کد خبر: ۱۳۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸

مسابقه ملی دو شهری در بافت تاریخی شیراز

مسابقه ملی دو شهری به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز هفته گردشگری توسط شهرداری در بافت تاریخی شیراز برگزار شد.
به گزارش شیرازه، مسابقه ملی دو شهری به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز هفته گردشگری، توسط تربیت بدنی سازمان فرهنگی شهرداری و هیات ورزشی همگانی و...در بافت تاریخی شیراز به طول 8 کیلومتر برگزار شد که به گفته شرکت کنندگان یکی از عملیاتی‌ترین و جذاب‌ترین مسیرها را در این مسابقه تجربه کردند.

در این مسابقه 440 نفر از استان‌های مختلف با رده سنی متفاوتی شرکت کردند و کوچکترین شرکت‌کننده کودکی 4 و نیم ساله بود که به همراه پدر و برادر خود در این مسابقه دو شرکت کرده بود، همچنین تعدادی از افراد شرکت‌کننده بالای 60 سال سن داشتند، به همین دلیل در اختتامیه مسابقه از سه نفر از کم سن و سال ترین و سه نفر از مسن ترین شرکت‌کننده‌ها تقدیر به عمل آمد.

در پایان این رقابت، آذریان از کهگیلویه و بویراحمد مقام پنجم، مسلم نیادوست قهرمان ملی و جهانی مقام چهارم، پژمان پرزهی از همدان مقام سوم و حسین عابدینی مقام دوم را کسب کردند و صیادی با اتمام دور مسابقه در طول زمان 24 دقیقه و 20 ثانیه توانست مقام نخست این مسابقه را به دست آورد که گفتنی است وی در رشته دو ماراتن مقام های ملی و جهانی دارد.

علاوه بر اهدای جوایز به نفرات برگزیده اول تا پنجم، به 20 نفر از شرکت‌کننده‌هایی که از خط پایان عبور کرده بودند به قید قرعه جوایز نفیسی از طرف بازار فرش ایرانیان تقدیم شد.

در مراسم اهدای جوایز، ابراهیم گشتاسبی راد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، با اشاره به دلیل انتخاب این مسیر برای مسابقه گفت: بافت تاریخی شیراز گنجینه ای مهم است که تهدیدهای درون آن را می توان به فرصت ها تبدیل کرد و این منطقه دارای فضاهای تاریخی فوق العاده و همچنین تاریخ شفاهی و کتبی ویژه ای است که می تواند برای تمام سلایق جذاب باشد.

وی افزود: در این مسابقه شاهد حضور برخی از قهرمانان ملی بودیم که این نوید را می دهد تا بتوانیم سال آینده مسابقه را در سطح بین المللی و مسیر طولانی تری برگزار کنیم، بنابراین باید محلی برای رویدادهای شهری داشته باشیم و بافت تاریخی شیراز ظرفیت مناسبی برای این امر است.
انتهای پیام/323
نظرات بینندگان