کد خبر: ۱۳۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸
در همایش هماهنگی موکب احمد ابن موسی(ع) مطرح شد:

در عین خادمی باید یک عنصر فرهنگی باشیم/ در اربعین حسینی باید بتوانیم فرهنگ انتظار را ترویج کنیم

سردار غیب پرور با تاکید بر اینکه باید در اربعین بتوانیم فرهنگ انتظار و مهدویت را به جهانیان معرفی کنیم، گفت: در عین خادمی برای امام حسین(ع) باید یک عنصر فرهنگی باشیم و بتوانیم فرهنگ انتظار را ترویج کنیم و مهدویت را به جهانیان در موکب احمد ابن موسی (ع) معرفی کنیم.

به گزارش شیرازه، سردار غلامحسین غیب پرور فرمانده قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی (ع) و رئیس هیئت امنا موکب احمد ابن موسی(ع) عصر امروز در همایش خادمین موکب احمد ابن موسی (ع) روح واقعی سفر اربعین را دلالت بر یک پیام بزرگ دانست و افزود: روح واقعی این سفر دلالت بر یک پیام فرهنگی بزرگ است و نباید از توجه به آن غافل بمانیم.

در عین خادمی باید یک عنصر فرهنگی باشیم/ در اربعین حسینی باید بتوانیم فرهنگ انتظار را ترویج کنیم

وی با اشاره به 8 سال دفاع مقدس، چیستی و چرایی این جنگ تحمیلی را قابل تامل و تفکر اعلام کرد و گفت: در 39 سال پیش یک جنگ بزرگ بر ما تحمیل شد که چرایی باید مورد تامل قرار گیرد، چرایی جنگ در انقلاب اسلامی بود. انقلاب اسلامی می خواست پیام عاشورا را به گوش جهانیان برساند اما برای بعضی ها قابل تحمل نبود و 8 سال جنگ تحمیلی نشان از آن دارد.

سردار غیب پرور دلیل اصلی پیروزی در دفاع مقدس را نصرت اللهی بیان کرد و اظهار داشت: نصرت اللهی در پناه ایمان به دست می آید و در دفاع مقدس ذکر اهل البیت بر لب رزمندگان بود، کدام وصیت شهدا را سراغ دارید که در آن نامی از امام حسین (ع)، کربلا و عاشورا نیامده باشد.

وی دلیل سفارش شدن سفر اربعین در روایات و احادیث را به خاطر این دانست که بشریت دمادم در ساحت امام حسین(ع) قرار بگیرد و دنیا می بایستی حسین ابن علی را بشناسد تا مهدی (عج) را بشناسد و این نکته ظریف و مهمی است.

رئیس هیئت امنا موکب احمد ابن موسی (ع) پر شور شدن هر ساله پیاده روی اربعین را در کار بودن اراده ای خاص عنوان کرد و گفت: این شور هر ساله این سفر این است که اراده ای می خواهد امام حسین(ع) جهانی بشود و باید هر کسی با هر عقیده ای باید با این امام آشنا شود تا بتواند امام زمان (عج) را بشناسد.

وی به خادمین توصیه کرد تا ارزش کار خود را با افق بلند بسنجند و گفت: باید در این نوکری و خدمت مسیر را بشناسیم و بدانیم که در حال انجام چه کاری هستیم. همه در عین خدمت باید یک عنصر فرهنگی باشند و باید بتوانیم در اربعین حسینی فرهنگ انتظار را ترویج و تبلیغ کنیم.

در عین خادمی باید یک عنصر فرهنگی باشیم/ در اربعین حسینی باید بتوانیم فرهنگ انتظار را ترویج کنیم

وی تصریح کرد: بایستی در ترویج انتظار از حماسه عاشورا به خوبی استفاده کنیم و در این موکب باید این موضوع جدانشدنی باشد. همانطور که حضرت آقا مطالبه حضور جوانان دارند، در این عرصه باید به جوان ها میدان داد تا وارد شوند و فعالیت کنند.

گفتنی است طبق گزارشات مسئولین کمیته های مختلف موکب احمد این موسی(ع)، این موکب یک اردوگاه تمام عیار در شهر کربلا است و اگر کسی وارد این موکب شود می تواند از خدمات استراحتگاه، خوراک، خیاطی، آرایشگاه، درمانگاه و... استفاده کند.

ابراهیمی فرد مسئول کمیته بهداشت و درمان این موکب ضمن اعلام وجود دو درمانگاه برای خواهران و برادران، آن را مجهز ترین درمانگاه اعلام کرد و افزود: در سال گذشته حدود 150 هزار خدمات پزشکی به زائران ابا عبدالله (ع) ارائه شده است و امسال با دارا بودن 36 پزشک و پرستار می توانیم بیشتر خدمات پزشکی از ویزیت پزشکی عمومی، تزریقات، نوار قلب، سرم تراپی و غیره را به زائران داشته باشم


نظرات بینندگان