کد خبر: ۱۳۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۸
در خطبه های نماز جمعه استان فارس مطرح شد؛

سازمان ملل در رأس و سایر سازمان های جهانی از هدف خود فاصله گرفته و در خدمت مستکبران قرار دارد/ نباید نام و یاد شهدا از معابر و کوچه ها حذف شود

ائمه جمعه فارس در خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان در این هفته، به بررسی دفاع مقدس ، مسائل اخیر سیاسی کشور ، استان، شهر ها و تحولات منطقه به ویژه یمن پرداختند.

خخخخ

به گزارش شیرازه، گزیده و خلاصه خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان فارس بدین شرح است:

 مرودشت 

حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اسارت آل الله ،عمل صالح وطاعت وبندگی خداوند توسط مومنان را مایه نجات انسان ها در روز قیامت قلمداد نمود .
وی در ادامه این ایام را زمان آماده شدن مردم جهت سفر معنوی اربعین حسینی عنوان کرد وافزود :مراسم پیاده روی اربعین حسینی به عنوان یک سنت الهی می باشد که به فضل الهی تبدیل به مقدمه ای خواهد شد که مقدمه ظهور منجی عالم بشریت امام زمان (عج) خواهد شد .
خطیب جمعه مرودشت در ادامه خطبه های خود به سخنان  اخیرنخست وزیرآمریکا مایک پامپئو در خصوص عدم پرداخت 100میلیون دلاری آمریکا برای کمک به زیرساخت های کشور افغانستان اشاره نمود وافزود:وزیر امور خارجه آمریکا گفته است که با توجه به فساد اداری در کشور افغانستان ما عهد خود را در زمینه کمک به زیرساخت های این کشور عملی نخواهیم کرد.
وی تصریح کرد :این سخنان وزیر خارجه آمریکا در خصوص عدم پرداخت کمک به کشور افغانستان بعد از 19سال اشغالگری آمریکا در این منطقه در حالی به زبان آمده است که آمریکا ادعای مبارزه با القاعده وطالبان که به این کشور حمله کرده بود را داشته است  واین کشور را در حالی رها می کند که تعداد کشته های غیر نظامی آنها در مقایسه با غیر نظامی قربانی داعش  تقریبا چهار برابر می باشد .
آقائی افزود :آمریکایی ها ادعای مبارزه با تروریسم  وداعش را در دنیا داشته واین در حالی می باشد که از زمان ورود آنان به کشور افغانستان بیش از 7 هزار داعشی در این منطقه رشد نموده وعلاوه بر آن ،کشتار غیرنظامیان ،کشت وتولید مواد مخدر که حدود 70الی 110میلیارددلار برای آنان درآمد داشته است به همراه فساد اداری واجتماعی وسیاسی واقتصادی از دیگر آثار حضور آمریکایی ها در کشور افغانستان بوده است .
وی یکی از زیان بار ترین آثار حضور آمریکایی ها در کشور افغانستان را جنگ همه علیه همه ابراز نمود وافزود:از زمان حضور آمریکایی ها در این کشور با تفرقه افکنی و ایجاد گروه های تروریستی  متعدد مثل  داعش ، القاعده ، طالبان  و ایجاد اختلاف بین مردم و دولت  افغانستان  همه با یکدیگروارد جنگ شده اند و...یک بلبشویی راه افتاده است که همگی حاصل حضور آمریکا در این کشور است.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه 7 ام مهر ماه روز آتش نشان را به این قشر زحمت کشو ومتعهد تبریک گفت وعرضه داشت :
روز هفتم مهر به نام ناجیانی نامگذاری شده است که شاید در طول روزها و سال ها کمتر از آنها یاد می شود . انسانهایی که همواره جان خود را به خطر می اندازد تا نجات بخش جان دیگران باشند.
