کد خبر: ۱۳۲۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸

پیش بینی افزایش ۲۵ درصدی جمعیت زائران فارس در اربعین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از پیش بینی افزایش ۲۵ درصدی جمعیت زائران فارس در ایام اربعین حسینی امسال خبر داد.
علی‌رضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: ناوگان حمل و نقل مسافر برای جابه‌جایی زائران اربعین و استان‌های همجوار آمادگی کامل را دارد.

او اظهار کرد: پارسال از استان فارس در قالب هزار و ۳۹۰ سفر قریب به ۵۰ هزار زائر عمدتا ازطریق مرز بین المللی شلمچه به عتبات عالیات و کربلای معلی اعزام شدند و امسال پیش‌بینی می‌شود با افزایش ۲۵ درصدی زائران مواجه باشیم.

او با اشاره به اهمیت توان لجستیک استان فارس در زمینه ناوگان حمل مسافر و تاثیرگذاری آن بر استان‌های همجوار، افزود: ناوگان فعال حمل و نقل عمومی مسافر استان ۳ هزار و ۵۷۲ دستگاه خودرو را شامل می‌شود.

سیاهپور ادامه داد: این تعداد خودرو شامل ۸۹۷ دستگاه اتوبوس، ۱۳۶۰ دستگاه مینی بوس و ۱۳۲۶ دستگاه سواری کرایه عمومی تحت پوشش ۱۳۰ شرکت حمل و نقل مسافر است و بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ راننده به شکل مستقیم در این حوزه خدمات رسانی دارند.

او بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه، در قالب ۳۷۰ هزار سفر بیش از ۴ میلیون و پانصد هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه، به شکل درون و برون استانی جابه جا شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس تصریح کرد: پارسال نیز در قالب ۹۶۲ هزار سفر بیش از ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر به نقاط درون و برون استانی فارس جابجا شده اند که از این حیث فارس رتبه چهارم کشور را در جابجائی مسافر داشته است.

نظرات بینندگان