کد خبر: ۱۳۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
فرمانده ارشد سپاه استان فارس:

دفاع مقدس نماد " ایستادگی و مقاومت " ملت ایران بر آرمان های انقلاب اسلامی است

سردار غیاثی گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت تجربیات دفاع مقدس و در سایه رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) به عنوان یک قدرت برتر در منطقه و جهان مطرح است.
به گزارش شیرازه، مراسم رژه و سان نیروهای مسلح استان فارس به مناسبت سی و یکم شهریور و آغاز هفته پُرافتخار دفاع مقدس با حضور مسئولان استان و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح فارس به میزبانی سپاه استان فارس برگزار شد.

سردار غیاثی در این مراسم با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، گفت: این هفته نماد و گُواه " وحدت و همدلی بین نیروهای مسلح "و " ایستادگی و مقاومت " همه جانبه ملت ایران بر اصول و آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی در این مراسم با تشریح وقایع ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اگر بخواهیم دفاع مقدس را به درستی تحلیل کنیم باید آن را در 4 حوزه شامل شرایط کشور در دوران پیش از آغاز جنگ تحمیلی، دوره آغاز جنگ تحمیلی و محدودیت هایی  که وجود داشت، حماسه آفرینی رزمندگان اسلام و نقش بی بدیل امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس و پس از آن دستاوردهای دفاع مقدس برای کشور و نسل جوان، مورد بررسی قرار دهیم.

دفاع مقدس نماد

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه دوران دفاع مقدس دوران حماسه آفرینی اقشار مختلف بخصوص جوانان در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی بود، گفت: ایثار و حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ عاشورایی و حسینی بوده به یک گفتمان مشترک در بین ملت های مظلوم و مستضعفان دنیا تبدیل شد و امروز مفهومی با عنوان " فرهنگ مقاومت " را به جهانیان معرفی کرده که با استقبال جوانان مواجه شده است.

وی با تاکید بر لزوم بازخوانی حماسه ها و شناخت عمیق دلایل پیروزی ملت ایران در دوران دفاع مقدس، گفت: " محور مقاومت " که برآمده از تجربیات دفاع مقدس است امروز به یک نهضت تاثیرگذار جهانی در سراسر منطقه و در عرصه بین المللی تبدیل شده و به عنوان الگوی اصلی ملت های مظلوم در مقابله با استکبار جهانی مطرح است.

وی با بیان اینکه " ولایتمداری، مدیریت و اقدام بر اساس تفکر بسیجی و جهادی " از عوامل مهم پیروزی ملت ایران در جنگ تحمیلی بودند، گفت: " ایمان به خدا و اتکاء به توان داخلی " را بصورت عینی در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم و اقتدار دفاعی امروز جمهوری اسلامی ایران و تولید تجهیزات پیشرفته دفاعی نیز نتیجه تجربیات دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه جهاد کبیر و عدم تبعیت از دشمن محصول دفاع مقدس و تفکر عاشورایی است، گفت: تفکر مقاومت از تفکر عاشورایی الهام گرفته و عدم سازش با ظالم و قدرت های استکباری و ایستادگی بر سر مواضع اصولی و حقمان علیرغم محدودیت ها درس های عاشورا برای ما هستند.

وی افزود: امروز همه مسئولان کشور حول محور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای مقابله با توطئه های دشمنان تلاش می کنند و جمهوری اسلامی ایران به برکت تجربیات دفاع مقدس و در سایه رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی)  به عنوان یک قدرت برتر در منطقه و جهان مطرح است.

سردار غیاثی ضمن تشریح وضعیت امروز کشور، گفت: با صبوری مردم، تلاش مسئولان اجرایی، اقدامات موثر و هدفمند نیروهای مسلح در برخورد با دشمنان و اقدامات قوه قضائیه در برخورد با مفسدین اقتصادی، " طرح فشار حداکثری دشمنان و تحریم های ظالمانه " را ناکام گذاشتیم و دشمنان ملت ایران در حال استیصال هستند.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات آمادگی کامل دارند، گفت: امروز نیروهای مسلح کشور با وحدت، یکپارچگی و صمیمیت مثال زدنی در کنار اقشار مختلف مردم با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تجدید بیعت می کنند و با حفظ هوشیاری و رصد لحظه به لحظه تحرکات دشمنان در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی حضور فعال دارند و پاسخ به هرگونه تهدید یک پاسخ کوبنده و دشمن شکن خواهد بود.

نظرات بینندگان