کد خبر: ۱۳۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۸

یادواره ۳۹ هزار شهید سرباز سراسر کشور در شیراز برگزار شد/ فرمانده نیروی زمینی ارتش: بایدهمان‌طور که درباره شهدا حرف می‌زنیم در عمل هم به همین صورت باشیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: شهدای سرباز هیچ نیازی به یادواره ندارند و ما اینها را برای خودمان برگزار می‌کنیم که به یاد بیاوریم چه دورانی را پشت سر گذاشتیم.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز در یادواره ۳۹ هزار شهید سرباز این نیرو در شیراز که به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا ادامه‌دهنده خوبی برای راه شهدا باشیم و همان‌طور که درباره شهدا حرف می‌زنیم در عمل هم به همین صورت باشیم.

او، خانواده شهدا را حافظ نظام جمهوری اسلامی و چشم و چراغ آن دانست و ادامه داد: البته خانواده‌های شهدا برخی اوقات بی‌تفاوت‌هایی هم از برخی افراد می‌بینند، ولی آستانه تحمل خانواده شهدا بیشتر از این‌ها است.

حیدری با بیان اینکه در جنگ آسیب‌های زیادی دیدیم اما چیزی به دست آوردیم که قابل مقایسه با آسیب‌هایی که دیدیم نیست، تصریح کرد: هیچ انسان آزاده‌ و مسلمانی حاضر نیست دین، کشور و ناموسش به دست دشمنان بیفتد و ما توانستیم در جنگ علاوه بر حفظ کشور و دین و ناموس خویش، عزت، عظمت و پیروزی را به دست آوریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: در طول تاریخ معاصر ایران اسلامی تنها جنگی که در آن حتی یک سانتی‌متر از خاک کشورمان به دشمن واگذار نشد، دفاع مقدس بود.

او با اشاره به برگزاری این مراسم افزود: شهدای سرباز هیچ نیازی به یادواره ندارند و ما این‌ها را برای خودمان برگزار می‌کنیم که به یاد بیاوریم چه دورانی را پشت سر گذاشتیم و چه عزیزانی نثار این انقلاب و کشور کردیم و آنان چه سختی‌هایی را کشیدند تا ما اکنون اینجا محکم و استوار با عزت و مستقل زندگی کنیم.

حیدری تصریح کرد: یادواره‌های شهدا، نیاز شهدا نیست و ما در این مراسم‌ها دور هم جمع می‌شویم تا یاد و خاطره شهدا را گرامی داریم و به خودمان بگوییم برای ارزش‌های شهدا، اهمیت قائل هستیم، زیرا آنان رفتند و جان خود را دادند و ما امروز باید عاشق آن ارزش‌ها باشیم و در همان مسیر حرکت کنیم و یادمان نرود که کجا بودیم و چگونه به اینجا رسیدیم لذا این یادواره‌ها را از این بابت برگزار می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در این یادواره از روح بلند شهدا درخواست می‌کنیم که به ما کمک کنند تا در مسیر کارمان لغزش پیدا نکنیم و مسائل دنیوی چشم ما را نبندد و تکلیف خود را درست انجام دهیم و این همان هدفی است که در این برنامه‌ها دنبال می‌کنیم./ باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان