کد خبر: ۱۳۳۰۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸
رضایی کوچی در نطق میان دستور:

متاسفانه رئیس جمهور در موضوع تشکیل استان جدید در فارس تدبیر لازم را به خرج نداده اند / تشکیل استان جدید باید مورد اتفاق بزرگان همه ی شهرها باشد

رئیس کمیسیون عمران مجلس از وضعیت حاکم بر فضای آموزش و پرورش کشور انتقاد کرد.
محمدرضا رضایی کوچی در جلسه علنی امروز(یکشنبه، 2 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: تقارن هفته دفاع مقدس که از درخشان ترین صحنه های نقش آفرینی ملت مسلمان ایران است با بازگشایی مدارس در مهرماه هر سال حکایت از راه شهیدان والا مقام در مسیر جهاد علمی و استقلال سیاسی و فرهنگی دارد و در بردارنده این مفهوم است که تخصص و تعهد باید در کنار هم رشد کند تا نادانی، سیاهی و جهالت از جامعه رخت بربندد. در این میان لاله های دلسوخته ای بودند که از مکتب تعلیم و تربیت با روحیه مذهبی و انقلابی در مکتب ایثار و شهادت پر کشیدند تا درس آزادی و آزادگی را معنا بخشند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: سه ماه قبل در نطق خود و در  محضر نمایندگان ملت اضمحلال سیاست های دلال مآبانه آقای ترامپ و فروپاشاندن آمریکا را یادآور شدم، امروز می بینیم آمریکا در این سراشیبی تند، تنها و منزوی عامل گرفتاری همپیمانان خود شده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: هنوز امیدوارم مردم آمریکا به توصیه ملتی که تجربه شاهی مستبد و خودکامه را دارند توجه کرده، به رفتار رئیس جمهورشان حساس شوند و کشور خود را نجات دهند چرا که از این کشور جز رجز خوانی، کوبیدن بر طبل تو خالی و جز هیبت پوشالی عریان شده چیزی نمانده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس با اشاره به مباحث داخلی کشور ادامه داد: بنده در آستانه بازگشایی مدارس هیچ موضوع مهم‌تری از پرداختن به مسائل آموزش و پرورش و دغدغه های قشر زحمت کش دلسوز فرهنگیان را ندیده ام، همگی معتقدیم که بعد از امنیت مهمترین موضوع هر کشور تعلیم و تربیت و به تبع نظام آموزش و پرورش و عملکرد قشر فرهنگی کشور است.

وی اظهار داشت: امروزه جوامع آموزش و پرورش را اصلی ترین سنگ زیربنای توسعه کشور می دانند و دولت ها آموزش را در اولویت های اول خود قرار می دهند ولی با کمال تاسف باید بگویم دولت های ما با غفلت های دیرینه آموزش و پرورش را به عنوان نظام مولد و زیر بنایی محسوب نکرده، بلکه به عنوان ساختار مصرف کننده نگاه کرده و قبل از آن به مسائل سیاسی و اقتصادی می پردازند، جای آن است که دولت به این مهم توجه اساسی داشته و با تغییر رویکرد این مشکل را مرتفع کند.

رضایی کوچی در بخش دیگر نطق خود خطاب به نمایندگان مجلس گفت: براساس سند تحول بنیادین مقرر است 6 نوع تربیت آموزش داده شود اما متاسفانه در حال حاضر فقط یک نوع آن در مدارس دنبال می شود، بنده با استناد به این سند بالا دستی و همچنین مشکلات و دغدغه های قشر زحمت کش فرهنگیان که معتقدم از چاه های نفت برای کشور موثرتر و با ارزش ترند نکاتی را در باب آموزش و پرورش خدمتتان ارائه می کنم.

این نماینده جلسه افزود: برای توسعه و رفع موانع آموزش و پرورش اجرای طرح های نظام هماهنگ پرداخت حقوق و رتبه بندی معلمان و توجه به میزان حقوق کم و عدم پرداخت های به موقع، تاخیر در پرداخت اضافه کاری ها و مطالبات فرهنگیان، نبود امکانات رفاهی و درمانی، وضعیت نابسامان بیمه های خدمات درمانی، نارضایتی از بیمه طلایی و به خصوص قرار داد با بیمه آتیه سازان فرهنگیان شاغل و بازنشسته، عدم پرداخت به موقع سرانه بیمه ایثارگران فرهنگی به بنیاد شهید و نبود تسهیلات لازم باید مورد توجه جدی و فوری دولت قرار گیرد.

وی بیان داشت: همه می دانیم اصلی ترین چالش انسانی آموزش و پرورش به شرایط مجریان آموزش یعنی معلمان بر می گردد، مشکلات گوناگون آموزشی، اقتصادی و معیشتی معلمان موجب بی انگیزه شدن آنها شده است، نگاه مصرفی به آموزش و پرورش، سطح پایین پرداخت ها، تاخیر در انجام تعهدات، اقدامات صرفا تبلیغاتی و رسانه ای توسط دولتمردان بدون توجه به معشیت و رفاه این قشر درد لاینحل دولت ها در بخش معشیت فرهنگیان شده است.

رضایی تاکید کرد: چرا معلم که بهره وری بالاتری نسبت به بسیاری از مشاغل و کارکنان دارند از پاداش ها و امتیازات اداری بی بهره بمانند، معلمی که اضافه کاری، حق مسکن، حق ایاب و ذهاب، حق غذا و حق بسیاری از نیازهای اصلی خود را ندارد چگونه احساس تبعیض نکند و چگونه انگیزه داشته باشد و چگونه خود را آینده ساز حکومت و جامعه بداند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: موضوع بعدی بحث فضاهای آموزشی است که متاسفانه براساس استانداردهای فضاهای آموزشی حجم 4 دهم متر مربع برای کشور لازم است اما مسئولین وزات آموزش و پروش سرانه موجود را 5.2 دهم متر مربع اعلام می کنند که در شهرستان جهرم متاسفانه 35 درصد از فضاهای آموزشی نیازمند تخریب، نوسازی یا مقاوم سازی است.

رئیس کمیسیون عمران خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: اگر در استان فارس استان دیگری شکل بگیرد حتما باید مرکز استان از جنبه های مذهبی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مورد ارزیابی و کارشناسی دقیقی قرار بگیرد، متاسفانه رئیس جمهور دراین موضوع تدبیر لازم را به خرج نداده اند انتظار داریم دستور در حد بررسی هم با تدبیر و شناخت کامل باشد و حتما باید استان جدید در فارس مورد اتفاق شهرستان ها، علما، بزرگان، نخبگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد./

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
قشقایی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸
0
توجه توجه
به انتخابات نزدیک می شوید