کد خبر: ۱۳۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
رحمانی فضلی:

حدود ۷ درصد بانوان بدحجابی دارند!

وزیر کشور گفت: بر اساس آمارهای موجود دستگاه های ذیربط، تنها ۶ تا ۷ درصد بانوان جامعه بدحجابی دارند و بیش از ٩٠ درصد حجاب مناسب دارند. البته در این خصوص یک درصد هم زیاد است.
عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه و در حاشیه یکصدو بیست و سومین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دومین جلسه در شورای اجتماعی کشور ظرف یک ماه گذشته بود که به مساله حجاب و عفاف اختصاص پیدا کرد. 

وی ادامه داد: با توجه به مطالعات، اقدامات و تجربیاتی که شورای اجتماعی کشور و دستگاه های عضو آن در حوزه عملیاتی و اجرایی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حجاب و عفاف داشتیم، از یک سال و نیم قبل، مدعی بودیم که نقص هایی در آن مصوبه موجود است که ضمانت اجرایی لازم را ندارد، پشتیبانی لازم صورت نمی گیرد و به صورت مستمر انجام نمی شود. 
وزیر کشور تاکید کرد: در جلسه ای که خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم، ایشان تاکید فرمودند مصوبه حجاب و عفاف بازنگری شود؛ از این رو، هفته قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را بازنگری کرد. 
رحمانی فضلی افزود: در پی این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حجاب و عفاف، یک ستاد و کارگروه متشکل از بیش از ٣٠ دستگاه تشکیل شد با این رویکرد که حجاب و عفاف را به عنوان بخشی از سبک زندگی و یک موضوع فرهنگی، اعتقادی و قانونی باید مستمر با مشارکت مردم و ارائه برنامه از طرف دستگاه های مختلف با رویکرد پیشگیرانه و ایجابی پیگیری کنیم. 

وی گفت: در خصوص موضوع حجاب و عفاف، از دستگاه های مختلف برنامه خواستیم و مقرر شد تا دو هفته آینده برنامه های خود را در این خصوص به شورای اجتماعی کشور ارسال کنند و ما باید به صورت مستمر ارزیابی در این زمینه داشته باشیم و از مشارکت مردم غافل نشویم. بدون حمایت آنها در این موضوع اجتماعی نمی توانیم کاری از پیش ببریم.

وزیر کشور تاکید کرد: در خصوص حجاب و عفاف با موارد سازمان یافته، عناد و موضوع کشف حجاب مواجه هستیم که دستگاه های متولی بر اساس قانون با این افراد برخورد کنند. 
رحمانی فضلی گفت: وزارت آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی متولی موضوع حجاب و عفاف هستند و امیدواریم با کار فرهنگی، جدیت و همکاری که مردم دارند، بتوانیم این دغدغه عمومی را سازماندهی کنیم./ ایرنا


نظرات بینندگان