کد خبر: ۱۳۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

باید در حوزه علمیه فارس عرصه تاثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی تقویت شود

آیت الله دژکام با اینکه باید در حوزه علمیه فارس عرصه توسعه فیزیکی، علمی، آموزشی و پژوهشی حوزه و همچنین عرصه تاثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی تقویت شود، گفت: اگر می خواهیم مفهوم سومین حرم اهل بیت محقق شود، نیازمند این هستیم که حوزه های علمیه فارس و شیراز احیا شوند.

به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیر مدیر حوزه های علمیه استان فارس که در مسجد شهدا برگزار شد، مدیریت حوزه علمیه را کار بسیار سخت و دشواری دانست و اظهار داشت: بنا داریم در همکاری با حجت الاسلام استوار میمندی، حوزه علمیه فارس را چند قدم در راستای رسیدن به اهداف متعالی اسلام پیش ببریم.

وی در ادامه به پیشینه حوزه علمیه فارس اشاره کرد و افزود: حوزه فارس پیشینه بسیار ارزشمندی دارد و بزرگان بسیاری مانند شیخ علی ابیوردی از این حوزه برخواسته و به عالم تشیع و جهان اسلام خدمت کرده اند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نباید از گذشته شیراز که ارزشمند و بزرگ است غفلت کنیم، تصریح کرد: امیدواریم حال و آینده این حوزه، متناسب با گذشته آن شکل بگیرد و مدیران استان نیز در این راستا مکلف هستند از این حرکت حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه علمیه فارس عرصه توسعه فیزیکی، علمی، آموزشی و پژوهشی حوزه و همچنین عرصه تاثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی تقویت شود، عنوان کرد: اگر می خواهیم مفهوم سومین حرم اهل بیت محقق شود، نیازمند این هستیم که حوزه های علمیه فارس و شیراز احیا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه تقوا و معنویت نخستین تابلوی حرکت روحانیت است ابراز کرد: یعنی مردم در مواجه با روحانیت با یک چهره متقی، معنوی و عالم رو به رو هستند و اگر می خواهیم این جهت را حفظ کنیم باید حفظ احترام بزرگان را مدنظر قرار دهیم.

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان