کد خبر: ۱۳۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۶ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
مدیر روابط عمومی اورژانس فارس:

پایگاه اورژانس دهستان بانش شهرستان بیضا جزء اولویت های ما نیست/ پایگاه شیخ عبود تا یک ماه دیگر راه اندازی می شود.

حسن همتی گفت: 177 پایگاه مصوب در اورژانس فارس هنوز به بهره برداری نرسیده است و این طرح ها تا پایان برنامه ششم توسعه اورژانس در 1400، به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش شیرازه، طبق گزارشات مردمی، درتاریخ 21شریور ساعت 11:21در دهستان بانش یک موتور سکلیت و پراید دچار حادثه تصادف شدند و اورژانس مرودشت حدود یک ساعت بعد در ساعت 12:19 در محل حادثه حاضر می‌شود. 

 
پیرو تماس های مردمی در ارتباط با عدم وجود پایگاه اورژانس در دهستان بانش از شهرستان بیضا و نیاز مردم منطقه به وجود این پایگاه با توجه به مصوب شدن آن توسط دکتر کولیوند رئیس اورژانس کشور، خبرنگار ما پیگیر این جریان شد.

حسن همتی مدیر روابط عمومی اورژانس فارس در این رابطه در گفتگو با خبرنگار ما، با تصریح اینکه پایگاه بانش مصوب برنامه ششم توسعه اورژانس است که تا پایان سال 1400 فرصت راه اندازی دارد، به 177پایگاه مصوب راه نیفتاده در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پایگاه اورژانس بانش جزء اولویت های ما نیست، چرا که پایگاه هایی داریم که از برنامه پنجم در دست راه اندازی است و در منطقه بیضا، پایگاه شیخ عبود را در مرحله برون سپاری داریم که تا یک ماه دیگر راه اندازی می شود.

به گفته وی، ساختمان پایگاه شیخ عبود، که مصوب برنامه پنجم است، توسط خیرین احداث و آماده بهره برداری می باشد.

همتی با اشاره به چند تصادف و فوت اهالی این منطقه، با بیان اینکه طبق استاندار اورژانس کشور، فاصله پایگاههای جاده‌ایی حداکثر ۴۰ کیلومتر می باشد اظهار داشت: در صورت نبود تیم امدادی یک پایگاه آمبولانس از مسافت دورتر اعزام می شود و به تبع آن زمان رسیدن بر بالین بیمار هم افزایش می یابد.

روابط عمومی اورژانس فارس ضمن تصریح اینکه آزمون عملی و گزینش در اورژانس بنا به وضعیت خاص این شغل، حساس و سخت است گفت: ما در اورژانس، نیروی تخصصی نیاز داریم و نیروها باید مدرک فوریتهای پزشکی، پرستاری و بی هوشی داشته باشند و غیر از این رشته ها، مجوز استخدام در رشته های دیگر را نداریم.

 

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان