کد خبر: ۱۳۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
به‌ همت سپاه عشایر در مناطق عشایری استان فارس برگزار می شود:

اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه در ایام هفته دفاع مقدس/ ارائه ۲ هزار خدمت به ایلات عشایر فارس

فرمانده سپاه عشایری استان فارس از اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه در ایام هفته دفاع مقدس در مناطق عشایری استان فارس خبر داد.

به گزارش شیرازه، عیسی افسری، فرمانده سپاه عشایری استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: سپاه عشایر فارس در ایام هفته دفاع مقدس، بیش از ۲۰۰ برنامه را در مناطق عشایری استان برگزار می کند.

وی بزرگداشت‌ها، یادواره‌ها، نشست با معتمدان عشایر، مشاركت در برنامه‌های استانی نظیر شركت نیروهای عشایر در رژه نیروهای مسلح در روز ۳۱ شهریورماه را از برنامه های هفته دفاع مقدس ناحیه عشایری فارس اعلام کرد.

فرمانده سپاه عشایری استان فارس همچنین اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی در هفته دفاع مقدس در میان ایلات عشایر استان را از دیگر برنامه های این ناحیه دانست و گفت: در بحث بلایای طبیعی و غیرطبیعی همواره كنار عشایر بوده و به آنان كمك می‌كنیم به عنوان مثال در قضیه حمله آفت‌ها كمك به ایلات عشایر داشتیم و همچنین در سیل اخیر هم سپاه عشایر به یاری دو روستای اطراف شیراز شامل سلطان‌آباد و گچین رفت و به مرمت منازل سیل‌زده پرداخت.

افسری با بیان اینكه در ایام سیل به ۲۰۰ خانواده خدمت‌رسانی كردیم، گفت: قریب ۶۰ میلیون تومان كمك برای سیل‌زدگان این مناطق از عشایر جمع‌آوری كردیم كه از این مبلغ ۳۰ میلیون تومان نقد و ۳۲ میلیون تومان غیرنقدی بوده است.

فرمانده سپاه عشایر فارس در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اسلحه عشایر اشاره كرد و گفت: یكی از علاقه‌مندی عشایر به دلیل داشتن روحیه سلحشوری، داشتن سلاح و مهمات است لذا به‌منظور جلوگیری از قاچاق اسلحه، سپاه عشایر كار نیازسنجی سلاح شكاری عشایر را انجام می‌دهد و سهمیه سلاح آنان را دریافت كرده و میان متقاضیان توزیع می‌كند.

وی با یادآوری اینكه جواز حمل سلاح توسط معاونت ایمنی سپاه و به‌مدت ۵ سال توزیع می‌شود، گفت: برای تسهیل كار عشایر دفاتری هم بدین‌منظور در شهرستان‌های اقلید، فسا و فیروزآباد راه‌اندازی كردیم.

افسری در ادامه به برگزاری یادواره ۲ هزار شهید عشایر فارس در آبان‌ماه اشاره کرد و گفت: این یادواره در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز برگزار خواهد شد، و پیش بینی می کنیم حدود ۷ هزار نفر از عشایر استان فارس در این برنامه حضور پیدا کنند.

فرمانده سپاه عشایر فارس با اظهار اینکه این یادواره مقدمه برگزاری كنگره سراسری ۱۰ هزار شهید عشایر كشور است كه در سال ۹۹ در تهران برگزار خواهد شد تصریح کرد: در این راستا تلاش كردیم تا ۲ هزار خدمت را به ایلات عشایر ارائه دهیم كه این كار را از ابتدای سال جاری آغاز و تا هنگام برگزاری كنگره سراسری ادامه خواهیم داد.

به گفته افسری، مرمت و زیباسازی فضاهای آموزشی عشایر، تعمیر غسالخانه، مرمت مساجد شهرك‌های اسكان عشایر، ترمیم مسكن محرومان، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و واكسیناسیون دام و طیور عشایر را از جمله این خدمات است که توسط گروه‌های جهادی سپاه عشایر ارائه خواهند شد كه به ازای هر پایگاه مقاومت بسیج عشایر، یك یا چند گروه جهادی فعالیت می‌كنند.

فرمانده سپاه عشایر فارس بیان كرد: در آستانه بازگشایی مدارس یكی از خدمات ما توزیع بسته‌های نوشت‌افزار میان دانش‌آموزان بی‌بضاعت است كه تلاش می‌كنیم تا ابتدای مهرماه ۵۰۰ بسته نوشت‌افزار را میان دانش‌آموزان مناطق كمتر برخوردار توزیع كنیم.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان