کد خبر: ۱۳۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
در خطبه های نماز جمعه استان فارس مطرح شد؛

نهضت بزرگ عاشورا و معنای واقعی آزادگی، در سایه انقلاب اسلامی ایران آشکار شد/ مسولان برای تسهیلات آسان شغل های مولد در روستا ها فکری کنند

ائمه جمعه فارس در خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان در این هفته، به بررسی نهضت بزرگ عاشورا و ارتباط آن با انقلاب اسلامی ایران و نیز موج بیداری اسلامی در ملت های مختلف پرداختند.

به گزارش شیرازه، گزیده و خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان فارس بدین شرح است:

اقلید:

امام‌جمعه اقلید با اشاره به موجی که امروز از بیداری ملت‌ها در جهان پدید آمد، تصریح کرد: در سایه انقلاب اسلامی ایران، نهضت بزرگ عاشورا و معنای واقعی آزادگی آشکار شد.

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به تجلی ابعاد نهضت حسینی (ع) در دنیای امروز، خاطرنشان کرد: هرچه فاصله زمانی با حادثه کربلا بیشتر می‌شود، نه‌تنها درک ما از آن کمتر نمی‌شود بلکه عظمتش آشکارتر می‌شود.

وی گفت: موجی که امروز از بیداری ملت‌ها در جهان پدید آمد، حقایقی را به نمایش می‌گذارد که تاریخ و وجدان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

خطیب جمعه اقلید به سوگواری‌های باشکوه در سراسر جهان برای سالار شهیدان، امام حسین (ع) اشاره کرد و بیان داشت: در سایه انقلاب اسلامی ایران، نهضت بزرگ عاشورا و معنای واقعی آزادگی آشکار شد.

استهبان:

حجت الاسلام والمسلمین خاوری در خطبه های نماز جمعه این هفته استهبان، ضمن بیان وضعیت فکری و اعتقادی مردم شام و بغضی که نسبت به اهل بیت(ع) داشتند گفتمعاویه در سه مرحله اقدام به صدور بخشنامه هایی بر علیه امام علی(ع) نمود؛ در مرحله اول دستور داد که هیچ کس حق ندارد فضایل و مناقب امیرالمومنین(ع) را بیان نماید. و سپس در مرحله دوم اقدام به فضایل تراشی برای دشمنان امام علی(ع) نمود و در سومین مرحله دستور داد تا بر منابر لعن امیرالمومنین(ع) بگویند.

امام جمعه استهبان در ادامه ضمن تشکر از هیأت های مذهبی و کلیه افرادی که در برگزاری مراسمات نقش داشته اند افزود: بحمدالله با توجه به فصل برداشت انجیر و حضور مردم در باغات انجیر، برنامه های عزاداری در سطح شهرستان بخوبی برگزار شد و حضور پرشور جوانان در مراسمات عزاداری قابل تقدیر است.

وی در ادامه با تأکید بر فرموده حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر برگزاری مراسمات عزاداری به صورت سنتی گفتآیین های سنتی همچون چارچوگردانی و چک چو نباید در قالب تأتر و بر روی سن اجرا شود و باید شاکله سنتی آن حفظ شود.

کوار:

خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کوار به امامت حجت الاسلام گشول برگزار شد.

حجت الاسلام گشول، همنوایی برخی مسولان و نمایندگان با بی بی سی را زنگ خطر دانست و با بیان فواید صبر در حدیثی از امام صادق(ع) بیان داشت: کسی که در برابر سختی ها صبر نماید ثواب هزار شهید دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: صبر جمیل یعنی صبری که شِکوه و شکایت‌ در آن نباشد و صبر حضرت زینب(س) در واقعه کربلا، مثالی از صبر جمیل است به همین دلیل ایشان را اسوه و الگوی صبر دانستند.

حجت الاسلام گشول در خطبه دوم با بیان حضور تحسین برانگیز مردم و مسولان در برنامه های ایام محرم، به بعد جهانی همایش شیرخوارگان حسینی پرداخت و تصریح کرد: شکل گیری جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی نتیجه فرهنگ عاشوراست.

وی گفت: با اینکه حدود ۱۵ ماه است که امریکا از برجام خارج شده و حداکثر تحریم ها را علیه ما اعمال کرده ولی صادرات غیر نفتی ما افزایش داشته و دشمن در به صفر رساندن صادرات نفتی و شکل گیری اجماع جهانی علیه ایران شکست خورده است.

وی با بیان‌ اینکه نظام، گام سوم را منطقی و قانونمند شروع کرد تأکید کرد: نباید از دشمن ترسید و باید مقاومت کرد و به دنبال مذاکرات سراسر شکست برد برد نبود و تنها نسخه شفابخش برای کشور عمل به اقتصاد مقاومتی است و مسولان

باید برای تسهیلات آسان و ارزان برای شغل های مولد در روستا ها فکری کنند.

وی پیشنهاد رشوه آمریکا به ناخدای هندی نفت کش ایرانی را نشانه انحطاط قدرت آمریکا دانست و آنها را ذلیل و پست خواند.

امام جمعه کوار در ادامه گفت: آمریکا به دنبال نفوذ فرهنگی در عراق و کشورهای اسلامی با شیوه هایی مثل جذب دانشجویان مسلمان در دانشگاه های آمریکا و ترویج سکولاریسم در عراق و کشورهای مسلمان است.

وی در پایان با بیان اینکه مجلس در راس همه امور است و دو قطبی کردن کشور در آستانه انتخابات نقشه دشمن است و همنوایی برخی نمایندگان و مسولین با بی بی سی را زنگ خطری برای کشور دانست و تصریح کرد: مردم باید آگاه و در برابر رای خود مسول باشند.

پاسارگاد:

امام جمعه سعادت شهر هم در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: عاشورا مي‌تواند همه آزاديخواهان و عدالت طلبان دنيا را به هم پيوند دهد و شبکه بين‌المللي مقاومت را ايجاد کند.

حجت الاسلام عزیزی افزود: گفتمان مقاومت با اتکاء به ارزشهاي اسلامي و الهام گرفته از فرهنگ عاشورايي که در عرصه ميداني با ايثارگري و از خودگذشتگي مدافعان حرم و رزمندگان الهام گرفته است.

وی ادامه داد: نهضت حسيني در قالب سازمانهاي مقاومت، نظير حزب الله لبنان، انصارالله يمن، حشد الشعبي عراق، دفاع وطني سوريه، فاطميون، زينبيون وحيدريون افغانستان و پاکستان تجلي يافت، و این گروه های مقاومت توانستند در عين خنثي سازي توطئه دشمن، اقبال جهانيان به ويژه مسلمانان را به فرهنگ مقاومت وعاشورا جلب کنند.

امام جمعه سعادت شهر با بیان اینکه تحولات دهه‌هاي اخير پس از انقلاب اسلامي سبب شده است، گفت: درس ها وعبرت‌هاي عاشورا" کارآمدي خود را بيش از پيش نشان می دهد، درس ايثار و فداکاري، درس دينداري، درس اخلاص، درس موقع شناسي، درس بصيرت، درس شجاعت، درس صبر و استقامت در مقابل سختي ها، درس آزادي و حريّت، درس قيام للَّه، درس محبّت و عشق و درس آمادگيبراي پشتيباني از حقّ و برپايي عدل از جمله مواردي است که در اين کارآمدي تبلور يافته است.

لامرد:

امام جمعه موقت لامرد هم تنــها راه برون رفت از این وضعیت کنونی جامعه را مقاومت در مقابل استکبار دانست.

حجت الاسلام سیدجواد موسوی امام جمعه موقت لامرد در خطبه اول نماز ضمن دعوت همگان به رعایت تقوی الهی به ابعاد جهانی روز عاشورا و جهانی شدن این روز پرداخت و گفت: حماسه عاشورا در کل دنیا با شکل گیری جبهه های مقاومت همراه شده است.

وی با اشاره به آغاز کاهش تعهدات از سوی ایران گفت: گام سوم کاهش تعهدات برجامی توسط ایران، خود کاهش هشدار به کارشناسان و رئیس موقت سازمان جهانی انرژی اتمی است که تنها به ارائه گزارش اکتفا نکنند، و بیشترین توجه و نگاه را باید به اقتصاد مقاومتی معطوف نماییم.

وی در خطبه دوم نماز به پیشنهاد رشوه به ناخدای هندی کشتی ایرانی که نشان از افول اخلاقی و استیصال آمریکاست اشاره داشت و گفت: آمریکا در تلاش جهت لغو بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود است که در این زمینه آمریکا با کشورهایی مانند کانادا و اسپانیا مذاکراتی را انجام داده است.

خطیب نمازجمعه این هفته لامرد تصریح کرد: ۲۲ شهریور سالگرد توافق اُسلو در سال ۱۹۹۳ بین اسرائیل و دولت سازش کار فلسطینی آن زمان است که هیچ ارمغانی برای فلسطین نداشته است و تنها راه رهایی فلسطین و دیگر کشورهای در بند مقاومت است.

رستم:

نماز جمعه این خفته شهرستان رستم هم به امامت حجت الاسلام خرسندی اقامه شد.

حجت الاسلام خرسندی، دیدار و بیعت مقتدی صدر با رهبری ایران اسلامی را یک نقطه عطف دانست و پیمان دوباره سید حسن نصرالله با رهبر که گفته ما با تمام قوا و وجود پشت رهبر جامعه اسلامی، امام خامنه ای هستیم، نشان دهنده عظمت و حقانیت جمهوری اسلامی و رهبری عالمانه ایشان است.

وی بیان داشت: سرنگونی پهباد رژیم صهیونیستی توسط حزب الله لبنان را می توان یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست.

امام جمعه رستم تصریح کرد: به حول و قوه ی الهی همه اینها نشانه عزت و سربلندی اسلام و جامعه اسلامی و رهبری جامعه اسلامی و همچنین خواری و ذلت رژیم صهیونیستی، آل سعود و آمریکای جنایتکار می باشد.

به گفته وی، همانگونه که حضرت زینب، اسوه صبر و مقاومت، در مقابل مصیبت ها صبر داشتند و ساکت ننشستند امروز هم همه ما باید در مقابل آمریکا، زینب گونه صبر و مقاومت داشته باشیم و تسلیم نشویم.

نی‌ریز:

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی این شهر گفت: بهترین بندگان خدا پذیرش امر و نهی خدا را دارند و این امت ارزشمندترین نزد خدا هستند.

عضو خبرگان رهبری فارس افزود: امام حسین(ع) با خون خود درخت اسلام را آبیاری کرد.

وی یادآوری کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا برای سیدالشهدا(ع) عزاداری می کنند و به این درک رسیده اند که راه این امام راه آزادگی و رهایی از استکبار و استثمار می باشد.

امام جمعه نی ریز همچنین بیان کرد: مقاومت در برابر تحریم ها و خستگی ناپذیری در مبارزه با جنایت های آمریکا به آنها این درس را داده که دوران قلدری گذشته است.

مرودشت:

امام جمعه مرودشت در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: پیشنهاد رشوه مقامات آمریکایی به ناخدای نفتکش ایرانی ،اوج سقوط اخلاقی وسیاسی واستیصال آمریکا را نشان داد.

حجت الاسلام مهدی آقائی افزود: شهادت سالار شهیدان حضرت أباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش از منظر عمومی، آثار ویرانگری برای حکومت بنی امیه داشت و بطور کلی مشروعیت آن را زیر سؤال برد.

آقائی در ادامه ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام زین العابدین (ع)، بیان کرد: بزرگ مبلغ قیام عاشورا، حضرت امام سجاد(ع)، با سخنرانی و خطبه های آتشین خود توانست نهضت حق طلبانه سالار شهیدان را از هجوم تحریف نجات بخشد که اینک بعد از گذشت پانزده قرن همچنان این قیام، پرشکوه و جاودانه است.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه خطبه های خود ضمن اشاره به موضوع پیشنهاد رشوه مقامات آمریکایی به ناخدای هندی تبار نفتکش ایرانی اشاره نمود وافزود: آمریکایی که ادعای کدخدایی بر دنیا را دارد امروز در عرصه بین الملل به جای رسیده است که التماس به یک ناخدای نفتکش می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیشنهاد رشوه مقامات آمریکای به ناخدای نفتکش ایرانی، اوج سقوط اخلاقی و سیاسی و استیصال آمریکا را نشان داد، تصریح کرد: در کنار ناکارآمدی عملی، این اقدامات امریکا را در یک معنای کلی‌تر می‌توان نشانگر سقوط اخلاقی و سیاسی امریکا نیز تلقی کرد.

وی گفت: در واقع، اقدامات امریکا در حوزه سیاست خارجی که علی‌القاعده باید برمبنای برداشتی استراتژیک از منافع ملی امریکا باشد، به اقدامات غریزی کوتاه‌مدت با ریسک بالا و مخل نظم بین‌المللی تبدیل شده است.

به گفته وی، امریکا امروزه نه تنها حافظ نظم بین‌المللی نیست بلکه تمام تلاش خود را برای بر هم زدن این نظم و تحمیل خواسته‌های نامشروع خود به عمل می‌آورد.

آقائی به نقل از عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم در خصوص موضوع رشوه مقامات آمریکایی به نفتکش ایرانی ،اذعان داشت: با توجه به تائید این رسوایی از سوی مقامات آمریکایی این امر خود نشان از سطح ورشکستگی اخلاقی آمریکا به ما و دیگران می باشد و ثابت کرد که آمریکا در محاصره اقتصادی خود علیه ایران ناکام بوده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به دلایل بالا بودن سود دلالی وکاهش تولید در ایران ،بیان داشت: بخش زیادی از نیروی کار کشور درگیر تولید نیست وبه همین خاطر سرانه انسانی تولید در ایران بسیار پائین می باشد.

آقائی تصریح کرد: اگر امروزه یک سرمایه گذار بخواهد در عرصه تولید وارد شود موانع قانونی بسیاری بر سر راه او خواهد بود به طوری که وی را منصرف خواهد کرد واین در حالی است که اگر همین سرمایه گذار در عرصه مجازی وارد بازار دلار وارز و ملک شود سود کار وی تضمینی خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه قوانین راه اندازی کسب و کار و تولید در سطح جامعه بسیار دست و پا گیر می باشد که از همه مهم تر گرفتن تسهیلات بانکی(با توجه به اینکه سود بنگاه داری برای بانک بیشتر از سرمایه گذاری در عرصه تولید هست) ،برای بخش تولید می باشد.

آقائی بخش اقتصاد را شامل دو بخش و دو لایه حقیقی و مجازی قلمداد نمود که لایه حقیقی را شامل همان تولیدکنندگان در بخش های کشاورزی، صنعت و عرصه های تولید واقعی برشمرد و لایه مجازی را همان بازار پولی دانست که هم کار وهم سرمایه اش سربار بخش حقیقی می باشد و این کار را نوعی دلالی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اگر در یک جامعه بخش مجازی به حد غیر متعارف رشد کند و تولید حقیقی پشتوانه مجازی نباشد شاهد یک حباب کاذب خواهیم بود و در اصطلاح همان بحث دلال بازی رخ خواهد داد و این مانع از تناسب بین لایه حقیقی کسب وکار و مجازی و حمایت از تولید داخلی خواهد شد.

آقائی از مسئوولان ارشد استانی و شهرستان تقاضا داشت که ضمن حمایت همه جانبه خود از تولیدات داخلی ،از بکارگیری قوانین دست و پا گیر در عرصه تولید برای ورود سرمایه گذار بخش خصوصی جلوگیری نمایند تا زمینه اشتغال و بکارگیری نیروهای جوان و بومی فراهم گردد.

وی در ادامه از متولیان برگزاری همایش تجلیل از ایثارگران و جمعی از خانواده های معظم شهدا که شهدای زیر 16 سال تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده اند، قدردانی نمود و همچنین از مردم شهید پرور شهرستان مرودشت که با حضور گسترده خود ،مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را به بهترین شکل ممکن برگزار نمودند تشکر و قدردانی کرد.

بیضا:

نماز جمعه این هفته بیضا هم به امامت حجت الاسلام والمسلیمن درویشی امام جمعه بیضا اقامه شد.

حجت الاسلام درویشی در خطبه های امروز اظهار داشت: امام معصوم را باید احترام کرد اینکه در روز عاشورا اینهمه حادثه و بلا بر امام عزیز وارد شد چه حالتی بر پیامبر خدا و حضرت علی علیه السلام وحضرت زهرا سلام الله علیها دست داده است.

وی افزود: پیامبر فرمود این امت در روز قیامت به سه دسته تقسیم می شوند و هر کدام زیر پرچمی حاضر می شوند یک گروه زیر پرچمی ظلمانی و سیاه درحالی که ملائک از آنان روی برمی گردانند آنها حتی نام من که پیامبر شان هستم را فراموش کرده اند.

امام جمعه بیضا تصریح کرد: اینکه دشمن تبلیغ می کند که ما عجم هستیم چه ربطی به عرب دارد؛ پیامبر خود را چنین معرفی می کند: انا احمد نبی العرب والعجم: من پیامبر عرب وعجم هستم.

به گفته وی، آقای بهجت می فرمودند اگر خود را عادت دادید به انجام واجبات و واجبی از شما ساقط نشود عادت می کنید به انجام مستحبات و دوری کردن از مکروهات.

شهر ارد:

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی علوی نماز جمعه امروز شهر ارد را اقامه کرد.

وی در خطبه اول دعوت به تقوای الهی و بیان اینکه انسان با تقوا چون خدا را در هیچ لحظه ای فراموش نمی کند، اظهار داشت: کسی که همیشه مراقب است همه جوانب را در نظر دارد که از مسیر مستقیم خارج نشود و رضایت الهی را جلب و خشم وغضب الهی را فراهم نمی کند.

وی با اشاره به موضوع خطبه های این ایام در رابطه با درسها و عبرتهای واقعه کربلا و بیان اینکه این درسها باید در طول زندگی بکار گرفته شود چرا که مکتب سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت را بدنبال خواهد داشت، بنابراین باید به درسهای عاشورا اهتمام داشت چرا که مکتب امام حسین(ع) برای زمان خاصی نیست و همتای قرآن است و برای همه مکانها زمانها و نسل هاست.

امام جمعه ارد در ادامه با اشاره به موضوع امتحان در عاشورا افزود: معمولا ما بر سر دوراهی دنیا و آخرت قرار میگیریم اما برای حفظ دین باید مال و جان و همه چیز خود را داد تا ابدیّت ما تامین شود،جایی که دین در خطر است باید دنیا را فدای دین بکنیم اما در کربلا عده ای دین را فدای دنیا کردند.

وی در خطبه دوم با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان در ارد و بیان اینکه ما هر چه داریم به برکت اهل بیت عصمت و طهارت است و همه این هزینه ها و خدمات عزت و افتخار است و نوکری در این مکتب سعادت میخواهد.

حجت الاسلام علوی با تاکید بر اینکه موضوع مقاومت در سایه نهضت عاشورا و ارزشهای دینی است اظهار داشت: شبکه مقاومت که در جبهه های مختلف تشکیل شده به یک شبکه بین المللی تبدیل و توانسته بیشتر توطئه ها را ختثی کند، شکست تحریم های حداکثری آمریکا علیه ایران از ثمرات و برکات گفتمان مقاومت و حضور مردم است.

وی در ادامه گفت: با توصیه های رهبر معظم انقلاب کشور توانسته در برابر همه تحریم ها استادگی کند و با پیشرفت در زمینه دانش بومی اقداماتی صورت گرفته که جای نوید است و توانسته ایم با تقویت اقتصاد مقاومتی بر همه این فشارها و تحریم ها فائق آییم.

گله دار:

حجت‌الاسلام محمد گنجی امام جمعه گله دار در جمع نمازگزاران امروز با بیان اینکه امام حسین(ع) محور وحدت امت اسلامی و عامل پیوند مسلمانان و رمز مقاومت است اظهار داشت: قیام و خون سیدالشهدا(ع)، ملتها را بیدار و تا ابد درس آزادگی رابه مردم داده است.

وی تصریح کرد: روحیه اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش در روز عاشورا ستودنیست؛ خطبه های آتشین امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س)، یزید را منکوب و آنها را رسوا و نقشه های شوم امویان را برملا نمود.

حجت‌الاسلام گنجی گفت: خطبه های حماسی حضرت زینب کبری(س) باید بیان و به مضمون آن عمیقا تفکرنمود؛ چرا که شاه بیت آن (ما رایت الا جمیلا) است.

امام جمعه گله دار، حضرت زینب (س) را الگویی بی بدیل برای زنان جامعه اسلامی معرفی کرد.

به گفته وی، تشکیل نیروهای سه گانه(زمینی،دریایی و هوایی سپاه) را از اقدامات بی بدیل نظام جمهوری اسلامی ایران است و امروزه دشمنان متوجه قدرت سپاه شده و اقتدار این نهاد مقدس و نیروهای مسلح زبانزد جهانیان است.

حجت‌الاسلام گنجی تصریح کرد: تقدیر از سپاه، بسیج، گردانهای امام حسین، بیت المقدس و نیروی انتظامی، امنیت و آرامش عزاداران حسینی رافراهم می کند.

امام جمعه گله دار، حضرت امام سجاد و زینب کبری(ع) را پیام آوران عاشورا خواند و گفت: امام حسین(ع) محور وحدت امت اسلامی، عامل پیوند مسلمانان و رمز مقاومت است.

به گفته وی، مکتب انسان ساز حسینی موجب تحول معنوی در انسانها و جامعه شده است.

حجت‌الاسلام گنجی اظهار داشت: همایش عظیم تاسوعای حسینی به موقع و مثال زدنی بود و از آحاد مردم، هیاتهای عزاداری، هیات امنای مساجد و حسینیه و دست اندرکاران صمیمانه تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه امروزه مردم حسین و شمر زمان خود راشناخته اند گفت: همه توطئه های دشمنان متوجه ایران اسلامی و عمود این خیمه یعنی ولایت فقیه است.

گراش:

حجه الاسلام بخشایش پور امام جمعه گراش هم در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: انقلاب عاشورایی وجود اقدس اَبی عَبدِالله الحُسِین(ع)، در سه مرحله شکل گرفت و توسط سه امام معصوم به اتمام رسید: معصوم اول وجود مقدس امام مجتبی(ع) بود که ظرف ده سال بستر جریان عاشورا را زمینه سازی و بستر سازی کرد.

وی تصریح کرد: رهبر دوم، خود وجود مقدس سیدالشهداء(ع) است که به عنوان رهبر اجرایی انقلاب عاشورا وارد عرصه شد.

امام جمعه گراش، امام سجاد(ع) را به عنوان معصوم سوم و رهبر سوم باعث نهادینه سازی و تثبیت انقلاب عاشورا دانست و تصریح کرد: امام سجاد(ع) در یک عملیات چهل ساله تلاش امام مجتبی(ع) و امام حسین(ع) را به نقطه نهایی هدف رسانید.

وی در خطبه ی دوم با اشاره به آیه 32 سوره مائده مَن قَتَل نَفساً بِغیر نَفسٍ اَو فِسادِه فِی اَلارض فَکانَ ما قَتَل اَلناسَ جَمیعاً گفت: مخاطب اول این آیه شما مادران و پدرانی هستید که به خواسته های نامعقول فرزندانتان تن میدهید که این چند ماه 31 تصادف داشته ایم که 95درصد موتور سوار بودند.ایشان از نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی تقاضای برخورد قاطع در این خصوص را داشتند.

در ادامه حجت الاسلام بخشایش پور با اشاره به گذشت 15ماه از خروج آمریکا از برجام و گذشت 10 روز از فرصت 60 روزه دوم ایران بطرف های مقابل در برجام، و نیز با اشاره به اعلام ارکان گام سوم تصریح کرد: ما، هم در دوران مذاکرات و هم در این 15 ماه تمام گزینه ها برای اعمال فشار را پشت سر گذراندیم ولی مقاومت و ایستادگی شما ملت باعث شده که جنگ اقتصادی آمریکا بر علیه ما فرسایشی بشود.

امام جمعه گراش گفت: روی صحبت ما با مسئولین در چند مسئله است.در زمان کنونی که بخش اندکی از کار کشور درگیر تولید است پایین بودن سرانه انسانی در بخش تولید به وضوح قابل لمس است.

وی با اشاره به وجود جنگ اقتصادی، نیاز اساسی کشور را تقویت نیروی کار آمد و خارج کردن ناکارآمدی از بدنه دولت دانستند.

امام جمعه گراش افزود: به عنوان مثال یکی از لایه های کاذب و مجازی در حوزه اقتصاد، دادن مجوز به بانک های جدید است.

وی ادامه داد: اگر در مسئله ی اقتصاد در این ۴۰ سال دولت ها و مجلس به رهنمود های راهبردی مقام معظم رهبری عمل می کردند، وضعیت اقتصادی ما این بی سر و سامانی را نداشت.

حجت الاسلام بخشایش پور با اشاره به قداست شکنی یکی از مسئولین شهرستان گفت: کاری که دشمنان ما دقیقاً امروز انجام می دهند، قداست شکنی نسبت به ولایت و مقدسات و نظام، و معمولی جلوه دادن این امر در بین مردم است. حالا آمریکا آمریکاست و ابلیس است و ما انتظاری دیگری از آمریکا نداریم؛ اما اینکه مسئولی در این شهرستان با اهانت مسلمی مردم را بی دین معرفی بکند،این ناراحت کننده است.

امام جمعه گراش تصریح کرد: شما بیایید در فضای مجازی بر حسب تولدی بنویسید چون (مسلمان درست و حسابی دم دست نبود که توی گوش نوزاد اذان و اقامه بگوید و...) این اهانت محض است! و این قداست زدایی را نمی شود مزاح تلقی کرد.

به گفته وی، اگر از نظر ایشان دین داشتن جنبه سیاسی دارد، پس در جناح سیاسی ایشان هم یک مسلمان درست و حسابی پیدا نمیشد که در گوش بچه ات اذان بگوید؟؟!! فرماندارت هم دین نداشت؟؟!در این شهر چه خبر است؟!!! مسئولی خطا کند و بگویند عمدی در کار نبوده و اشتباه شده است،و این اهانت را شوخی تلقی کنند. مگر برچسب بی دینی به مردم زدن قابل شوخی است؟!


نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان