کد خبر: ۱۳۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸
در گفتگو با مهر مطرح شد:

معرفی یک گزینه از شورای شهر صدرا برای پست شهرداری

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس اعلام کرد که شورای شهر صدرا گزینه خود را برای پست شهرداری این شهر معرفی کرده است.
پرویز کهندل بیان کرد: با توجه به  قانون شوراها، شورای شهر صدرا پس از انتخاب گزینه پیشنهادی که رای حداقل ۶۶ درصد اعضای حاضر در شورای شهر را داشته باشد به استانداری فارس معرفی می شوند و استاندار فارس نیز این فرد را به دفتر امور شهری معرفی می کند.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: فردی که معرفی می شود در دو شاخصه محور های عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی توسط بخش های مختلف قرار می گیرد البته بررسی شاخص های عمومی از اختیار دفتر شهری خارج است و توسط بخش های دیگر این شاخص ها مورد بررسی قرار می گیرد اما کارشناسان دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس با بررسی شاخص های تخصصی فرد پیشنهادی را مورد ارزیابی قرار می دهند.

کهندل تاکید کرد: با توجه به اینکه شهر صدرا جز شهر هایی است که ۵۰ الی ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد بر اساس قانون این شهرها فردی که به عنوان شهردار این شهر معرفی خواهند شد باید دارای سابقه مدیریت میانی باشد

کهندل در خصوص پارامتر های اصلی در انتخاب شهردار صدرا اینگونه عنوان کرد:در بحث محور های تخصصی ارزیابی متقاضیان حضور در مسند شهرداری صدرا در کنار بررسی  قوانین موجود در شهرداری ها باید عملکرد افراد در شهرداری ها هم مورد ارزیابی قرار گیرد.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس گفت : تاکنون یک نفر به دفتر امور شهری و شورا های استانداری فارس برای تصدی پست شهرداری صدرا معرفی شده و اگر قرار باشد این فرد پذیرفته نشود دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس باید به صورت کتبی دلیل یا دلایل عدم پذیرش فرد را به اطلاع عالی ترین مقام استان برساند.

وی در خصوص زمان معرفی شهردار جدید صدرا تاکید کرد: زمان دقیقی برای معرفی  شهردار صدرا مشخص نیست و این پروسه پس از پایان مصاحبه های تخصصی و پاسخ  استعلام ها  مشخص خواهد شد.

نظرات بینندگان