کد خبر: ۱۳۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
با حضور استاندار فارس؛

بخش اورژانس بیمارستان حافظ افتتاح شد/ استاندار فارس: بخش اورژانس به دلیل مراجعه اولیه بیماران از اهمیت خاصی برخوردار است

بخش اورژانس جدید بیمارستان حافظ افتتاح شد.
به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در مراسم افتتاح بخش اورژانس جدید بیمارستان حافظ عنوان کرد: جایگاه شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور بی تردید مرهون تلاش‌ها و اقدامات موثر مجموعه بهداشت و درمان استان است که از گذشته وجود داشته و در سال‌های گذشته نیز با حرکتی شتابنده و رو به جلو ادامه یافته است.

نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: افتتاح اورژانس بیمارستان به دلیل اینکه نخستین مکان مراجعه بیماران است اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده به معنای نبود مشکلات در  سیستم سلامت و درمان استان نیست، بر لزوم کاهش فاصله وضع موجود و استانداردهای مطلوب تاکید کرد و افزود:به رغم اینکه فارس محل رجوع بیماران از استان‌های هم‌جوار است؛ تصمیم گیری‌های کلان کشوری با در نظر گرفتن جمعیت استانی انجام شده و سبب بعضی کاستی‌ها می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه  دولت تدبیر و امید در راستای توسعه و پیشرفت حوزه تربیت نیروی انسانی ، پوشش بیمه‌ای و گسترش خدمات  بهداشت و درمان گام‌های بلندی برداشته است ، خاطرنشان کرد: نمایان شدن نتایح بعضی از این برنامه‌ها به گذر زمان نیاز دارد.

دکتر رحیمی با بیان اینکه در انجام اقدامات حوزه بهداشت و درمان با آزمون و خطا رو به رو بوده‌ایم، یادآور شد: باید با بهره گرفتن از تجربیات  به سمت کاهش خطاها و افزایش بهره‌وری پیش برویم.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه مردم فارس باید بهترین خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت کنند، توسعه و پیشرفت این حوزه را نیازمند تلاش و همت همگانی دانست.

استاندار فارس با تاکید بر اهمیت پیشگیری از ایجاد بیماری‌ها، عنوان کرد: توجه به اقداماتی همچون بهبود تغذیه و کاهش به کارگیری سموم دفع آفات در کشاورزی می‌تواند گامی در این راستا باشد.

وی همچنین با بیان اینکه یاری رساندن در بحران‌ها و زمان‌‌های سخت در خاطر مردم ماندگار می‌شود، اظهار کرد: جامعه پزشکی در زمان درد و رنج و سختی ها به مدد مردم می‌شتابند و از این رو همواره وجاهت خاصی در جامعه دارند‌.

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد این جایگاه حفظ شده و مستمر باشد.

بخش اورژانس بیمارستان حافظ با مساحت بیش از 300متر مربع با حضور استاندار فارس افتتاح شد. این بخش شامل 5 تخت بستری، یک تخت زایمان ، یک تخت CPR  و یک  تخت اتاق ایزوله است. دسترسی سریعتر به خدمات NST  و پاراکلینیکی و آرامش خاطر برای بیمار و ارباب رجوع از  مزایای بهره برداری از این خدمت جدید است.

همزمان با افتتاح اورژانس ، اتاق مانیتورینگ بیمارستان حافظ نیز  با نصب 38 دوربین در تمام بخشهای بیمارستان افتتاح شد.


نظرات بینندگان