کد خبر: ۱۳۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
رقابت های کشتی قهرمانی جهانی امروز آغاز می شود؛

قرعه سخت برای دلخانی فرنگی کار شیرازی

رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان از شنبه بیست و سوم شهرویرماه در شهر نورسلطان قزاقستان آغاز خواهد شد. در روز اول مسابقات فرنگی کاران در چهار وزن غیرالمپیکی 55، 63، 72 و 82کیلوگرم به مصاف حریفان خود خواهند رفت. قرعه کشی این 4 وزن انجام شده و کشتی گیران ایرانی از جمله میثم دلخانی -فرنگی کار شیرازی- حریفان خود را شناخته اند.
به گزارش شیرازه، در وزن 55 کیلوگرم، پوریا ناصرپور در دور اول به مصاف کیلیچ از ترکیه می رود و در صورت پیروزی با کشتی گیر ازبکستانی رودررو خواهد شد. در این وزن20 کشتی گیر حضور دارند.

در وزن 63 کیلوگرم، میثم دلخانی با قرعه سختی روبرو شد و پس از استراحت در دور اول می بایست در دور دوم با استفان ماریانیان، کشتی گیر مطرح کشور روسیه و مدافع عنوان قهرمانی سرشاخ شود. هرچند شینیبو اوتای ژاپنی و رحمان بلیچی از ترکیه، دو کشتی گیر مطرح این وزن در گروه دیگر این وزن قرار دارند و میثم دلخانی در صورت پیروزی برابر حریف روس- که شاهکار به حساب می آید- مسیر چندان مشکلی را تا فینال نخواهد داشت. تعداد شرکت کنندگان در این وزن 18 نفر است. 

در وزن 72 کیلوگرم، امین کاویانی نژاد در دور اول با لومتادزه از گرجستان مصاف می دهد و در صورت پیروزی با برنده دیدار سلیمانوف از آذربایجان و استلینگر از کرواسی روبرو خواهد شد. در این وزن 25 نفر حضور دارند. 

در وزن 82 کیلوگرم که 23 نفر حضور دارند سعید عبدولی پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان سینگ هارپرت از هند و پیتر نوواک از چک می رود. خوشبختانه براساس قرعه کشی سعید عبدولی تا مرحله نیمه نهایی به مبارز اسرائیلی برخورد نخواهد کرد که رسیدن فرنگی کار اسرائیلی به این مرحله دور از انتظار خواهد بود.

  دلخانی چگونه برای نورسلطان انتخاب شد؟ 
میثم دَلخانی و سامان عبدولی به همراه محمد نوربخش در میدان تفلیس محک خوردند. دلخانی در دور دوم با نتیجه 6 بر 2 محمد نوربخش را شکست داد تا یکی از مدعیان از گردونه خارج شود، اما در نیمه‌نهایی مقابل نماینده آذربایجان شکست خورد و با پیروزی در دیدار رده‌بندی برنز گرفت. سامان عبدولی دیگر نماینده کشورمان در این وزن نیز به مدال برنز رسید، اما بنا و همکارانش دَلخانی را برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب کردند تا این کشتی گیر شیرازی برای اولین بار عازم رقابت های جهانی شود. 

دلخانی که برنز جوانان جهان (2016)، پنجمی امیدهای جهان (2018) و قهرمانی امیدهای آسیا (2019) را در کارنامه دارد با دست پر به بزرگسالان آمده و کم شانس نیست؛ بخصوص اینکه وزن 63 کیلوگرم المپیکی نیست و دلخانی می‌تواند با فراغ بال و خیال

نظرات بینندگان