کد خبر: ۱۳۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
فرماندار شیراز:

دفاع مقدس یکی از پرافتخارترین برهه های تاریخ ایران است/ ملت ایران آماده مقابله هر توطئه ای است/ فضای با شور و نشاط سیاسی، با دستور فرماندار محقق نمی شود

محمد رضا امیری گفت: برای من قابل قبول نیست که شورای اداری که یک تکلیف است، به خاطر فوتبال تعطیل شود یا کاستی داشته باشد.

به گزارش شیرازه، محمد رضا امیری فرماندار شیراز در جلسه شورای اداری شیراز تأکید کرد: برای من قابل قبول نیست که شورای اداری که یک تکلیف است، به خاطر فوتبال تعطیل شود یا کاستی داشته باشد.

امیری، دفاع مقدس را بدون اغراق، یکی از پرافتخارترین برهه های تاریخ ایران دانست که گنجینه عظیم و سرمایه بزرگی برای قرون متمادی است و عزت و سربلندی ایران را به همراه دارد.

به گفته فرماندار شیراز، دستاوردهای دفاع مقدس بی شمار است و خوب به آن ها پرداخته شده است، و اگر در عرصه های مختلف کاستی هایی هم دارد، نیاز به کار بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه امروز اگر می بینیم که دنیا به اقتدار ایران صحه می گذارد، از همین دستاوردهاست، تأکید کرد: ملت ایران، آماده مقابله هر گونه توطئه ای است.

وی از همه مدیران شهرستان شیراز جهت حضور در همایش بزرگ 10هزار نفری بسیجیان شیراز دعوت کرد و گفت: اگر امروز نیروهای مسلح با اقتدار در عرصه منطقه حضور دارند، بخشی از آن حاصل پشتیبانی دولت است و بخش دیگر دیپلماسی بسیار فعال دولت است.

امیری در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس و اقدامات در این حوزه گفت: در حوزه فرابخشی برای این مجموعه، همکاری دیگر دستگاه ها را می طلبیم از جمله در حوزه ترافیک و خدمات شهری و تامین سرویس مدارس که امیدواریم تلاش ها در این چند روز پیش رو تلاش هایشان را مضاعف کنند تا مشکلات اول مهر کمتر شود.

فرماندار شیراز اظهار داشت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر هم با شرمندگی از اینکه حق مطلب در باب این فریضه دینی تا کنون ادا نشده، ابراز امیدواری کرد که من بعد این مؤثرتر واقع شویم.

وی تأکید کرد: امر به معروف به چند موضوع منحصر نیست، بلکهتکریم ارباب رجوع، نفس خشونت، و پیشگیری از تخریب محیط زیست، می تواند از موضوعات امر به معروف باشد.

امیری در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: انتخابات تنها ابزار سیاسی مردم برای حاکمیت است.

به گفته فرماندار شیراز، یکی از ابراز های تحقق دموکراسی، برگزاری انتخابات است و افتخار جمهوری اسلامی این است که به طور متوسط، هرسال یک انتخابات را برگزار کرده است.

امیری، رقابت، مشارکت بالای مردم، تامین امنیت انتخابات و سلامت انتخابات، را از مؤلفه های یک انتخابات سالم دانست.

وی با دعوت به فعالیت گروه های سیاسی در با نشاط کردن انتخابات گفت: فضای با شور و نشاط سیاسی، با دستور فرماندار محقق نمی شود. اجازه دهیم که هر کسی که در این نظام زندگی میکند، حتی منتقد، نه برانداز و مخالف، در عرصه تعیین سرنوشتش حضور پیدا کند.

فرماندار شیراز با بیان اینکه هیئت های برگزار کننده انتخابات شیراز تا کنون از بهترین هیئت ها بوده است، تصریح کرد: از زمان دستور شروع انتخابات بر اساس برنامه زمان بندی، هیئت اجرایی کار خود را شروع می کند، اگرچه هیئت نظارت و بازرسی کار خود را آغاز کرده است.

امیری با تصریح بر اینکه ستاد انتخابات در شهرستان شیراز شروع به کار کرده است و کلیات را انجام داده است اظهار داشت: در حوزه سلامت انتخابات هم بحث پیشگیری از تخلفات انتخاباتی را داریم.

وی با تصریح بر اینکه از افرادی که خود را شایسته می دانند، دعوت به حضور سالم در انتخابات می کنیم گفت: ما نمی خواهیم عرصه را تنگ کنیم، اما توجه به رعایت قانون ضرورت دارد.

به گفته فرماندار شیراز، کارگروه شورای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی توسط دستگاه قضایی ابلاغ شده که به زودی در شیراز هم تشکیل خواهد شد.

وی با گلایه از عدم همکاری دستگاه های اجرایی در انتخابات، با بیان اینکه آن انتظاری را که داشته ایم تا کنون محقق نشده است تأکید کرد: عدم توجه به ماده 11 و قانون انتخابات جرایمی هم دارد که امیدواریم به جایی نرسد که بخواهیم گزارشی را پیگیری کنیم.

وی به جذب اعتبارات عمرانی تاکید و تصریح کرد: جنگ اقتصادی یک واقعیت است و همه بخش های نظام باید در این عرصه تلاش کنند و در رونق اقتصادی کوشا باشند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان