کد خبر: ۱۳۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس:

۱۶۴ نفر روز فعالیت گروه‌های جهادی در فارس/ اختصاص تسهیلات برای ۲۶۱ شغل در زمینه اقتصاد مقاومتی

سرهنگ سرورزاده از فعالیت ۱۶۴ نفر روز فعالیت گروه‌های جهادی فارس در سال جاری خبر داد.

به گزارش شیرازه، سیدمجتبی سرورزاده، رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس و جانشین سپاه فجر در قرارگاه پیشرفت و آبادانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی در سه محور محرومیت‌زدایی، اردوهای جهادی و فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال و صندوق‌های قرض‌الحسنه فعالیت می کند اظهار داشت: در سال جاری تا کنون، ۱۶۴ نفر روز فعالیت گروه‌های جهادی فارس به ارائه خدمات پرداخته اند.

وی با بیان اینکه هم‌اكنون ۱۹ پروژه در قالب این طرح در سطح استان فارس در حال اجراست، این پروژه‌ها را شامل احداث حسینیه‌ها، فرهنگسراها، كتابخانه، پاك محله‌ای، سالن ورزشی، دارالقرآن، خانه عالم، مركز ترك اعتیاد و غیره دانست که در قالب طرح کرامت در در شهرستان‌های جهرم، نی ریز، لار، کازرون، خنج، آباده طشک، لامرد، شیراز اجرا می‌شوند.

به گفته مسئول بسیج سازندگی فارس، غیر از طرح کرامت قریب ۱۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی در دیگر شهرستان‌ها اجرا شده و یا می‌شوند شامل زمین وزرشی، ساخت و تعمیر منازل محرومان، ساخت حسینیه‌ها و غیره.

سرورزاده همچنین اظهار داشت: در سال ۹۸ و تاكنون قریب ۱۶۴ نفر روز فعالیت گروه‌های جهادی در فارس توسط بازوهای توانمند سازمان بسیج سازندگی در معاونت‌های سازندگی نواحی سپاه انجام شده است كه فعالیت‌های آنان در زمینه‌های مختلف عرمانی، فرهنگی، اشتغال و اقتصادی بوده است.

وی با شاره به وقع سیل در ابتدای سال جاری گفت: در سیل امسال در فارس ۹۰ گروه جهادی استان شامل یك هزار و ۸۷۰ نفر مشغول به خدمت‌رسانی شدند و توانستند ۲۳۵ منزل سیل‌زده را تعمیر و مرمت كنند. در سیل لرستان نیز ۱۱۵ گروه جهادی از استان فارسبه منطقه پل دختر اعزام شدند و قریب ۵ هزار نفر اردو فعالیت صورت گرفت. در سیل خوزستان هم ۵۳ گروه جهادی در مهار سیلاب فعالیت کردند و در منطقه اسماعیلیه خوزستان ۱۸۳۵ نفر اردو فعالیت انجام دادند.

مسئول بسیج سازندگی فارس با تصریح بر اینکه جریان کمک رسانی به سیل زدگان به همینجا ختم نشد بیان کرد: بعد از سیل شیراز، لرستان و خوزستان به سپاه فجر مأموریت داده شد از جمله مرمت ۱۵۰ منزل مسكونی و احداث ۵۰ منزل در منطقه شعیبیه شهرستان شوشتر به عهده سپاه فجر گذاشته شد كه توانستیم تا پایان مردادماه ۱۷۶ منزل مسكونی را مرمت كنیم.

وی با بیان اینكه احداث مسكن نیز زیر نظر بنیاد مسكن انجام می‌شود و تلاش می‌شود تا فصل زمستان به اتمام رسند، گفت: هم اكنون كار احداث مسكن در این منطقه به مرحله دیوارچینی رسیده است.

سرورزاده در ادامه به فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی اشاره كرد و گفت:‌ در این زمینه فعالیت‌هایی نظیر پرور طیور بلدرچین، شتر مرغ، مرغ بومی، زنبور عسل، پرورش قارچ و دام، خیاطی قالی بافی، نیروگاه‌های خورشیدی و غیره را حمایت می‌كنیم.

مسئول بسیج سازندگی فارس، میزان اعتباری كه تاكنون برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی تخصیص یافته است را قریب ۲ میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: این بودجه‌ها در میان شهرستان‌ها هم توزیع شده است.

وی همچنین گفت: در سال ۹۸ تاكنون به ۲۶۱ شغل در زمینه اقتصاد مقاومتی تسهیلات اختصاص داده شده است و ۴۴ مورد هم در زمینه صنایع تبدیلی بوده است.

سرورزاده در ادامه به تشریح فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فجر پرداخت و گفت: قرارگاه پیشرفت در ۵ محور در ۵ معاونت و در ۶ نقطه استان فارس فعالیت می‌کند كه این نقاط شامل دهستان‌های جوزار نورآباد، کوهمره کازرون، دژکرد اقلید، قشلاق خرم بید، راهکان جهرم، رودبال استهبان هستند.

وی، محورهای زیر ساخت و عمران، تعلیم و تربیت، بهداشت و سلامت، اشتغال و معیشت و فرهنگی و اجتماعی را محورهای فعالیت این قرارگاه اعلام كرد و گفت: در زمینه زیرساخت و عمران ۱۵۷ پروژه در ۶ دهستان معرفی و انجام شده است و اولویت انجام پروژه‌ها بر آنهایی است که ختم به اشتغال می‌شود و یا با زیرساخت اصلی روستا وصل است مثل آبرسانی.

سرورزاده با بیان اینكه نرم‌افزار قرارگاه پیشرفت دارای سه ضلع قرارگاه، مردم و دستگاه‌های اجرایی است، گفت: تاكنون یك میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان برای این فعالیت‌ها هزینه كردیم كه بالغ بر ۷ میلیارد تومان خروجی داشته است و بحمد الهی مردم هم از فعالیت‌های قرارگاه استقبال می‌كنند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فجر فارس بیان كرد: این قرارگاه در ۱۵۷ پروژه ساخت خانه عالم، مسجد، مدرسه، کانال آبرسانی، شبکه آبرسانی، پل، ایستگاه دیجیتال، احیای چشمه آب،احداث مخزن، ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای، احیای قنوات، مرمت و تکمیل و احداث خانه محرومان فعالیت كرده است.

وی اضافه كرد: این قرارگاه در بحث تعلیم و تربیت دو برنامه خانه رویش و مدرسه اشتغال را در دستور كار دارد كه در خانه رویش به جای اینکه مادران، فرزندان زیر ۷ سال را به مهد بفرستند، آموزش‌های تربیتی و فرزندپروری می‌بینند که بتوانند در تربیت فرزندان آینده ایران اسلامی کار انجام دهند.

سرورزاده در خصوص فعالیت سایر معاونت‌های قرارگاه نیز گفت: در بخش معاونت سلامت قرارگاه هم به جای فعالیت‌های پزشكی، اقدامات پیشگیری را از طریق ارائه آموزش‌ها به مردم ارائه می‌دهیم. در زمینه اشتغال نیز با هم‌افزایی بسیج سازندگی آموزش‌های ارگانیك به متقاضیان ارائه می‌شود و تسهیلاتی در آن پرداخت نمی‌شود. در معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز روحانیانی تحت عنوان امام روستا در روستاها اقامت پیدا كرده و لیدر جریان‌های مختلف در روستاها در خصوص فعالیت‌های ایجاد اشتغال، سلامت، تقویت روحیه جهادی و غیره می‌شوند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان