کد خبر: ۱۳۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
برای نخستین بار در کشور؛

مرکز مشاوره فضای مجازی در شرق شیراز راه‌اندازی می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی، از راه اندازی مرکز مشاوره فضای مجازی در شرق شیراز به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش شیرازه، سرهنگ مرتضی خسروانی فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) در جمع خبرنگاران، با اعلام راه اندازی مرکز مشاوره فضای مجازی در شرق شیراز به مناسبت هفته دفاع مقدس، به تشریح برنامه های این هفته ناحیه احمدبن موسی(ع) پرداخت.

به گفته خسروانی، هفته دفاع مقدس نمایشی برای اتحاد، انسجام و برادری است که در دوران دفاع مقدس تبلور یافته و نمایش این همدلی فرصت و زمان خوبی است که با توجه به رویکرد این هفته با شعار "ما پیروزیم" و با تاکید مقام معظم رهبری برای رونق تولید و ترویج روحیه جهادی و انقلابی با توطئه‌‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف مقابله کنیم‌.

فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) با بیان اینکه این ناحیه 300 برنامه محوری برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته است تصریح کرد: اجرای برنامه‌های آبروی محله در مقابل منازل شهدا، برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری و یک برنامه کشوری همگام با بقیه استان در 7 مهرماه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) با حضور همه ایثار‌گران دفاع مقدس از جمله این برنامه‌ها است که با توجه به اینکه یک سوم رزمندگان از شیراز بودند این برنامه استانی با محوریت شیراز برگزار می‌شود.

وی، نخستین اردوی جهادی با موضوع تخصصی فضای مجازی با محتوای سواد رسانه برای مادران و استفاده صحیح از فضای مجازی ویژه نوجوانان و آموزش ساخت کلیپ در راستای تولید محتوا در مناطق محروم را از برنامه های خاص این هفته دانست و گفت: نخستین مرکز مشاوره فضای مجازی با عنوان "طلیعه سوم" در محدوده شرق شیراز راه‌اندازی می‌شود که هدف آن آموزش و مشاوره تخصصی به صورت حضوری و مجازی است تا مشکلاتی که خانواده‌ها در فضای مجازی دارند برطرف شود.

به گفته وی، مشاوره فنی درباره رفع هک به صورت حضوری و مجازی و همچنین در زمینه حقوقی و قضایی با حضور وکیل به صورت آنلاین و حضوری، از خدمات دیگر این مرکز مشاوره است.

خسروانی در ادامه، با اشاره به برگزاری رزمایش الی بیت‌المقدس در پادگان امام علی (ع) در باجگاه اظهار داشت: 6 گردان از این ناحیه احمدبن‌موسی(ع) در این رزمایش شرکت می‌کنند که در راستای این رزمایش اقداماتی انجام شده که عمده آنها پروژه‌های محرومیت‌زدایی است.

فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) با اشاره به اقدامات جهادی این ناحیه بیان‌ کرد: برپایی کارگاه اشتغال با ایجاد 40 فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم؛ برپایی کارگاه خیاطی در محله سعدی با محوریت کار در منزل، مرمت 50 منزل محرومین با حضور جهادگران، تامین سبد معیشتی در مناطق کم برخوردار، تامین لوازم‌التحریر برای 2000 نفر از دانش‌آموزان و کمک هزینه برای تامین 200 البسه دانش‌آموزی، اعزام تیم پزشکی به مناطق حاشیه یک هفته در بوستان شهروند از جمله اقداماتی است که انجام می‌شود.

سرهنگ خسروانی با اشاره به دیگر برنامه‌ها عنوان کرد: برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و خدمات‌رسانی به مردم در بلوار اتحاد، سهل‌آباد، سعدی و داریون برگزار می‌شود همچنین با همت بسیج اداری و کارگری این ناحیه تور صنعتی و بازدید از کارخانه‌ها در نظر گرفته شده که هم توانمندی داخلی نشان داده شود و هم جوانان با روحیه کار و تلاش آشنا شوند. علاوه بر آن همایش آسیب‌های اجتماعی در حوزه اداری و کارگری برنامه‌ریزی شده است.

فرمانده سپاه ناحیه احمدبن‌موسی (ع) با اشاره به دیگر برنامه‌های گفت: شرکت در رژه نیروهای مسلح، عطرافشانی و قبورروبی شهدا، برگزاری نشست‌های تخصصی راویان دفاع مقدس در مدارس برای آشنایی نوجوانان با دفاع مقدس، همایش نونهالان حسینی، افتتاح مراکز مشاوره در بلوار اتحاد و سهل‌آباد، افتتاح گروه توئیتری شهید حججی برای نخستین بار، شب شعر دفاع مقدس و نمایش فیلم‌های دفاع مقدس در محلات از دیگر برنامه‌های این هفته است‌.

وی با بیان اینکه همچنین فرصتی برای جوانان در حوزه اشتغال و کارآفرینی در نظر گرفته شده و با اداره کار هم برای وام خوداشتغال شده است، افزود: در این فرصت بحث‌های آموزشی تدوین فیلم و صدا، کابینت‌سازی، پرورش قارچ، گیاهان دارویی، تولید عرقیات و غیره که در پایان آموزش نیز گواهینامه معتبر داده می‌شود همچنین در بلوار اتحاد کارگاه آموزش بسته‌بندی غذایی با محوریت کار خانواده‌ها در منازل برگزار می‌شود.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان