کد خبر: ۱۳۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸
مشروح بیانات حجت الاسلام محسن روحانی خطیب نماز جمعه خفر:

خفری ها حق خود را می ستانند/مسئولین وعده هایشان را به تاخیر نیندازند

امام جمعه خفر گفت: اگر ارتقاء حق هست، حق را بدهید منتی که نیست، اگر حق نیست بگویید. چرا اینقدر وعده می دهید، فضا را امنیتی می کنید. چه چیز موجب نا امنی فضا می شود ؟ اینکه مسئولین قول بدهند و بد قولی کنند.
به گزارش شیرازه، امام جمعه خفر طی بیاناتی گفت: نماینده محترم در مجلس در نطق خودشان که حق قانونی ایشان است تا معضلات و مشکلات مردم خصوصا حوزه انتخابیه خودشان را بیان کنند بیش از 7 دقیقه نطق داشتند، در پایان نطق خود تذکری به رئیس جمهور دادند و تذکر، تذکر بجایی بود اما ناقص بود.

حجت الاسلام محسن روحانی در ادامه افزود: نماینده مردم، نماینده کل شهرستان است. همانطور که در بحث تقسیمات کشوری حساسیت هایی نسبت به تقسیمات استان وجود دارد، حساسیت هایی هم در تقسیم شهرستان وجود دارد. همانطور که در تقسیم استان باید حقوق شهرستان ها مراعات گردد در تقسیم شهرستان هم باید حقوق بخش ها مراعات گردد.

وی افزود: انتظار این بود که همانطور که در مورد تقسیمات استانی به رئیس محترم جمهور تذکر داده می شود در صحن علنی مجلس، نسبت به تاخیر در تقسیمات کشوری در ارتقاء بخش ها به شهرستان هم تذکر داده شود. دستگاه های امنیتی تذکر بدهند به دستگاه های اجرائی چرا قول به مردم می دهند؟ چرا وعده به مردم می دهند؟ و نسبت به قول و وعده هایشان تاخیر می کنند. این اهانت به شعور مردم هست. اهانت به انقلابیون هست. اهانت به مردم متدین هست.

امام جمعه خفر با تاکید بر اینکه مردم خفر مردمینجیبی هستند گفت: اگر ارتقاء حق هست، حق را بدهید منتی که نیست، اگر حق نیست بگویید. مردم خفر اهل شورش نیستند، اهل خیابان بستن نیستند . اگر حق آنها هست بدهید و باید بدهید، اگر حق آنها نیست بگویید چرا اینقدر وعده می دهید، فضا را امنیتی می کنید. چه چیز موجب نا امنی فضا می شود ؟ اینکه مسئولین قول بدهند و بد قولی کنند. در مقابل بد قولی داد و فریاد هست. شکایت و اعتراض هست. می گویند ما بد قولی بکنیم و شما اعتراض نکنید. چه کسی این را می پذیرد ؟ اگر شما بد قولی کردید معلوم هست یک عده اعتراض می کنند. اما در قالب قانون اعتراض می کنند. در چهار چوب حقشان اعتراض می کنند.

وی با اشاره به اینکه در جهرم گفته می شود که تابلو فرمانداری ویژه جهرم فقط یک تابلو هست. ما هم می گوییم فقط یک تابلو فرمانداری خفر را به ما بدهید افزود: تابلو فرمانداری 20 سال معطلی دارد؟ چند سال هست که مردم خفر دنبال همین تابلو هستند؟ تابلو فرمانداری که آمد کم کم لوازمش هم می آید. ما از دولت محترم انتظار نداریم همه لوازم فرمانداری را یکجا بخواهد ایجاد کند، امکانش هم نیست، شرایط دولت هم شرایطی نیست که تمام لوازم فرمانداری و شهرستان شدن را یکجا بتواند ایجاد کند.

حجت الاسلام روحانی در ادامه گفت: بخش هم فعلا زمینه این را ندارد که تمام لوازم یکجا ایجاد بشود. اما تابلو فرمانداری را بدهند. ما فقط تابلو فرمانداری را خواسته ایم. مردم ولایی، انقلابی و پای کار، حاضر در صحنه، گردان های خفر را در همین رزمایش رصد کنید، بسیجیان و انقلابی ها را ببینید، مشارکت مردم در انتخبات قبل را ببینید، موکب خفری ها در کربلا را ببینید، علامه خفری را ببینید، جاماسب حکیم را ببینید، امامزادگان واجب التعظیم خفر را ببینید، حوزه های علمیه خفر را ببینید، دانشگاه های خفر را ببینید، نخبگان خفری را ببینید، این همه ظرفیت و این همه پتانسیل، درست نیست که بخواهند با شعور مردم و با فهم مردم بازی کنند.

وی ادامه داد: از قبل از عید وعده دادند و تا امروز هیچ خبری نشده است. ما قبلا هم اعلام کردیم و الان هم عرض می کنیم اگر خبر ارتقاء آمد مردم در چهارچوب شرع خوشحالی خودشان را نشان می دهند و اگر خبر ارتقاء نیامد در چهارچوب قانون برای مطالبه حقشان حرکت می کنند.

امام جمعه خفر در پایان گفت: ما اهل بی نظمی و بی قانونی نیستیم، اهل نا امنی نیستیم، اما شجاعت داریم، حق طلبی داریم، مطالبه گری داریم، در مورد منافع مردم و منافع منطقه با اَحَدی نه مصالحه می کنیم نه بده بستان می کنیم و نه رو در وایسی می کنیم. رفاقت ما، تعامل ما، ارتباط ما با مسئولین محترم سر جای خودش، مطالبه گری ما نسبت به حق مردم و حق منطقه سر جای خودش، نسبت به حق مردم و حق منطقه همانطور که زیاده خواهی نمی کنیم کوتاه هم نمی آییم.
انتهای پیام/323



نظرات بینندگان