کد خبر: ۱۳۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸

ساماندهی خطوط اتوبوس محور شمال غرب شیراز

مدت زمان انتظارِ شهروندان شهرک‌های شمال غرب شیراز برای اتوبوس کاهش می‌یابد.
رییس سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز، از اجرای طرح ساماندهی خطوط اتوبوس محور شمال غرب شیراز در دو مرحله خبر داد و گفت: ۲۶ دستگاه اتوبوس تندرو و ۱۶ دستگاه اتوبوس عادی در دو خط، ساکنان شمال غرب شیراز را از پایانه شهید طبایی به میدان نمازی و میدان قصردشت منتقل می‌کنند که مرحله نخستِ ساماندهی این خطوط از ۴ مهرماه اجرایی می‌شود.

مسعود حسن شاهی افزود: با اجرای این طرح هیچ کدام از شهرک‌های محور شمال غرب شیراز، اتوبوس مستقل به نمازی یا قصردشت نخواهند داشت و اتوبوس‌ها، مسافران را از داخل شهرک‌ها به پایانه شهید طبایی منتقل می‌کنند تا با اتوبوس‌های دیگر به میدان نمازی و قصردشت بروند.
وی تاکید کرد: این جابه‌جایی بین اتوبوس هزینه اضافه برای مسافران نخواهد داشت و انتظار برای اتوبوس از ۸ دقیقه به ۳ دقیقه کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان حمل‌ و نقل مسافر شهرداری شیراز گفت: به دلیل اینکه مقصدِ حدود ۹۰ درصد از ساکنان شهرک‌های واقع در شمال غرب شیراز میدان نمازی است، این خط در اولویت قرار گرفته و مرحله دوم طرح ساماندهی با فاصله ۱۵ تا ۲۰ روز بعد از اجرایی شدن مرحله نخست، در مسیر پایانه شهید طبایی به میدان قصردشت اجرا می‌شود.

حسن شاهی با بیان اینکه ساماندهی خطوط اتوبوس در دیگر نقاط شهر در دستور کار است، اظهار داشت: به دلیل اینکه شمال غرب شیراز از محور‌های پرتردد است، کار را از اینجا آغاز کردیم و خطوط دیگر به ترتیب اولویت ساماندهی می‌شود.

بیش از ۱۵ خط در محور شمال غرب شیراز فعال هستند که با اجرای طرح ساماندهی و تعیین ۲ خط، وضع انتقال مسافران مناسب‌تر می‌شود./  خبرگزاری صدا و سیما

نظرات بینندگان