کد خبر: ۱۳۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸

۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر در هفته دفاع مقدس میان عشایر فارس توزیع می‌شود

فرمانده سپاه عشایر استان فارس با اشاره به همزمان شدن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی گفت: در این هفته ۵۰۰ بسته نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر در میان دانش‌آموزان عشایر تقسیم می‌شود.
 عیسی افسری امروز در نشست خبری هفته دفاع مقدس با اشاره به اجرای بیش از 200 برنامه توسط سپاه عشایر استان فارس در این ایام اظهار داشت: شرکت در رژه نیروهای مسلح در 31 شهریور ماه با لباس عشایری از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است. 

وی با بیان اینکه دیگر برنامه‌ها در قالب یادواره‌ها، نشست با معتمدان عشایر و شرکت در برنامه‌های استانی این هفته برگزار می‌شود، گفت: ارائه خدمات محرومیت‌زدایی به عشایر از جمله این برنامه‌هاست که شاخص‌ترین آنها اعزام تیم‌های بهداشتی به مناطق عشایری است. 

افسری مرمت و زیباسازی فضاهای آموزشی عشایر، تعمیر غسالخانه، مرمت مساجد شهرک‌های اسکان عشایر، ترمیم مسکن محرومان، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و واکسیناسیون دام و طیور عشایر را از جمله این خدمات اعلام کرد. 
فرمانده سپاه عشایر استان فارس همچنین با اشاره به همزمان شدن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی بیان کرد: در این هفته 500 بسته نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر در میان دانش‌آموزان عشایر تقسیم می‌شود. 

وی همچنین به برگزاری یادواره 2 هزار شهید عشایر فارس در آبان‌ماه اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که 7 هزار نفر از عشایر بسیجی استان فارس در این یادواره شرکت کنند که این یادواره مقدمه برگزاری کنگره سراسری 10 هزار شهید عشایر کشور است. 

افسری همچنین با خدمات سپاه عشایر در هنگام وقوع سیل اشاره و تصریح کرد: در ایام سیل به 200 خانواده عشایری و با اعتباری حدود 60 میلیون  کمک‌های نقدی و غیرنقدی شده است. 

فرمانده سپاه عشایر استان فارس همچنین با اشاره به علاقه‌مندی عشایر به داشتن سلاح گفت:  سپاه عشایر برای جلوگیری از قاچاق اسلحه،کار نیازسنجی سلاح شکاری عشایر را انجام می‌دهد و سهمیه سلاح آنان را دریافت کرده و میان متقاضیان توزیع می‌کند و برای تسهیل کار عشایر دفاتری در شهرستان‌های اقلید، فسا و فیروزآباد راه‌اندازی شده است. 
منبع: تسنیم

نظرات بینندگان