کد خبر: ۱۳۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸

پخش ۲۰ هزار دقیقه برنامه در ایام دهه محرم از صدا و سیمای فارس

در عاشورا و تاسوعای حسینی تصاویر عزاداری ۴۲ نقطه از استان در ۱۱ قاب تصویر به صورت همزمان و زنده به نمایش گذاشته شد.
 سید تقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: با برنامه ریزی و تدارک ۸۰ گروه برنامه ساز در چهار حوزه صدا، سیما، خبر و فضای مجازی در دهه اول محرم، بیش از ۲۰ هزار دقیقه برنامه در قالب‌های مختلف گفتگو، ترکیبی، گزارشی، نمایشی، خبری، موسیقی در سه حوزه تولید، تامین و پخش و در سه گستره استانی، ملی و بین المللی تقدیم مخاطبان شد.

او افزود: کارکنان پرتلاش این مرکز همه توان خود را برای انعکاس ارادت مردم فارس به سیدالشهدا به کار گرفتند و در روز‌های عاشورا و تاسوعای حسینی بیش از ۲۰۰ نقطه از استان در دو حوزه رادیویی و تلویزیونی پوشش رسانه‌ای داده شد.

سهرابی ادامه داد: صدا و سیمای فارس در محرم امسال علاوه بر خبرنگاران آزاد از ظرفیت شهروند خبرنگاران رسانه در تولید و تامین برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و نشر در فضای مجازی بهره‌مند شد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس گفت: در عاشورا و تاسوعای حسینی با استفاده از فیبر نوری، واحد سیار و بستر اینترنتی ارتباط زنده و مستقیم با ۴۲ نقطه از استان برقرار و این تصاویر در ۱۱ قاب تصویر به صورت همزمان و زنده به نمایش گذاشته شد.

سهرابی گفت: برای نخستین بار عزاداری مردم در دو روستای قلعه سرخی و برقان از شهرستان سپیدان و روستای نظام آباد در شهرستان اقلید به صورت زنده اینترنتی پخش شد.

او افزود: رادیو فارس با اعزام گزارشگران رادیویی به شهرستان‌های فسا، جهرم و فیروزآباد در تاسوعا و عاشورای حسینی و یک گروه فعال در سطح شهر شیراز مراسم عزاداری مردم استان را به صورت زنده در ویژه برنامه "اینجا کربلاست” برای مخاطبان رادیویی پخش و در دهه محرم ۲۳ ارتباط زنده رادیویی با ۱۸ شهرستان استان برقرار کرد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: در دهه اول محرم سیمای فارس در قالب ۶۵ عنوان برنامه در ۵۲۲ قسمت به مدت ده هزار و ۸۱۳ دقیقه (بیش از ۱۸۰ ساعت)، برقراری ارتباط زنده با ۱۳ شبکه سراسری ملی و بین المللی (شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، پنج، شما، قرآن، خبر، آموزش، افق، امید، الکوثر و پرس تی وی) و در حوزه صدا در قالب ۷۶ عنوان برنامه در ۳۴۳ قسمت به مدت ۸۹۲۵ دقیقه (بیش از ۱۴۸ ساعت)، برقراری ۱۳ ارتباط زنده با ۶ شبکه سراسری (رادیو نمایش، رادیو معارف، رادیو ایران، رادیو سلامت، رادیو زیارت، رادیو ورزش)، برقراری ۲۶ ارتباط زنده با ۱۴ مرکز استان در دهه اول محرم (یزد، مرکزی، همدان، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، سیستان و بلوچستان، قم، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان، خلیج فارس) با مخاطبان خود همراه بود.

سهرابی با اشاره به نقش اطلاع رسانی حوزه خبر گفت: معاونت خبر مرکز فارس در قالب ۳۴۵ خبر و گزارش به مدت ۲۸۰ دقیقه، اعزام ۱۰ گروه خبری در شیراز و ۵۰ نفر از خبرنگاران آزاد در شهرستانها، ارسال ۲۰ گزارش تصویری به بخش‌های مختلف خبر شبکه‌های ملی، ارسال ۱۱ گزارش رادیویی به بخش‌های مختلف خبر شبکه‌های ملی، بارگذاری ۱۹۸ خبر و گزارش در سایت خبرگزاری صدا و سیما (صفحه استانی)، تولید و پخش ۶۶ خبر تلویزیونی، تولید و پخش ۵۰ خبر رادیویی مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام در اقصی نقاط استان را پوشش خبری داد.

او، برگزاری عکسواره "اشک و عطش" ویژه تعزیه، نذورات و روضه‌های حسینی، تولید بسته ویدیویی و رادیویی وقایع نگار محرم، برقراری لایو (زنده) اینستاگرام شبکه فارس در صفحه رسمی فارس سیما ویژه عزاداری‌های تاسوعا و عاشورا، تولید مستند، طراحی و انتشار بیش از ۷۹۰ پست، عکس نوشت و پوستر با نرخ بازدید واقعی پست‌ها در فضای مجازی بیش از ۴۰ هزار بازدید در یک پست و ۱۱ هزار بازدید میانگین و مجموع ۳ میلیون بازدید را از فعالیت‌های معاونت فضای مجازی مرکز فارس در این ایام بیان کرد.

نظرات بینندگان