کد خبر: ۱۳۳۰۳۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸

معاون سابق شهرداری شیراز در راه فرمانداری ویژه فسا/ انتصابات سفارشی و دودی که به چشم مردم می رود

با وجودی که چندماه تا برگزاری انتخابات مجلس باقی نمانده، هنوز استاندار فارس در حال چیدمان فرمانداران خود است.
به گزارش شیرازه، طبق شنیده ها حسین آرگیو معاون سابق فنی و عمرانی شهرداری شیراز قرار است به عنوان سرپرست فرمانداری ویژه فسا معرفی شود.

پیش از این در محافل بارها گفته می شد که استاندار فارس برای تغییر فرماندار ویژه فسا که کارنامه موفقی نیز داشته و به دلیل باج ندادنش در برخی انتصابات، زیر فشار برخی اصلاح طلبان تندرو و نماینده مجلس است.

معاون سابق شهرداری شیراز در راه فرمانداری ویژه فسا/ انتصابات سفارشی و دودی که به چشم مردم می رود

آرگیو که هم‌اکنون به عنوان گزینه سرپرستی فرمانداری فسا مطرح می شود، پیش از این معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز بوده و در سمت‌هایی نظیر فرماندار خرامه، معاون عمرانی اداره‌کل امور روستایی و شوراهای استان فارس، دبیر شورای ترافیک استان فارس و... حضور داشته است.
 
 به دلیل اینکه عملکرد آرگیو در شهرداری شیراز با حرف و حدیث های فراوان همراه بوده برخی از فعالین اجتماعی فسایی در شبکه های اجتماعی با اعلام اینکه "عزل یک فرماندارو گذاشتن سرپرست و اینکه تغییر در آستانه انتخابات به ضرر شهر است با توجه به نامه سرگشاده اصلاح طلبان شائبه مهندسی انتخابات را به ذهن متبادر می کند" پرسیده اند "چرا با وجود تعداد افراد شاخص حامی دولت نباید نیروهای دلسوز و بومی این پست‌ها را تصاحب نکنند؟" از این اقدام استاندار فارس ابراز گله کرده اند.

شهرستان تاریخی فسا همواره از تغییرات مکرر فرمانداران خود لطمه دیده است و این عدم ثبات مدیریتی باعث شده، تا برنامه‌های هر یک از فرمانداران نیمه‌کاره رها شود و در نهایت این شهرستان در قعر عقب‌ماندگی گرفتار بماند.

 به گزارش شیرازه، با وجودی که چندماه تا برگزاری انتخابات مجلس باقی نمانده، هنوز استاندار فارس در حال آزمون و خطا و چیدمان فرمانداران خود است.

 هفته گذشته نیز زین العابدین نیک مرام به سمت فرماندار شهرستان آباده منصوب شد. در حال حاضر فرمانداری ویژه جهرم و پاسارگاد نیز با سرپرست اداره می شود.

گفته می شود از طرف نماینده های استان، فشارهای مختلفی بر عنایت الله رحیمی استاندار فارس در انتصابات وارد و وی بعضاً تسلیم این خواسته ها می شود. پیش از این مراسم تودیع و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی فارس که گفته می شد با فشارهای یک نماینده در حال وقوع بود به یکباره لغو شد. 

به نظر می رسد استاندار فارس که نخستین تجربه استاندار بودن خود را در حال تجربه اندوزی است با این تغییرات لحظه آخری، انتخابات سختی را پیش رو داشته باشد.

چرا که اگر فرماندار تازه منصوب طی این مدت اندک نتواند بر شهر مورد نظر مسلط شود مشکلات عدیده ای را برای خود، شهر و استان رقم خواهند زد.

 چهارچوب فعالیت‌های حکومت (قوه مجریه) در کشور ما، توسط مجلس تعیین می‌شود، یعنی مصوبات قانونی مجلس ترسیم کننده حد و مرز فعالیت‌های دستگاه اجرایی است و افزون بر آن، مجلس دارای اختیار کنترل‌کننده نظارتی است که به طرق مختلف اعمال می‌شود.

عبور وزراء قبل از عهده‌دار شدن مسئولیت از صافی مجلس هم بدان معنی خواهد بود که پس از گرفتن رأی اعتماد از مجلس باید دست آنها را در اتخاذ شیوه‌های لازم برای اداره امور و اجرای صحیح قانون باز گذاشت و وارد کردن فشار به وزراء در انتخاب همکاران‌شان چه در سطح وزارتخانه یا در سطح استان‌ها به منزله ورود به حریم قانونی مسئولیت آنها محسوب شده و تخطی از قانون است.

دخالت نمایندگان فارس در انتصاب مدیران اجرایی استان همواره یک معضل برای مدیران اجرایی بوده و این دخالت‌های فراقانونی سبب ایجاد مشکلاتی در روند کار شده و البته دود مشکلات ناشی از این رویه ناصواب، همیشه به چشم مردم رفته است.

همه اینها در حالی است که ممکن است جناب آقای استاندار با توجه به ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی یا مصلحت موقعیت شغلی که دارد هیچگاه به دخالت نمایندگان در امور دولت اذعان نکند اما، واقعیت مسائل فارس هرگز از دید اهل نظر پنهان نبوده و نیست!

معاون سابق شهرداری شیراز در راه فرمانداری ویژه فسا/ انتصابات سفارشی و دودی که به چشم مردم می رود

خبرگزاری فارس پیش از این در انتقاد به این وضعیت در استان نوشته بود: تصمیمات لحظه‌ای در استان فارس نه تنها در مسائل سیاسی و انتصاب‌ها، بلکه در موارد دیگر نیز مشاهده می‌شود؛ تصمیماتی که بعضاً موجب سردرگمی مردم استان شده است.

به‌عنوان مثال در بحث تغییر ساعت کاری ادارات استان فارس، در ابتدا گفته شد کل استان مشمول تغییر ساعت کاری می‌شوند، پس از آن بخشنامه مذکور در 15 شهرستان اجرایی شد، بعد از مدت کوتاهی مجدداً این بخشنامه در کل استان به اجرا گذاشته شد و تنها چند روز بعد موضوع تغییر ساعت کار ادارات در کل استان لغو شد!
اواخر تیرماه در حالی که قرار بود آئین معارفه علیرضا صحرائیان به‌عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی فارس برگزار شود، به یکباره این آئین لغو شد!
اما ظاهراً لغو ناگهانی آئین معارفه مدیران در فارس رفته‌رفته تبدیل به یک سنت در این استان می‌شود! جدا از لغو معارفه صحرائیان، حدود سه ماه پیش آئین معارفه مدیرکل جدید منابع طبیعی استان فارس نیز باوجود دعوت رسمی از خبرنگاران به یکباره لغو شد.

به راستی ریشه این بی‌تدبیری‌ها و تصمیمات لحظه‌ای آن هم در دولت تدبیر و امید ناشی از چیست؟ و چرا استاندار به‌عنوان مقام عالی دولت در فارس قادر به مدیریت موضوع نیست؟

امیدواریم که دکتر عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس پاسخ مناسبی در خصوص این وقایع داشته باشد؛ پاسخی که خرد جمعی آن را تأیید کند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸
0
ایشان فردا عصر رسما شروع به کار می کند
محمد جواد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸
0
ب امید روزی ک حضرت آیت اله ریسی عزیز و فساد ستیز ب زودی فارس را هم پاک سازی خواهد کرد
حسام
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸
0
با سلام اگر تغییر مدیریت در راستای اهداف مد نظر استاندار محترم جهت بالا بردن کیفیت و کمیت شهرستان فسا باشد و این تغییر باعث شکوفایی و ایجاد شغل و عوامل مثبت شود بسم ا... در غیر این صورت جهت اهداف سیاسی خیانت به مردم فسا محسوب و باید از طریق قانون جلوگیری شود
رسول
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸
0
سلام شما را به خدا جناب آقای استاندار به فریاد مردم داراب برسید فرماندار محترم شهرستان خیلی بد اخلاق است وبه همه توهین می کند .یک فرماندار چند تا مشاور می تواند داشته باشد 10تا 20 تا30تا ویا حتی بیشتر؟