کد خبر: ۱۳۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس:

همه ما در انتقال مفاهیم و فرهنگ دفاع مقدس کوتاهی داشته ایم/ با اقتدار تمام از همه سرحدات کشور و دستاوردها دفاع کنیم

سرهنگ کوشکی گفت: بعد از دفاع مقدس، همه ما کوتاهی هایی در انتقال مفاهیم و فرهنگ دفاع مقدس به نسل های بعد داشته ایم و باید این کاستی ها را جبران کنیم.

به گزارش شیرازه، سرهنگ سعید کوشکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در جلسه شورای اداری شهر شیراز، با تصریح بر اینکه بعد از دفاع مقدس، همه ما کوتاهی هایی در انتقال مفاهیم و فرهنگ دفاع مقدس به نسل های بعد داشتیم و باید این کاستی ها را جبران کنیم اظهار داشت: فرهنگ دفاع مقدس، یک گنج است برای ما و باید بتوانیم این فرهنگ را به جوانان و نوجوانان منتقل کنیم.

وی با یادآوری اینکه اگر امروز شاهدیم علی رغم همه سختی ها و تلاش های دشمن ایستاده ایم، تأکید کرد: این ایستادگی و مقاومت را مرهون ایثارگری شهدائیم و مطمئنیم طبق وعده الهی، در پس این سختی ها، آسایش و آرامش قرار دارد.

کوشکی افزود: شهدایی که در خانواده دوستی، بهترین ها بودند، وقتی پای حیثیت نظام و انقلاب پیش آمد، دست از جان و مال و ناموس کشیدند و به یاری دین خدا بشتابند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس، بیش از یک میلیون کیلومتر از خاک کشور از دست رفت، اما برای اولین بار در طول سیصد سال اخیر، به مرزها برگشتیم و حتی یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم.

این یادگار دفاع مقدس با اشاره به صدور انقلاب به کشورهای منطقه و گسترده شدن مرزهای معنوی انقلاب اسلامی ایران در سراسر دنیا، گفت: مردم سوریه و یمن و عراق و دیگر کشورهای تحت سلطه، همه از انقلاب ما درس ایستادگی گرفتند.

وی، مقاومت و ایستادگی، امامین انقلاب و مردم، و پیش قراولان ایثار و شهادت را سه رکن اساسی در پایداری انقلاب اسلامی دانست.

کوشکی برای ادامه انقلاب و پایداری، سه جهاد را لازم دانست و اظهار داشت: اول باید جهاد خدمت را ترویج دهیم. جهاد دوم، جهاد فرهنگی است، یعنی مقابله با جهاد تخریبی فرهنگی دشمن؛ و جهاد سوم، جهاد تولید و رونق اقتصادی و اشتغال است.

به گفته مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس، امروز این قدرتمندی در کشور وجود دارد که با اقتدار تمام از همه سرحدات کشور و دستاوردهای انقلاب دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: در زمان جنگ روزی صادرات نفت به 4هزار بشکه رسید، اما ملت از پای نیفتادند و امروز هم مردم ایستاده اند و خدا هم کمک می کند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان