کد خبر: ۱۳۳۰۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸

دکل‌های مخابراتی در شیراز ساماندهی می‌شود

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز از ساماندهی دکل‌های مخابراتی در کلانشهر شیراز خبرداد.
سیر صعودی استقرار دکل‌های مخابراتی در نقاط مختلف در کنار فراهم کردن بستر توسعه فعالیت‌های مخابراتی و آی تی و ارتقاء زیرساخت‌های هوشمند در جامعه، سبب نگرانی‌هایی در زمینه تاثیر امواج رادیویی بر سلامت مردم و سایر موجودات زنده و محیط زیست پیرامونی شده است که نمی‌توان به راحتی چشم روی آن بست.

شورای شهر شیراز در دوره‌های مختلف خصوصا دور پنجم که با شعار انسان محوری خود را معرفی کرده است، در موضوع ساماندهی دکل‌های مخابراتی ورود کرده و در دو سال اخیر با هدف رفع دغدغه شهروندان برای تدوین آئین نامه‌ای گام‌هایی را برداشت و در ادامه مسیر سایر دستگاه‌های مرتبط را نیز همراه کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شیراز در این خصوص به خبرنگاران گفت: این کمیسیون در بحث ساماندهی دکل‌های مخابراتی تاکنون ۶ جلسه را برگزار کرده است.

قاسم مقیمی با اشاره به اینکه نخستین جلسه با محوریت این موضوع با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، نماینده شرکت مخابرات، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی منطقه جنوب، سازمان حفاظت محیط زیست، اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول، اعضای شورای شهر و دانشگاه علوم پزشکی در استانداری فارس برگزار شده است، گفت: قرار شد که شهرداری ماحصل جلسه را در قالب یک آیین نامه تدوین و به شورا ارائه کند.

او ادامه داد: با مطرح شدن این آیین‌نامه به عنوان دستور کار صحن علنی و موافقت اعضا، این موضوع به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ارجاع شد تا این کمیسیون موارد اساسی مرتبط با سلامت و محیط زیست را بررسی کند.

مقیمی با یادآوری اینکه اعضای کمیسیون با کلیات ایین نامه موافقت کردند، گفت: مقرر شد برای بررسی ماهیت آیین نامه، معاونت خدمات شهری شهرداری و دستگاه‌های مرتبط، نظر تکمیلی و اصلاحی خود را ارائه کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه دستگاه‌های مرتبط معتقد بودند که نظرات کلی آن‌ها در آیین نامه لحاظ نشده است، جدولی طراحی شد که در کنار آیین نامه پیشنهادی شهرداری نظرات تکمیلی و اصلاحی دستگاه‌های مرتبط لحاظ شود و بررسی ماهیت آیین نامه پس از گذران چندین جلسه آغاز شد و با اصلاحاتی مورد موافقت قرار گرفت.

او، اهداف تدوین آیین نامه ساماندهی دکل‌های مخابراتی را استفاده حداکثری از سایت اشتراکی، رعایت اصول مبلمان شهری، بهبود سیما و منظر شهری، حفظ سلامت شهروندان، محیط زیست و بهبود خدمات ارتباطی دانست و اضافه کرد: در راستای توسعه تکنولوژی، ساماندهی استقرار، نصب، جابجایی، جایگزینی، تغییر شکل، استانداردسازی دکل‌های مخابراتی در شیراز امری ضروری است.

مقیمی با اشاره به شکایات فراوان شهروندان از نصب دکل‌ها در کنار مدارس یا بیمارستان‌ها افزود: با توجه به سیستم ایمنی پایین گروه‌های در معرض خطر، استقرار دکل در برخی اماکن ممنوعیت یا محدودیت دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مخالفتی با توسعه تکنولوژی وجود ندارد، افزود: تا زمانی که خدمات عمومی برای شهروندان مشکل ایجاد نکند، بستر‌های لازم برای توسعه تکنولوژی را فراهم خواهیم کرد.

مقیمی پیگیری آیین نامه ساماندهی دکل‌های مخابراتی را یکی از عملکرد‌های مطلوب کمیسیون سلامت در سال دوم فعالیت شورای پنجم شهر شیراز برشمرد و خاطرنشان کرد: پس از موافقت اعضا با آیین نامه مقرر شد به منظور زیباسازی شهر، شهرداری اقدام به جانمایی دکل‌ها با توجه به پیوست زیست محیطی و نظر کارشناسان شهرداری کرده و آیین نامه نیز برای تصویب نهایی به صحن شورا ارجاع شود./ باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/م

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸
0
کاشکی آقای دکتر مقیمی می فرمودند چند جلسه از این 6 جلسه مفید و بدون تنش و با حضور همه مدعوین و بدون قهر و ... برگزار شده است . کاش ایشون جوابی هم برای مصوبه خودشون که باعث متوقف ماندن یک ساله توسعه ارتباطات را در شیراز شده است می دادند و در حال حاضر وضعیت نسبت به دیگر کلانشهر ها در رده یکی مانده به آخر هستیم هم توضیح می دادند . کاش توضیح می دادند این لایحه واقعا جهت ساماندهی دکل هاست و یا منبعی برای درآمد شهرداری . کاش ایشان توضیح می دادند آنجا شورای شهر است یا شورای شهرداری و ....