وی از مسئولان تقاضا داشت که نسبت به رفع مایحتاج آتش نشانان اقدام شایسته وعاجل بکار گیرند.
آقائی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن 9 ام مهر ماه (هفته جهانی مراقبت از سالمندان )، یکی از کمبودهای سطح شهرستان را نداشتن مرکز تخصصی نگهداری از سالمندان عنوان کرد واز خیرین تقاضا داشت که در این زمینه همکاری لازم را با مراکز بهداشت ودرمان وامور بهزیستی داشته باشند.
وی در ادامه به سنت ازدواج آسان و با موضوع خاص اشاره نمود وافزود :امروزه خانواده های زیادی در سطح شهر وجامعه وجود دارد که دختر دم بخت داشته یا فرزند پسر آنان هنگام ازدواجشان می باشداما به دلیل رعایت شئون اجتماعی ،اجازه عنوان کردن این موضوع را ندارند،لذا به همین خاطر سنت الهی ایجاب می کند که در معرفی جوانان پاک وشایسته ومومن ودختران محجبه ومومنه  به همدیگر در غالب راه اندازی موسسات خیریه برای واسطه گری امر ازدواج  اقدام شایسته صورت گیرد.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه ضمن گلایه از نابسامانی ورودی شهر در پل خان از سمت شیراز ،این وضعیت را شایسته شان وجایگاه مردم شهر متمدن وتاریخی وفرهنگی مرودشت ندانست .
وی تصریح کرد: کمتر مردوشتی یا مسافری هست که در بدو ورود به شهر چندین ثانیه ذهنش نسبت به این موضوع که شهرستان مرودشت با این همه پیشینه تاریخی وفرهنگی وقدمت ،چرا چنین وضعیتی ویا ورودی نابسامانی دارد،درگیر نشودویا بوی تعفن انباشته شده از حریم رودخانه مجاور پل خان را احساس نکند .
وی عرضه داشت :در ورودی شهر مرودشت یک محدوده جغرافیایی خاصی وجود دارد که به لحاظ بلاتکلیفی در سطح استان فارس بی نظیر می باشد ، از یک سو پل تاریخی خان وجود داشته که میراث فرهنگی ملزم به حفظ ونگهداری از آن می باشد واز سوی دیگر وجود رودخانه  مجاور پل خان ،که اداره آب متولی حفظ حراست از آن هست واز سمت دیگر ورود حریم اصلی شهر که از معابر وشاهراه ترانزیتی نیز می باشد وجود دارد که متولی آن اداره راه می باشد ، که هیچ کدام از دستگاه ها واداره های فوق الذکر توان پرداخت وهزینه جهت ساماندهی ورودی شهر را در این منطقه را نداشته  واز سوی دیگر در این اثنا چنانچه شهرداری مرودشت بخواهد این ورودی را ساماندهی کندبه دلیل اینکه جز محدوده شهر محسوب نمی شود  مواخذه خواهد شد .واین خود یک سردرگمی بزرگ ایجاد نموده است .
آقائی با بیان اینکه فرد مسافری که وارد این شهر تاریخی وفرهنگی می گردد،چیزی به نام خط محدوده شهری نمیشناسد واز طرف دیگر آبروی شهر در گروه این موضوع وساماندهی آن می باشد ،لذا از استاندار محترم فارس وفرماندار وشهردار واداره میراث فرهنگی وراه وترابری وآبفا تقاضا داریم که هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی ورودی اصلی شهر اقدام شایسته وعاجل بکار گیرند.
شایان ذکر است که به مناسبت هفته دفاع مقدس ،قبل از خطبه های نماز جمعه ،سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده نیروی انتظامی مرودشت به ایراد مطالبی پیرامون گرامی داشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس ،پرداخت.

 قیروکارزین

امام جمعه قیروکارزین در شروع خطبه ها ضمن تبریک هفته دفاع مقدس از عملکرد بسیج و سپاه به خاطر برگزاری برنامه های فرهنگی ، بصیرتی ،محافل قرانی و یادواره شهدا،و زنده نگه داشتن این هفته تقدیر نمود و به مسئولین گوشزد نمود که به برکت خون همین شهداست که امروزاین استقلال و امنیت را داریم.

و بعد درباره معاد و یاد مرگ صحبت نمود و اینکه روزانه ما با این موضوع درگیریم هفته ای نیست که دوست یا برادری از ما از این دنیا نرود لذا ما نباید لحظه ای از یاد مرگ غافل شویم.

وی افزود در قیامت از مال ما می پرسند که این اموالت را چطور به دست آوردی و سوال بعد اینکه چطور و در چه راهی اموالت را خرج کردی؟آیا کسب ما حلال بوده آیا از ربا دوری جستی ؟که گناهی بسیار بزرگ و نابخشودنی است.در ادامه بیان داشت کسی که درآمدش از راه ربا، نزول، سود ،رشوه،احکتار،نپرداختن حقوق الهی(زکات.خمس)،کم فروشی،قاچاق، مواد مخدر،گران فروشی و کم کاری مال انسان را حرام می کند و از بردن چنین اموالی به خانه و خانواده به شدت بپرهیزید. و در مقابل کسب حلال بر انسان واجب است.

در خطبه دوم راجع سخنان مقام عظمای ولایت که فرمودند اروپایی ها به هیچ یک از وعده های خود پایبند نیستند از این ها قطع امید کامل کنید وی فرمودند که زمینه فساد را باید از بین برد و با مفسدان قاطعانه برخورد کرد،باید به مردم امید داد مردمی که همیشه پای این نظام و انقلاب بوده و خواهند بود این ها پشتوانه ها و سرمایه های عظیم نظام و انقلاب هستند.

در پایان وی راجع به شرایط کشور و دشمنی امریکا و عربستان سعودی با ایران و اینکه حمله به پالایشگاه و تاسیسات نفتی عربستان را تقصیر ایران می دانند و این در حالی است که عربستان به صغیر و کبیر یمن رحم نمی کند و چند نفر مردم بیگناه را به خاک و خون می کشند اما دریغ از اینکه امریکا و متحدانشان ذره ای موضع بگیرند این ها همان هایی هستند که ادعای حقوق بشر را دارند.

بیضا

هفته دفاع مقدس را چرا دفاع مقدس می نامند چون والعاقبه للمتقین رزمندگان فقط، جلب ‌ نظر اولیا خدا را دیدند

به رزمنده ای در زمان جنگ گفتن به دیدار امام نمی آیی گفت: اگر به دیدار امام امام بیایم خودم خوشحال می شوم

اگر درجبهه بمانم امام خوشحال می شود خوشحالی امام مهمتر از خوشحالی من است

بزرگترین وظیفه خانواده شهدا وآحاد مردم زنده نگه داشتن یاد امام وشهداست

العاقبه لتقوا بسیج همه کارش برای خدا باشد حتی لباس پوشیدن ونماز خواندن مهمترین نیاز جامعه کنونی اخلاق ایمان وتقواست

فراشبند

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه فراشبند در خطبه های نماز جمعه این هفته فراشبند کاروان امام حسین (ع) را کاروان امر به معروف و نهی از منکر خواند و گفت: این کاروان میرود که با انسان های خودنما، متکبر و فاسد و ستمگر مبارزه کند.

وی افزود: مگر می شود از کسی که پیوسته دنبال فتنه گری و فساد است امید اصلاح طلبی داشت.

اصلاح طلبان واصول گرایان جامعه باید به فرمایش امام (ره) توجه کنند و بدانند کسی که دست به فساد فرهنگی و اقتصادی می‌زند و به بی بندباری میکند اصلاح طلب و اصول گرا نیستند بلکه انسانهای مفسد و خیانتکاری هستند که تحت لوای دین و انقلاب اهداف دشمن را پیگیری می کنند.

وی ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: خلوص نیت و ولایت‌پذیری رزمندگان دفاع مقدس بود که در سایه امام زمان(عج) توانستیم از این جنگ 8 ساله سرفراز بیرون آییم.

در تسخیر لانه جاسوسی قدرت و هیمنه آمریکا را شکستیم و درکودتای نوژه نیست کار به جایی نبرد و باید دست به جنگی سخت میزد و بهترین گزینه برای آنها عراق بود.

نهم مهرماه به مناسبت روز سالمند است، پدران و مادرانی که جوانی خود را در راه تربیت فرزندان خود هدیه کردند و وقت استراحت آنهاست و فرزندان از آنها مراقبت کنند نه آنها را به خانه سالمندان ببرند.

استهبان

حجت الاسلام والمسلمین خاوری در خطبه های نماز جمعه استهبان با اشاره به اینکه در چندسال گذشته مسأله بدحجابی در سطح شهرستان بدترین ضربه را به تقوای مردم وارد کرده است گفت شاید برخی از خانواده ها نسبت به این موضوع بی توجه باشند که بدحجابی و بی بندوباری ضربات جبران ناپذیری را به خانواده و جامعه وارد می کند.

امام جمعه استهبان ضمن توضیح واژه تبرج که در قرآن کریم آمده است افزود خودنمایی و نمایان کردن زیبایی زنان مورد نهی قرآن است و این خودنمایی تنها مخصوص زنان نیست و مردان نیز باید حجاب و پوشش خود را رعایت نمایند و حفظ نگاه از نامحرم هم مخصوص مردان است و هم مخصوص زنان.

وی در خطبه دوم با تأکید بر اینکه هدف اصلی سازمان ملل و مجمع عمومی آن دفاع از حقوق ملت ها می باشد گفت متأسفانه سازمان ملل در رأس و سایر سازمان های جهانی از هدف خود فاصله گرفته و در خدمت مستکبران قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین خاوری در ادامه گفتمجمع عمومی سازمان ملل دارای یک سری حواشی بوده که از متن پررنگ تر است و دیدارهای متفاوت با رییس جمهور ایران نتیجه مقاومت ملت ایران و درایت رهبر معظم انقلاب می باشد.

ایشان در پایان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس از مجموعه سپاه و بسیج شهرستان بدلیل برگزاری برنامه های متنوع تقدیر و تشکر نمود

اقلید

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره و انتقاد از حذف نام شهدا از سر کوی و معابر و یا کتاب‌های درسی، اظهار داشت: متأسفانه این کار را حساب‌شده و با برنامه‌ریزی و جواب آماده انجام می‌دهند.

وی گفت: ابتدا بهانه کوتاه‌تر کردن اسم و جاگیری در تابلو و... را می‌آورند و می‌گویند غرضی در کار نبود و سپس عکس‌العمل خانواده شهدا یا مردم را می‌سنجند.

طالبی با بیان اینکه خداوند متعال وجود مقام معظم رهبری را برای ما حفظ کند، به عکس‌العمل شایسته و درایت برخورد همیشگی ایشان اشاره و عنوان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری، همه ما وظیفه داریم نام‌های نورانی شهدا را تکریم کرده و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار سازیم و برای کوی و برزن‌ها افتخار است که نام شهید و عنوان شهادت بر فراز آن‌ها بدرخشد.

کوار 

حجت الاسلام گشول در خطبه  اول با بیان ویژگی های گذشت کردن و انتقام نگرفتن عنوان داشت بر اساس روایتی از نشانه های قدرت، گذشت کردن و انتقام نگرفتن است و باید از لغزش های گذشته عبور کرد و آنها را به رخ نکشید ولی با این حال باید در مقابل دشمنان دین و آنهایی که ظلم می کنند تا زمانی که با ما دشمنی و ظلم میکنند ایستادگی کرد و گذشت در مقابل آنها معنایی ندارد.
امام جمعه محترم در خطبه دوم با بیان درس های هشت سال دفاع مقدس مثل جوان گرایی و مقابله با انحرافات و داشتن روحیه انقلابی فرمود در حال حاضر نیز با تجربه گرفتن از دفاع مقدس میتوان بر مشکلات غلبه کرد وی در ادامه بیان داشت نباید به نیروهای انقلابی تهمت افراط گرایی زد چرا که اینها سرمایه های انقلاب هستند و در فتنه ها و سختی ها به داد انقلاب می رسند.
وی افزود: نباید نام و یاد شهدا از معابر و کوچه ها حذف شود و عمل به سند ۲۰۳۰ را خیانت بزرگ دانست.
امام جمعه محترم از لزوم وجود سرگرمی های سالم مثل استخر و سینمای سالم و ارزشی در شهرستان کوار یاد کرد و گفت نبود این گونه سرگرمی های سالم باعث کشیده شدن جوانان به قلیان خانه ها و تفریحات ناسالم می شود و همچنین به خانواده ها توصیه کرد بر رفتار فرزندان نظارت داشته باشند.
وی کلیات سخنرانی رییس جمهور را شایسته تقدیر دانست و آن را نه بزرگ به آمریکا دانسته اما افزود دولت باید مراقب باشد و به وعده های پوچ اروپا وقعی ننهد و به ظرفیت های بی کران داخلی برای حل مشکلات اقتصادی اهتمام بورزد وی بیان پیشنهاد مذاکره از سوی غربی ها را تله ای برا اثبات اثرگذاری تحریم ها و فشار از سوی آنها دانست که وی فرمود بهترین راه برای مقابله با این فریب(مذاکره) راهبرد مقاومت است.
وی در ادامه تصریح کرد جان هموطنان بزرگترین سرمایه هست و باید از حوادثی مثل حادثه قطار زاهدان پیشگیری شود.
امام جمعه افزود دشمن میخواهد ما توان بازدارندگی و موشکی نداشته باشیم و ایران تجزیه بشود اما به لطف خدا
به برکت ولایت فقیه و حضور مردم ما پیروزیم و دشمنان ما شکست خورده اند.
وی با بی شرمانه خواندن بیانیه سه کشور اروپایی در مسول دانستن ایران در حمله به آرامکو فرمود باید در مقابل آنها اقتدار و صلابت به خرج داد و در مقابل آنها نباید لبخند زد و تصریح کرد
حکومت خبیث سعودی پنج سال در یمن جنایت میکند ولی کسی چیزی نمیگوید و مردم در شرایط بسیار بحرانی زندگی می کنند و مدعیان حقوق بشر در مقابل این جنایات خفه خون گرفته اند اما در مقابل حمله به آرامکو‌ صدایشان در آمده و جنجال به پا میکنند و افزود اگر عربستان به جنایات خود ادامه دهد به نابودی خود نزدیک شده است
وی در پایان با بیان شکست نتانیاهو در انتخابات پارلمانی آن را سیلی محمکی به او و شکست معامله قرن دانست و با بیان مشکلات این رژیم مثل
فقر و خودکشی و مهاجرت معکوس و بحران سیاسی 
آن را از نشانه های فروپاشی اسرائیل در آینده نزدیک دانست.
لازم به ذکر است نماز جمعه این هفته با حضور پرشکوه بسیجیان مخلص و پاسداران سبز پوش ولایت برگذار شد و فرمانده محترم سپاه شهرستان جناب سرهنگ حیاتی در بین الصلاتین راجع به دفاع مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت.

خنج

حجت‌الاسلام پیمان سالاری امام جمعه شهرستان خنج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خنج در سخنانی با اشاره به هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا، گفت: رزمندگان دفاع مقدس با اعتماد کامل به حق، نشان دادند که خدایی در عالم وجود دارد و به دنیا ثابت کردند که بر اساس مقاومت، میتوانند جلوی دشمن ایستادگی کنند.

وی عنوان کرد: یکی از مولفه‌های فرهنگ مقاومت، کفر به طاغوت است. کفر به طاغوت یعنی از لحاظ فکری با اندیشه طاغوت و مادی‌گرایی مخالفت کنیم و اعتقادی به آن نداشته باشیم.

امام جمعه خنج در بخش دیگری از صحبتهای خود به سفر اخیر رییس جمهور به آمریکا اشاره نمود و اظهار داشت: آقای رییس جمهور در این سفر یک صحبتهایی داشتند که مطابق فرهنگ مقاومت و ایثار بود که واقعا جای تقدیر و تشکر دارد، اما صحبتهایی هم عنوان کردند که به مزاق دلسوزان انقلاب نیامد.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: هنوز چند دقیقه‌ای از انتشار بیانیه علیه جمهوری اسلامی نگذشته بود، اما رییس جمهور ما رفته و کنار دشمنان نشستند و قهقهه زدند؛ این رفتار با منش و فرهنگ مقاومت تفاوت دارد.

وی افزود: ما از تمامی مسئولین جمهوری اسلامی درخواست داریم به‌گونه‌ای رفتار نکنند که با فرهنگ مقاومت در تضاد باشد و از همه آنها می‌خواهیم به اصول اسلامی و انقلابی برگردند.

لامرد

نماز وحدت آفرین و دشمن شکن این هفته لامرد به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی حسین زاده در مصلی بزرگ الغدیر این شهر برگزار گردید.

امام جمعه لامرد در خطبه دوم نماز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران نمی تواند با جهان تعامل نداشته باشد و حواشی این نشست ها خیلی بیشتر از اهداف این نشست هاست.

وی در ادامه به اجلاس ۷۴ شورای سازمان ملل اشارکرد و گفت: ما کوسه و ریش بلند ندیده ایم یکی از پررنگترین برنامه های این اجلاس درخواست و نشست مسولین کشورها بویژه کشورهای اروپایی با رئیس جمهور کشورمان بود.

او گفت: سه کشور اروپایی با امریکایی ها همنوا بوده و هستند و کارهای احمقانه دولت عربستان را پای مردم این کشور  نمی گذاریم.

وی ثمره مقاومت و دیپلماسی را حاصل تلاش دیپلماتیک دانست و گفت: باید به نیروهای مسلح کشور و نیروهای مقاومت افتخار کرد و بیشتر ثمره غرور افرینی نیز نیروهای مسلح بوده و مسولین در این چند ماه همراهی خوبی با رهبری داشتند.

حجت الاسلام حسین زاده ادامه داد: اروپایی ها دشمن بدعهدی هستند و رهبری در مورد این سه کشور فرمودند که در تاتیک فرق می کنند اما در روش یکی هستند و باید به ان توجه کرد. 

خطیب جمعه لامرد افزود:
سخنرانی عزتمندانه رئیس جمهوری در سازمان ملل نسبت به سیاست های یک بام و دو هوای امریکائیها را ارج می نهیم و مردم ما همین را می خواهند.

او به اوظاع اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: مسولین کشور باید برای  معیشت مردم بیشتر تلاش کنند و با اتحاد و یکدلی، مشکلات کشور را مرتفع نموده و هم اکنون امریکایی ها و اروپاییها در این مواجهه اشکار با جمهوری اسلامی ایران دریوزگی کامل به سرمی برند.

خطیب جمعه لامرد در ادامه در مورد استخدامی ها در این  شهرستان اشاره کرد و گفت:
برای استخدام یک نفر، باید شایسته سالاری رعایت شود و اگر پارتی بازی هست را کنار گذاشته و بومی گزینی بشود و جوان های این منطقه که نیاز به شغل می باشند را در دستور کار قرار بدهید.

وی انتقادی هم به احکام بعضی از مسولین در شهرستان داشت و تاکید کرد: این چه وضعیست،  مسولی برداشته می شود و حکم سرپرستی زده می شود، حکم سرپرستی باعث تزلزل در اداره می شود و باید عزت افراد نیز  رعایت شود.

او گفت: طبق قولی که مسولین شورای شهر و شهردار داده اند، شروع اسفالتها باید طی همین هفته شروع بشود و تصمیم جمعی در این مورد گرفته شده است.

حسین زاده در پایان ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی برگزار کننده رزمایش رزمی فرهنگی بصیرتی ستارگان زمینی تاکید کرد: نباید حال و هوای جنگ و شهادت در بین مردم رخت بر بندد و موکب لامردی ها در کربلا زده می شود که مقداری وسایل خریداری شده است و با برنامه ریزی که انجام شده کلنگ ساخت آن در میلاد نبی مکرم ‌ زده خواهد شد.

جهرم

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مدبر امام جمعه جهرم در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به اینکه قتل از بزرگترین گناهان است گفت: در سال ۹۷، در جاده های کشور کشته شدند.
   وی با بیان اینکه آیا تمامی افراد در بروز این حوادث مقصر بودند و یا افراد دیگر نیز در این حوادث مقصر بودند خاطر نشان کرد: تمام کسانی که در کشته شدن این افراد مقصر بودند قاتل هستند .
 حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه در برخی موارد عدم رعایت نکات ایمنی که از سوی پلیس گوشزد شده است باعث حادثه می شود بیان داشت:  در برخی موارد مشکلات فنی و استاندارد بودن خودروها باعث بروز حادثه می شود.
 وی افزود: آنهایی که برای ثروت اندوزی ویا دنیا طلبی می توانند خودروی با کیفیت و استاندارد بالاتری تولید کنند اما این کار را انجام نمی دهند قاتل اند و باید در روز قیامت پاسخگو باشند.
 امام جمعه جهرم جاده ها را از دیگر عوامل بروز  حوادث عنوان کرد و خطاب به مسئولین تاکید داشت: محورهای جهرم لار و بخشی از محور جهرم شیراز به قتلگاه تبدیل شده است. اگربتوانیم  حتی یک روز زودتر این مسیرها را استاندارد کنیم تا یک تصادف کمتر صورت گیرد اما به هر دلیلی و با هر نیتی این  کار را به تاخیر بیندازیم و تصادفی صورت گیرد بنا به قول خداوند متعال جایگاه ما در جهنم خواهد بود.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره به رشادت ها و  افتخارآفرینی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گفت: برکات بی شمار دوران دفاع مقدس تا به امروز نیز ادامه دارد و دشمن با نگاه به دلاورمردی های مردم ما در آن دورانی که حتی سیم خاردار را هم از خارج کشور وارد می کردیم تمام قطع ایستادگی کردیم موشک های نقطه زن ما چند هزار کیلومتر آن طرف تر را با اختلاف ناچیزی مورد هدف قرار می دهد جرئت تجاوز به کشور را ندارد.
 خطیب جمعه جهرم با اشاره به پیام اخیر رهبر انقلاب  در خصوص حذف عنوان شهید از برخی معابر و کوچه ها گفت: برخی‌ها دانسته یا نادانسته قصد کمرنگ کردن یاد و خاطره شهدا را دارند اما این نام ها و  تمثالها موجب مباهات و افتخار ماست.

سعادت شهر 

امام‌جمعه سعادتشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:  به فرمایش حضرت امام جنگ در عین حال که ناگوار و خانمان سوز بود ولی برکات زیادی داشت که یکی از برکاتش گسترش اسلام بود 

حجت الاسلام عزیزی افزود: پس از هشت سال دفاع مقدس، ابرقدرت ها از قدرت و اقتدار ما حسابی دیگر می برند و می توان گفت که می ترسند 

 او ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری تجربه موفق ۸سال دفاع مقدس را باید به جوانان انتقال دهیم .

حجت الاسلام عزیزی اشاره ای هم به وضعیت منطقه خاور میانه داشت و گفت: عربستان پس از حملات انصارالله، ایران را  به دست داشتن به این حملات کرد و  دست به دامن آمریکا شد که در مجامع بین المللی علیه ما شوند و البته این نشانه قدرت ما است که آنها از قدرت ما عاجزند 

امام جمعه سعادت شهر بیان کرد: آمریکا برای دوشیدن گاو شیرده ای مانند عربستان و کشورهای عربی منطقه ایران را متجاوز می خواند تا سلاح به آنها بفروشد

 حجت الاسلام عزیزی افزود: آمریکا باید بداند در صورت خطا تمام پایگاهایش در منطقه در تیر رس ما قرار دارد 

او ادامه داد: نویسنده معروف عربی در دبی خطاب به عربستان گفته است، ایران عطسه کرد نصف صادرات نفت شما متوقف شد، چطور می خواهید با ایران جنگ کنید،باید حقیقت را پذیرفت که البته حقیقت تلخ است در صورت جنگ شما اعراب تبدیل به صحرا می شوید . 

خطیب جمعه سعادت شهر ادامه داد: عربستان در پایان عمر خود قرار دارد و به کشوری منفور و خار تبدیل شده است در صورتی که ما کشوری محبوب و قدرتمند تبدیل شده ایم 

 حجت الاسلام عزیزی اشاره ای هم به مجمع عمومی سازمان ملل داشت و گفت: بایداز رییس جمهور به خاطر صحبتهای انقلابی و طبق اهداف نظام و انقلاب در سازمان ملل هم تشکر کرد


نی ریز 

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی این شهر گفت: داستان زندگی انبیا عبرتی است برای کسانی که دارای عقل و فهم هستند.

خطیب نماز جمعه نی ریز با اشاره به هفته دفاع مقدس بیان داشت: دفاع مقدس حماسه ای 8 ساله در مقابل دشمنان بود.

وی افزود: در دفاع مقدس بسیجیان از سراسر کشور گرد هم آمدند و اینکه امروز آمریکا جرات نمیکند دست از پا خطا کند به خاطر ضرب شستی هست که از جوانان ما چشیده است.

امام جمعه نی ریز ادامه داد: همگان شاهد بودیم که جوامع بین الملل در مقابل کودک کشی عربستان در یمن هیچ عکس العملی از خود نشان ندادند، ولی در مقابل حمله به یک پالایشگاه نفت در عربستان موضع گیری کردند.

عضو خبرگان رهبری همچنین تصریح کرد: غیر از جنایت، آدم کشی و جنگ چیز دیگری از آمریکا ندیده ایم.

سید محمد فقیه در پایان عنوان داشت: امروز جنگ، جنگ اقتصادیست و قوه قضاییه مصمم است که با مفسدین برخورد کند.

شهر ارد شهرستان گراش

 حجه الاسلام والمسلمین سید مهدی علوی بودند.
خطبه اول: دعوت به تقوای الهی و دوری  از محرمات و معاصی و پایبندی به واجبات و حدود الهی.
امام جمعه ارد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با اشاره به موضوع جهاد و شهادت در آیات و روایات گفت:در جریان کربلا هنگامی که اصحاب و یاران امام میخواستند به میدان جنگ بروند خدمت امام برای کسب اجازه شرفیاب میشدند و امام در پاسخ به آنها میفرمودند ما هم بعد از شما به شما ملحق خواهیم شد و این آیه را تلاوت میفرمود:مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ؛از مومنان مردانی هستند که نسبت به عهد و پیمانی که با خدا بستند پایبند وآن را صادقانه به انجام رساندند.

امام جمعه ارد با بیان برخی روایات و در رابطه با اهمیت جایگاه شهدا افزود: هنگامی که شهید از مرکب فرو میغلتد هنوز به زمین نرسیده حوریان بهشتی و نعمتهای بزرگ مادی و معنوی که خدا برای او فراهم ساخته برای او شرح میدهند
 و هنگامی که شید روی زمین قرار میگیرد زمین میگوید آفرین بر روح پاکیزه ای که از این بدن پاکیزه پرواز میکند بشارت باد بر تو و خداوند به آنها نعمتهایی که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و به هیچ قلبی خطور نکرده عطا میکند.

حجت الاسلام علوی در خطبه دوم با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: برکات هشت سال دفاع مقدس را نباید فراموش کرد و هشت سال جنگ عزتمند را باید به نسلهای بعد انتقال  و بازگو شود،جنگ نه تنها برای ایران ما برکات داشت بلکه برای جهان اسلام نیز برکاتی داشت، هدف اصلی دفاع مقدس تنها برای حفظ خاک نبوده ،هدف اصلی حفظ اصول،آرمانها و ارزشهای انقلاب و در یک کلام انجام تکیف الهی بوده و از جمله برکات دفاع مقدس تامین امنیت پایدار در برابر تهدیدات مختلف نظامی و حتی سیاسی و اقتصادی دشمنان بود.
وی در ادامه به حواشی سفر رئیس جمهور به نیویورک در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: از دهم زانویه 1946 که اولین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل بوده و تاکنون هر روز شاهد کاهش تاثیر این رکن اصلی نهاد بین المللی در رفع این تنشها و ظلم و ستمها بوده ایم، وظیفه ذاتی این مجمع اینست که مشکلات را برطرف و جلوی زیاده خواهی ها را بگیرد که البته این بی خاصیتی ویزگی همه نهادها و سازمانهای بین الملی است که بیشتر به نفع صهیونیسم عمل میکنند.
ایشان حواشی این جلسات  را مهمتر از متن آن دانست و افزود :بسیاری از توافقهای جمهوری اسلامی منطقه ای در حاشیه این اجلاس صورت گرفته، یکی از بزرگترین حواشی اجلاس ترافیک حضور گاه و بیگاه سران اروپایی با رئیس جمهور ایران است که هدفشان این بود که کشور را به پای میز مذاکره بکشانند و این عزت این کشور را میرساند چرا که کشورهایی که ادعای قدرت دارند و حق وتو دارند التماس میکنند که رییس جمهور با رئیس جمهور امریکا مذاکره کند و این نشانه عزت و اقتدار کشور است.
علوی در ادامه به بیان برخی از سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل پرداخت و گفت: سخنرانی رئیس جمهور منطبق با سیاستهای کلان جمهوری اسلامی و رهنمودهای رهبری بود
حجت الاسلام علوی در پایان خطبه دوم ضمن گرامیداشت روز جهانی سالمندان احترام به پدر و مادران را مورد تاکید قراردادند.


نظرات بینندگان