کد خبر: ۱۳۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
قائم مقام حوزه های علمیه کشور:

طی 40 سال گذشته از نظر شرایط مالی و بودجه ای سخت ترین شرایط بر حوزه های علمیه گذشت

قائم مقام حوزه های علمیه کشور در امور استان ها با بیان اینکه حوزه های علمیه شرایط مالی مطلوبی ندارند، اظهار داشت: طی 40 سال گذشته از نظر شرایط مالی و بودجه ای سخت ترین شرایط بر حوزه ها گذشت، درواقع اکنون در دوران قحطی مطلق به سر می بریم.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین غفوری  در جلسه تودیع و معارفه مدیر مدیر حوزه های علمیه استان فارس که در مسجد شهدا برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه های علمیه شرایط مالی مطلوبی ندارند، اظهار داشت: طی 40 سال گذشته از نظر شرایط مالی و بودجه ای سخت ترین شرایط بر حوزه ها گذشت، درواقع اکنون در دوران قحطی مطلق به سر می بریم.

وی با بیان اینکه در لایحه امسال بودجه پیشنهادی، یک سوم آن در پیشنهاد دولت کم شد، افزود: شرایط مالی که پیش آمد شرایط استثنای و بسیار دشوار بود، تکلیف حوزه و مدیریت در این مدت چه بوده است.

قائم مقام حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: مجموعه مرکز مدیریت با روحیه جهادی وارد کار شده و با این شرایط تا کنون حدود 500 برنامه و طرح در این سه سال تولید شده است.

وی با تاکید بر اینکه در صدد هستیم که همین رابطه کمی که در ارتباط با بودجه با دولت داریم را قطع کنیم که اینگونه نیز خواهد شد، اضافه کرد: اگر موقوفات حوزه ای در مدار قرار گیرد مشکلات برطرف خواهد شد، 190 هزار موقوفه حوزه ای شناسیایی شده اما هنوز در مدار قرار نگرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری به فعالیت های حوزه های علمیه اشاره کرد و بیان داشت: در بخش های مختلف اقدامات بسیار گسترده ای طراحی و ترسیم شده است که امیدواریم با عنایت خضرت بتوانیم علی رغم همه سختی ها مجموعه برنامه ها را عملی کنیم.

برچسب ها: شیراز ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان