کد خبر: ۱۳۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸
حجت الاسلام انجوی نژاد:

صدا و سیما از خواب غفلت بیدار شود و بداند که بر روی جامعه نمی تواند تاثیرگذار باشد/ در ماجرای آیت الله دستغیب دردمندان در پازل سیاسیون بازی نکنند

مدیر کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز طی سخنانی بی پرده از عملکرد سازمان صدا و سیما گله کرد.
 به گزارش شیرازه، حجت الاسلام انجوی نژاد مسئول ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس  و مدیر کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز با اشاره به مساله ابزار سازی برای جنگ روانی در جلسه هفتگی این کانون گفت: در عالم دو مدل انسان داریم یکی انسان هایی که برای عقیده کار می کنند و دیگری انسان هایی برای دنیا کار می کنند.

گروه اول امروز کسانی هستند که برای عقیده خود کار می کنند و رسانه و ابزارشان هیئت ها، پایگاه های بسیج، منبر مساجد و خطبه های نماز جمعه است. 

ما رسانه هایمان متعلق خودمان است،خودمان می گوییم، خودمان تکبیر می گوییم و در آخر خوشحال به خانه می رویم 

اتفاقی که چند وقت اخیر در کشور افتاد که گفتند مثلاً 50 درصد ایرانیان در تلگرام هستند. گفتند فضای تلگرام امن نیست. به دنبال آن در بچه های مذهبی موجی به راه افتاد که از تلگرام خارج شویم. عقیدتی ها همه از تلگام بیرون آمدند. 
از ان طرف افرادی بودند که کانال هایی ساخته بودند با عنوان های مختلف مورد نیاز مردم؛ کلیپ های متنوع از جهان یا طب گیاهی، ورزش ،آشپزی،گیاهان آپارتمانی و هر کدام چند هزار نفر و حتی میلیون نفر مخاطب را جذب خود کرده بودند.

آنها در ابتدا نیاز سنجی کرده اند و بر مبنای نیاز مردم کانال و سایت می زنند. طبق آمار 11400 کانال با ممبرهای بالای نیم میلیون در ایران تمام نیازهای مختلف مردم را پوشش داده اند.

مدیران این کانالها با مخاطب ارتباط برقرار می کنند کار مردم را راه می اندازند و روزانه نه با چشم مردم که با قلب مردم در تماس اند در برهه هایی اینها یک پست می زنند، مثلاً همین دختر آبی. این پست نماد یک جریان است. تویی که بخاطر مطالب مورد نیازت ارتباط قلبی برقرار کرده بودی با این کانال حالا ناخواسته با این پست حس میکنی تو هم طرفدار مطلب آن پست خاص هستی.

متاسفانه کانالهای ما بیشتر فیک نیوز هستند و تقریباً این طرف هیچ چیز نیست.

بعضی می گویند اینها هزینه هایشان را از کجا در می اورند؟
در انتخابات قبلی یکی از دوستان که مدیر یکی از شرکتهای بزرگ عسلویه است به من گفت. آمده اند به شرکت های بزرگ اطراف عسلویه گفته اند برای حمایت از این جریان کمک مالی کنید. اجباری هم نیست. هر شرکت 500 میلیون بدهد بعد موقع قرارداد برایش جبران میکنیم.

تلویزیون را باید هرچه سریعتر به بخش خصوصی واگذار کرد/ صدا و سیما از خواب غفلت بیدار شود و بداند که بر روی جامعه نمی تواند تاثیرگذار باشد/ در ماجرای آیت الله دستغیب دردمندان در پازل سیاسیون بازی نکنند

در این کشور فضای مجازی را با 10 میلیاردتومان می شود مدیریت کرد. سه هزار ادمین راه انداخت و کل فضا را در دست گرفت.

"ما چکار می کنیم؟" ما تمام بودجه ها را خرج خودمان می کنیم، نمازجمعه پر نمی شود داریم مصلی می زنیم،مصلی مشخص نیست کسی بیایید آن طوری در تهران تزیینات می کنیم، این نیست که این طرف این ور بودجه نیست هست اما درست هزینه نمی شود.

 در کشورهای لیبریال اگر کسی 100 نفر را هفتگی مشغول کند دولت این را هزینه می دهد. دولت ها در سیستم لیبریال پولهایشان را در شاهراهه ها خرج می کنند، سرپل ها را می خرند. این طرف چی؟
هیچی! حلقوم کل حزب الله را داده ایم به یک سایت که ممبرش 60 هزارتا است. بازدیدش به زحمت به 15 هزار تا می رسد.

ما چه ادعایی داریم که مردم با هستند، شعار ما بی شماریم در فضای مجازی کاملا قابل اثبات است، با فیک هم سر خودشان را کلاه نمی گذارند، فیک های ما باعث می شود کف خیابان نتیجه بر عکس تصور ما بشود.
 
