کد خبر: ۱۳۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
در جلسه شورای اداری شهر شیراز مطرح شد:

هشت سال دفاع مقدس، طولانی ترین جنگ قرن بیستم است/ برای هر کیلومتر مربع که از دشمن پس گرفتیم، 4آزاده و 15شهید داده ایم/ فقط 16دستگاه شورای امر به معروف و نهی از منکر را راه اندازی کرده اند

جلسه شورای اداری شهرستان شیراز با حضور فرماندار شیراز، معاونین و مدیران ادارات و دستگاه های اجرای شهرستان تشکیل شد.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام مرادی امام جمعه شهرک های غرب شیراز در جلسه شورای اداری شهر شیراز اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده، قرن بیستم بیشترین جنگ را در طول تاریخ بشر داشته است و بالغ بر 220میلیون نفر در این جنگ ها کشته شده اند، اما طولانی ترین جنگ قرن اخیر، هشت سال دفاع مقدس بوده که در این سالها، یک وجب از خاکمان را به دشمن واگذار نکردیم.

به گفته وی، از دلایل پیروزی ما در این جنگ طولانی، امداد غیبی، فرماندهی حضرت امام، ایستادگی و ایثار و فداکاری رزمندگان، مقاومت مردم و اطاعت محض از فرامین ولی فقیه بوده است.

حجت الاسلام مرادی تأکید کرد: ما برای هر کیلومتر مربع که از دشمن پس گرفتیم، 4آزاده و 15شهید داده ایم.

در ادامه این جلسه، دکتر حقیقی، معاون برنامه ریزی فرمانداری شیراز با ارائه گزارشی از مصوبات جلسات قبل شورای اداری شهرستان، بر اجرای مصوبات تاکید کرد.

در ادامه مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر فارس با بیان اینکه این جلسه اولین شورای اداری شهرستان است که بحث امر به معروف و نهی از منکر در آن به صورت رسمی مطرح می شود، ضمن بیان روایاتی در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر، گفت: تمام ادارات شهرستان باید شورای امر به معروف و نهی از منکر را راه اندازی کنند.

وی با اظهار اینکه فقط 16دستگاه اجرایی شورای امر به معروف و نهی ا زمنکر را راه اندازی کرده اند تصریح کرد: ظلم بزرگی به این فریضه الهی شده و مردم این فریضه را فقط در حجاب و ایجاد مزاحمت می دانند، در صورتی که در همه زوایا و مراحل زندگی اجتماعی راه دارد.

به گفته مهدوی، شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، بر اساس آئین نامه اجرایی معروف به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر فارس با تصریح بر اینکه فرهنگسازی امر به معروف و نهی از منکر جهانشمول است اظهار داشت: ما در ماموریتمان کارهای سلبی نداریم و در حد تذکر لسانی و همگانی است.

وی با تصریح بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر ناجی مردم است و برای تعالی بخشیدن به زندگی بشریت است تأکید کرد: بد عمل کردن اشخاص نباید باعث شود که جایگاه این فریضه تمدن ساز را تقلیل یابد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان