کد خبر: ۱۳۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
آیت‌الله لطف‌الله دژکام:

تاثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی حوزه های علمیه فارس باید تقویت شود

جلسه معارفه حاج آقا استوار و تکریم حاج آقا عابدی مدیران جدید و قدیم مرکز مدیریت حوزه علمیه استان فارس) برگزار شد.
 به گزارش شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در مدیران جدید و قدیم مرکز مدیریت حوزه علمیه استان فارس گفت: خداوند متعال در سوره مبارکه شرح می فرماید " فَإِذا فَرَغْتَ فَانْصَبْ، وَ إِلي‏ رَبِّکَ فَارْغَبْ" این جلسه برای تقدیر و تکریم از زحمات حضرت حجت الاسلام والمسلمین عابدی شکل گرفته است و خوشحال هستیم که ایشان ما را رها نخواهند کرد و حوزه فارس از محضر پر فیض ایشان همچنان بهره مند خواهد بود و همچنین خوشحالیم که امروز آقای حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی را به عنوان مدیر جدید حوزه های علمیه استان فارس معارفه می کنیم و به ایشان که برای خدمت به دستگاه امام زمان(عج) و سربازان آن حضرت قبول زحمت کردند خوش آمد می گوییم.

تاثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی حوزه های علمیه فارس باید تقویت شود

وی افزود: از حضور همه مدیران سطح استان که برای کار روحانیت اهمیت قائل هستند و در این جلسه شرکت کردند نیز تشکر می کنم.

 امام جمعه شیراز با اشاره به شروع کار حجت الاسلام استوار گفت: مدیریت حوزه علمیه، کار سختی است و همه بنا داریم در همکاری با حجت الاسلام استوار میمندی، حوزه علمیه فارس را چند قدم در راستای رسیدن به اهداف متعالی اسلام پیش ببریم.

حوزه فارس پیشینه بسیار ارزشمندی دارد و بزرگان بسیاری مانند شیخ علی ابیوردی از این حوزه برخواسته و به عالم تشیع و جهان اسلام خدمت کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به قدمت حوزه های علمیه در استان فارس اظهار داشت: ما از گذشته شیراز که ارزشمند و بزرگ است غفلت نکنیم و امیدواریم حال و آینده این حوزه، متناسب با گذشته آن شکل بگیرد و مدیران استان نیز در این راستا مکلف هستند از این حرکت حمایت کنند.

دژکام تصریح کرد: اینکه در شورای حوزه علمیه فارس جناب آقای استوار به اتفاق آرا مورد استقبال قرار گرفتند نشان از این دارد که دوست داریم با همکاری یکدیگر این مسیر را پیش ببریم. 

امام جمعه شیراز در ادامه افزود: عرصه توسعه فیزیکی، علمی، آموزشی و پژوهشی حوزه و همچنین عرصه تاثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی در حوزه های علمیه فارس باید تقویت شود.

تاثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی حوزه های علمیه فارس باید تقویت شود

 وی با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم مفهوم سومین حرم اهل بیت محقق شود،افزود: نیازمند این هستیم که حوزه های علمیه فارس و شیراز احیا شوند و حوزه های علمیه در اطراف امام زادگام مقدس یک جلوه ویژه پیدا کنند و کارکردهای صحیح و تاثیرگذاری های اجتماعی و فرهنگی خود را بازیابند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تقوا و معنویت را اولین تابلوی حرکت روحانیت دانست و افزود:  مردم در مواجه با روحانیت با یک چهره متقی، معنوی و عالم رو به رو هستند و اگر می خواهیم این جهت را حفظ کنیم باید حفظ احترام بزرگان را مدنظر قرار دهیم و برای این مسئله تمرین کنیم.

وی تصریح کرد: نکته ای که باید به آن توجه کرد، لزوم حفظ حریم و حرمت روحانیت است تا کسی نتواند این حریم را بشکند و مرزهای اخلاق را درنوردد و با بی تقوایی و بی اخلاقی، شأنیت و جایگاه روحانیت را خدشه دار کند. همه ما طلاب و روحانیون نیز باید به گونه ای عمل کنیم و تقوا پیشه کنیم که دشمنان، نتوانند در بین طلاب عزیز ما برای پیشبرد اهدافشان، رسوخ کنند.

تاثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی حوزه های علمیه فارس باید تقویت شود
تاثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی حوزه های علمیه فارس باید تقویت شود
نظرات بینندگان