تعداد مخاطبان صدا و سیما نسبت به ماهواره طبق آمار هنوز حرف اول را میزند. حلقوم جمهوری اسلامی دست توست. نسبت به کاربرد تو سوال داریم، اعتراض داریم،راجع به شبکه ها سوال داریم که با این پول وحشتناک دارید چیکار می کنید؟

رسانه ای که مثلاً متعلق به جمهوری اسلامی است باید پاسخگو باشد چرا برای نظام کمترین کاربرد و کار ارایی را دارد، بحث رسانه بحث مهم و جدی است.

در بعضی چیزها ما رسماً انقدر صبر می کنیم که به موضع انعال برسیم. اینقدر گفتیم ویدئو حرام است و کار نکردیم که به انفعال رسیدیم. مثل الان که می گویند تلگرام حرام است انقدر کار نکردیم تا در آخر مجبور شدیم ویدئو را قبول کنیم و بالاخره هم ده الی پانزده سال از کسانی که داشتند با ویدئو کار می کردند عقب افتادیم و هنوز هم به آن نرسیده ایم.
 
 هی می گویند ماهواره حرام، تلگرام حرام، اینها تکنولوژی است، باید گفت این پروژه نیست پروسه است،  نمی توان در مقابلش مقاومت کرد باید مدیریتش کرد.
 
بچه های مومن و انقلابی دقیقاً چی دارند؟ تریبونهای مذهبی که دست خودمان است، تریبونهای زورکی ها دست ماست کسی هم پای آن نمی آید، و آنهایی که گرفتنش عقل می خواسته، دست ما نیست دست جبهه مقابل است.

در جنگ روانی، رسانه یک ابزار است و بدون ابزار بالاترین منطق هیچ فایده ای ندارد.
کانالها بعد از اینکه با شما ارتباط قلبی برقرار کردند و اصلا ًهم حرف سیاسی ثابت نزدند، کانالهایی که در جریان زندگی مردم نقش بازی کرده اند در ایامی خاص، در موج آفرینی ها کاملاً پای کار می آیند و در حالی که ما رسانه ملی به عنوان قوی ترین رسانه را در اختیار داریم اما همیشه سه- هیچ عقبیم.

در طول تاریخ این ده - بیست ساله یک مورد را بیاورید که در جنگ روانی صدا و سیما برده باشد یک مورد هم نمی توانید بیاورید

پاسخگویی نیست، طوری شده که بر صندلی انتصاب که می نشینند پاسخگو نیستند، بر صندلی انتخاب هم جدیداً پاسخ نمی دهند.

صندلی انتصاب یکی از خصوصایت ذاتی بد که دارد عدم پاسخگویی است، این را باید به چالش کشید.

"ساختار مشکل دارد" یکی از سازمانهای فرهنگی می گفت: چهار میلیارد تومان حقوق می دهیم در حالی که بوجه ما یک میلیارد تومان است. یعنی چهار میلیارد حقوق می گیرند که یک میلیارد کار کنند!
 
وقتی ما به رسانه و ابزارهای خودمان نگاه می کنیم می بینیم کاملاً بی خیالی حاکم است و دغدغه ای در کار نیست.

هفت سال پیش من طرح تلویزیون خصوصی را به خاتم دادم که رد شد، گفتند ما خودمان صدا و سیما داریم، می رویم شبکه می گیریم.
شبکه افق را می گفتند، باشد شبکه افق خیلی خوب، یک براورد از جامعه بگیرید ببینید این شبکه چقدر تاثیر فرهنگی داشته و برای این تاثیر فرهنگی چقدر بودجه خرج شده است.

جریان مقابل شبهات و دروغ را با سیستم پمپاژ می کنند ما هم هی باید رفع شبهه کنیم. ما هم دستمان بسته است در دروغ گفتن و در بازی دروغگویی هم ما بازنده ایم.

تلویزیون را باید هرچه سریعتر به بخش خصوصی واگذار کرد/ صدا و سیما از خواب غفلت بیدار شود و بداند که بر روی جامعه نمی تواند تاثیرگذار باشد/ در ماجرای آیت الله دستغیب دردمندان در پازل سیاسیون بازی نکنند

صدا و سیما نیازمند طرح تحول است گفت: یک طرح تحول برای صدا و سیما نیاز داریم.

در گام دوم دقیقاً چه شد؟ یک نفر بیایید بگوید در اجرای گام دوم من این تحول را انجام دادم. سپردن کار به جوانان چه شد؟
 بدون هیچ شکی مخاطب گام دوم انقلاب جوانان هستند که متاسفانه در بحث اجرایی به شدت در این مورد  کوتاهی صورت گرفته است، جوان انقلابی  باانگیزه است و می تواند با پشتکار و تلاش  خود نواقص قبل را برطرف سازد و به رویکرد های انقلاب اسلامی کمک زیادی کند.

بودجه سالیانه این ارگان دولتی چقدر و بهره برداری و بازخورد این سازمان چقدر است؟ چقدر این سازمان در جذب مخاطب موفق ظاهر شده است؟

متاسفانه هیچ هماهنگی بین بودجه و بهره برداری در این سازمان وجود ندارد و آماری هم  در این باب تا بحال منتشر نشده و اگر آماری اعلام شده غیر واقعی و بدون هیچ سند و مدرکی است و این چیزی نیست جز خودفریبی رسانه ای 

اگر آماری اعلام می شود باید تاثیرات آن را در جامعه دید. اگر واقعا در صدا و سیما برنامه ای مفید و مناسب با ارزش ها ی جمهوری اسلامی تولید کرده و توانسته تاثیر مثبتی بر جامعه خود از لحاظ فرهنگی و اجتماعی بگذارد پس چرا در این سالهای اخیر در جامعه این تاثیر دیده نشده است؟

چرا جوان امروزی ما هیچ میل و رغبتی به برنامه های ساخته شده استانی نشان نمیدهد و روز به روز به رسانه دشمن و هدف دشمنان انقلاب نزدیک تر می شود؟ بی شک اگر همین بودجه ای که صدا و سیما در اختیار دارد دراختیار جوانان انقلابی گذاشته می شد تا به حال در جذب مخاطب موفق تر عمل کرده و برای معضلات جامعه مثل بحث حجاب کارهای مفیدتری را انجام داده بودند.

در این سازمان دولتی که از پول بیت المال استفاده میکند سالیانه چند درصد جذب نیروی جوان و با پشتکار دارد؟چقدر به جوانان اعتماد و میکند و به آنها اجازه تولید محتوا می دهد؟

چرا همچنان در جامعه امروزی که پر شده است از جنگ رسانه ای با همان سبک و شیوه کهنه و رنگ و رو باخته گذشته عمل میکنیم؟چقدر از جوانان برای رویارویی با اهداف دشمنان کمک گرفته و مشورت خواستیم؟

ما برای نبرد با اهداف دشمن ابزار رسانه ای در دست نداریم، تعداد نداریم  و فقط یک رسانه چند هزار میلیاردی داریم که مشخص نیست چکار میکند؟چقدر حقوق میدهد؟چقدر خرج کرد دارد؟ ؟و حتی حاضر به پاسخگویی به جوانان هم نیست.

"اصلا  جبهه انقلاب و انقلابیون و جوانان کارآمد در امکانات جمهوری اسلامی سهیم نیستند." در کل باید گفت ما در کشور رسانه نداریم چرا که بنام انقلاب و ایجاد فضای انقلابی بودجه خرج حقوق افرادی میشود که در سالهای اخیر هیچ قدمی در پیشبرد اهداف انقلاب نداشته ویا خنثی بوده و یا در جبهه دشمن حضور داشته اند.

رسانه ی ما یا دیر پای کار می آیند یا بعد از دشمن وارد می شوند .چرا فرصت ها رو به سادگی از دست میدهیم و در اختیار دشمن قرار میدهیم تا بیش از ما تاثیر گذار باشد؟چرا میگذاریم به سادگی جوانان ما را از جبهه انقلاب دور کنند؟تا کی نباید گفت و دچار خودسانسوری باید باشیم؟ اگر ما نگوییم دشمن میگوید؟ مگر می شود گستردگی رسانه ها در جامعه امروزی را نادیده گرفت؟ 

صدا و سیما بهتر از خواب غفلت بیدار شود و بداند که بر روی جامعه نمی تواند تاثیرگذار باشد.اگر ما مشکلات و معضلات کشور را پوشش ندهیم دشمن انجام میدهد و بر اساس افکار خودش راحل به جامعه تزریق میکند.در همه دنیا خبرنگاران و اصحاب رسانه خط اول مقدم هستند و در ایران خط آخر و دچار خودسانسوری و نگفتن ها هستند.
تلویزیون را باید هرچه سریعتر به بخش خصوصی واگذار کرد و شورای نظارت بر صدا و سیما که در حال حاضر هیچ کار مفیدی را انجام نمیدهد را موظف به نظارت بر بخش خصوصی کرد.

در مورد مطالبی که در مورد آیت الله دستغیب تولیت محترم شاهچراغ(ع) در شبکه های اجتماعی زده می شود اول اینکه لبخند ملیحی بر لبان دو جناح بابت تخریب آیت الله می بینیم عده ای هم رسماً گفته اند نگاه ما به انتخابات اسفند است هم انتخابات خبرگان و هم مجلس. از دردمندان و دلسوزان می خواهم در پازل سیاسیون بازی نکنند.

اگر مطلبی هست اول بازرسی قوه قضائیه، بازرسی دفتر رهبری، بازرسی شاهچراغ، اصلاً به من بگویند با هم می رویم ببنیم چه می گویند. بعد اگر نتیجه گرفته نشد در فضای مجازی بگذارید.

اینکه برخی اول در فضای مجازی می گذارند، چندهزار فحش در زیر آن کامنت گذاشته می شود و بعد می گویند چرا پاسخگو نیستند کار درستی نیست.

از باب معرفت و از باب اینکه ایشان را پدر معنوی خودم می دانم از این اتفاق ناراحت هستم و متاسفانه برخی باعث و بانی فحاشی به ایشان شدند.



نظرات بینندگان