کد خبر: ۱۳۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
دبیر جامعه روحانیت شیراز تبیین کرد؛

اعمال با سخاوت از مومنان پذیرش می شود

دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: از متقین اعمال باسخاوت‌تر را می‌پذیرند، هر چه اخلاص در عمل خالص‌تر شد بیشتر می‌پذیرند، خداوند در آیه 55 سوره زمر عملی را که احسن باشد را می پذیرد.

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محی‌الدین طاهری، امروز در جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه محمودیه که مسجد حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه حشر اظهار داشت: در قرآن کریم حدود 89 مرتبه با حروف ندا خطاب به مؤمنین شده است که نشان از جدایی مؤمنین از دیگر اقشار است.


اعمال با سخاوت از مومنان پذیرش می شود

وی با تأکید بر اینکه خداوند حساب مؤمنین را با دیگر افراد جدا کرده است، افزود: خداوند به مؤمنین تأکید کرده که مواظب خودتان باشید چراکه شیطان دام‌هایی را بر سر راه مؤمنین پهن کرده است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز عنوان کرد: انسان زمانی به این نکته می‌رسد که عمر خود را چگونه صرف کرده‌ایم، امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید باید از فرصت‌ها استفاده کرد، ازاین‌رو قرآن کریم به این معنا تکیه می‌کند و خطاب به جمع مؤمنین بیان می‌کند حواستان را جمع کنید که دچار خود فراموشی نشوید.

وی با اشاره به آینه نتیجه کسانی که خداوند را فراموش کرده‌اند خود فراموشی شده‌اند، بیان داشت: طلاب باید به این موردتوجه ویژه‌ای داشته باشند، چراکه بالاترین حسرت را در روز قیامت عالم می‌خورد، به دلیل اینکه علم را داشته است اما به آن عمل‌نکرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری ابراز کرد: انسان هنگامی‌که در جرگه مؤمنین وارد می‌شود باید حواس خود را جمع کند و باید یک بایدونبایدهایی را رعایت کند، ورود به جلگه مؤمنین دارای وظایفی است که باید به آن عمل کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: حسابی که در روز قیامت از انسان مؤمن می‌خواهند بسیار سخت و دشوار است، در انجام اعمال باید سخاوت به خرج دهیم، انسان مؤمن در تقرب باید بهترین اعمال را انجام دهد، فردی که درراه طلبگی پا می‌گذارد باید بهترین اعمال را انجام دهد.

مسئول مدرسه محمودیه شیراز عنوان کرد: از متقین اعمال باسخاوت‌تر را می‌پذیرند، هر چه اخلاص در عمل خالص‌تر شد بیشتر می‌پذیرند، خداوند در آیه 55 سوره زمر عملی را که احسن باشد را می پذیرد.

وی بیان کرد: نباید از تعطیلات مدارس خوشحال شد، چراکه جامعه نیاز دارد و باید پایه های خود را قوی کنید تا بتوانید پاسخگوی جامعه امروز باشید، جامعه کنونی جامعه 30 سال گذشته نیست، و همچنین نباید فرصت ها را از دست داد، حسرت شما در روز قیامت سخت تر از دیگر حسرت ها خواهد بود.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه باید با قرآن مانوس شویم، ابراز داشت: انس با قرآن باید زیاد شود و با کلمات، تلاوت و تدبر قرآن کریم آشنا شویم.

وی آسیب های فضای مجازی را مورد توجه قرار داد خاطرنشان کرد: باید مراقب فضای مجازی باشید، نباید به برخی از برنامه هایی که جز خسارت دنیوی و اخروی چیز دیگری ندارد ورود پیدا کنید.

برچسب ها: شیراز ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان