کد خبر: ۱۳۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با شیرازه تأکید کرد:

عامل اصلی دروغ دختر آبی باید شناسایی شود/ رسانه باید واقعیات را بدون ترس و واهمه بیان کند

حبیب دهقان نسب گفت: در ارتباط با مسئله دختر آبی، ایراد اصلی را باید به باعث و بانی این اتفاق گرفت.

حبیب دهقان نسب بازیگر سینما و تلویزیون در ارتباط با دروغ دختر آبی در گفتگو با شیرازه، با بیان اینکه من عمل این دختر را تأئید نمی کنم، تصریح کرد: باید ایراد اصلی را به باعث و بانی این اتفاق گرفت.

وی با اشاره به گذشتن چهل سال از عمر انقلاب اسلامی و حل نشدن بعضی از مسائل روزمره و پیش پا افتاده اظهار داشت: همین امروز یک حقوقدان در تلویزیون می گفت هیچ ایراد قانونی مبنی بر ورود خانم ها به ورزشگاه ها و استادیوم ها وجود ندارد. تا کنون هم بارها و بارها بر سر این مسئله بحث شده است و مسئولین باید یک راهکاری برای این مسئله پیدا کنند.

دهقان نسب با بیان اینکه به نظر من مقصر اصلی این جور اتفاقات مسئولین هستند که برای بعضی مسائل فرهنگسازی نمی کنند افزود: به نظر من وقتی حضور خانم ها قطعی شود، آقایان هم خودشان را جمع می کنند.

این هنرمند شیرازی ضمن یادآوری اینکه ما همیشه صورت مسئله را پاک می کنیم و این شکل زیبایی ندارد ادامه داد: این تنها موردی است که من می بینم در مطبوعات و تلویزیون اینقدر راجع به آن بحث می شود.

از آنجایی که اتفاقات بر محور دختر آبی از خبر کذب خبرگزاری خبرآنلاین شکل گرفت، دهقان نسب معتقد است که رسانه باید واقعیات را بیان کند. وظیفه رسانه، راستگویی است و اگر رسانه ای قلب واقعیت کند، به وظیفه اصلی خودش در قبال جامعه و مردم درست عمل نکرده است. اگرچه در همچین مواقعی دروغپردازیهایی هم صورت می گیرد که درست نیست.

به گفته وی، وقتی راستی آزمایی در جامعه نباشد، مسائل به صورت شایعه و دروغپردازی در جامعه رواج می گیرد، پس باید واقعیات گفته شود و مطبوعات اینقدر آزادی داشته باشند که بتوانند به راحتی اخبار صحیح و دقیق را بیان کنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون تأکید کرد: رسانه باید معضلات اجتماعی را کالبدشکافی کنند و واقعیات را بدون ترس و واهمه بیان کند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان