فضا و شرایطی که در ورزشگاه‌ها وجود دارد و بیشتر احساسی است، به دلیل جلوگیری از هتک حرمت زنان، تدبیر این است که تا مهیاشدن این قضیه منتفی باشد و دولتمردان به این مساله تنها از جهت منافع و کرامت زن نگاه می‌کنند.

حقوقدان برجسته ملی در ادامه با اشاره به جوسازی‌های صورت‌گرفته مربوط به فوت سحر خدایاری اظهار کرد: ورود به این مساله، غفلت از مساله اصلی است و این به مصلحت جامعه نیست.

صادقی با بیان اینکه برخی این موضوع را چنان سیاسی کرده‌اند، گفت: این رویکردها به حدی مضحک است که رفتار سیاسی را به شدت تنزل می‌بخشد و معمولا ضدانقلاب چون برای موضع‌گیری و مخالفت با نظام، مشکل دندان‌گیری ندارد به این نوع مسائل دست و پاگیر در جهت تحریک انسانیت می‌پردازد.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه شیراز، دولتمردان و صداوسیما باید به این موضوع بپردازند که چرا در شرایط فعلی مصلحت نیست زنان به ورزشگاه‌ها ورود کنند و ریشه مشکل کجاست و ابزارهای رسانه‌ای باید به درستی آن را تبیین کنند.

این حقوقدان ملی تصریح کرد: دولت نیز باید آرام آرام شرایطی به‌وجود آورد که اقدام به حضور زنان کند (حضور زنان در ورزشگاه‌ها در جارچوب موازین شرعی ایرادی ندارد)

صادقی بیان داشت: ضدانقلاب برای مخالفت با نظام اسلامی از این نوع موضوعات سواستفاده می‌کند و به تشویش اذهان عمومی می‌پردازد و در این‌مسیر برخی عناصر داخلی نیز با تحریک احساسات جامعه به موج‌سواری پرداخته و بسترسازی برای ضدانقلاب می‌کنند.

به گفته این چهره ملی حقوقی، رفتار اینها زشت‌تر از تبعات ورود زنان به دانشگاه‌ها هست؛ چرا که در شرایط فعلی مصلحت عدم حضور آنان است، اما در همین راستا فضاسازی‌های برخی چهره‌های سیاسی و هنری بسیار مذموم و از نوع دغلکاری و فریبکاری است.

صادقی گفت: هر رفتاری که موجب تشویش اذهان شود و یا نارضایتی‌های احساسی را برای مقابله با نظام ایجاد کند از نظر عقلی صحیح نیست و این موضوعی برای کمک به دشمنان این مرزبوم برای دخالت در امور ملی و بسترسازی سوتفاهم در بین جوانان است.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان