کد خبر: ۱۳۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
مدیر مجموعه پارک کوهستانی دراک:

اجرای تله کابین دراک نیازمند ٧٠٠ میلیارد تومان اعتبار است

مدیر مجموعه پارک کوهستانی دراک با اشاره به اینکه این پارک بزرگ‌ترین پارک کوهستانی خاورمیانه است، گفت: براساس برآورد‌ها اجرای تله کابین دراک نیازمند٧٠٠ میلیارد تومان اعتبار است و به دنبال سرمایه گذار برای اجرای این طرح هستیم.
مدیر مجموعه پارک کوهستانی دراک گفت: این پارک بزرگ‌ترین پارک کوهستانی خاورمیانه و دومین پارک از این نوع در دنیا است و با وسعت یک هزار و ١۵٠ هکتار رده چهارم تا ششم را در جهان دارد.

عبد الحمید اسدپور افزود: تاکنون طرح ۵٨٠ هکتار از پارک اجرا شده است.

او تصریح کرد: در همه جا برای چنین پارک‌هایی ۴ و نیم درصد سطح اشتغال در نظر گرفته می‌شود، اما در پارک کوهستانی دراک به علت مطالعه نامناسب این طرح و بی توجهی به نیاز‌ها و برخی تمهیدات، این رقم حدود دو و نیم درصد است.

مدیر مجموعه پارک کوهستانی دراک ادامه داد: در این پارک ۵ سایت هر کدام با آلاچیق‌هایی برگرفته از نقاط مختلف کشور در این پارک از جمله سایت سنتی فارس، بندری، شمالی، کویری و خراسان رضوی احداث شده است.

اسدپور افزود: با توجه به ظرفیت‌های طبیعی پارک، یکی از موارد‌ی که در دستور کار قرار گرفته استفاده از طبیعت بکر منطقه به ویژه در اجرای بازی‌های هیجانی است و یکی از بزرگ‌ترین زیپ لاین‌های کشور در این محل اجرا شده و در آینده شاهد اجرای طرح‌هایی نظیر تله کابین و تله استیژ خواهیم بود.

او گفت: براساس برآورد‌ها اجرای تله کابین به ٧٠٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و به دنبال سرمایه گذار برای اجرای این طرح هستیم.

 اسدپور تصریح کرد: اجرای آبشار‌های طبیعی، رستوران و شهربازی بزرگ از طرح‌های در نظر گرفته شده برای این پارک است.

مدیر مجموعه پارک کوهستانی دراک ادامه داد: راه اندازی شهربازی هم حدود ٨٠٠میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و هم اکنون سرمایه گذار مالک شهربازی‌های زنجیره‌ای دنیا برای اجرای آن اعلام آمادگی کرده است.

نظرات بینندگان