کد خبر: ۱۳۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸
در همایش بزرگ مهندسي رزمي جهاد فارس مطرح شد:

مدیریت جهادی یعنی دغدغه مند بودن، شب و روز نداشتن/ در ارتباط با مهندسی رزمی در جنگ در استان فارس، کمترین نوشته ها را داریم

همایش بزرگ مهندسي رزمي جهاد فارس با حضور ریئس سازمان جهاد کشاورزی فارس، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و سردارارن و جهادگران هشت سال دفاع مقدس، خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران این عرصه برگزار شد.

به گزارش شیرازه، همایش بزرگ مهندسي رزمي جهاد فارس با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی فارس، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و سردارارن و جهادگران هشت سال دفاع مقدس، خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران این عرصه برگزار شد.

در این همایش، ابتدا دکتر محمدمهدی قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه خدمات جهاد در جنگ تحمیلی اگر از سپاه و نیروی های دیگر نظامی بیشتر نباشد، کمتر هم نیست تأکید کرد: اگر جهاد نبود پیروزی های پی در پی در هشت سال دفاع مقدس هم حاصل نمی شد.

وی با اشاره به سخنان مقام معمظم رهبری در ارتباط با جهاد سازندگی تصریح کردذ: خدمات جهاد از قبل از دفاع مقدس تا کنون، منجر به الگوی جهادی شده است که مقام معظم رهبری همگان را به آن دعوت می کنند.

به گفته قاسمی، مهمترین خصیصه جهاد و جهادگران این بود که با جهادیان، هیچ کاری زمین نمی ماند؛ در آن واحد جوانان متخصص و با تدبیر، امورات مختلفی که فکر میکردند نباید زمین بماند، همزمان انجام می دادند و این دغدغه مندی از همین الگو و مدیریت جهادی نشات گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با یادآوری اینکه شاید دستگاهی به این وسعت و با این محدوده مسیولیت میان دستگاه های کشور نداریم، مدیریت جهادی را دغدغه مند بودن و شب و روز نداشتن دانست.

وی افزود: این همایش ها، باید این دغدغه مندی را تبیین کند که بدانیم میراث دار چه کسانی هستیم و باید چگونه کار کنیم که گام دوم انقلاب را به سرانجام و سرمقصد منظور برساند.

در ادامه این همایش، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس هم با اشاره به خدمات ارزشمند جهادگران در هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: در دفاع مقدس وقتی قطعه ای زمین تصرف می شد، اولین نفرات که وارد می شدند، برای تسطیح زمین و ساختن سنگر، جهادگران بودند.

مدیریت جهادی یعنی دغدغه مند بودن، شب و روز نداشتن/ در ارتباط با مهندسی رزمی در جنگ در استان فارس، کمترین نوشته ها را داریم

سرهنگ پاسدار دکتر سعید کوشکی با بیان اینکه خدا را شکر می کنیم که با این سرمایه امامین انقلاب، سربلند از دفاع هشت ساله بیرون بیاییم تصریح کرد: ملت ایران همیشه سربلند بوده، اما در دویست سیصد سال اخیر به دلیل بی کفایتی حاکمان، کلی از اراضی خود را از دست دادیم، اگرچه با سرکار آمدن انقلاب اسلامی و با رزم و جهاد و جانفشانی رزمندگان، سرمایه عظیمی برای انقلاب بوجود آمد و با رهبری داهیانه امام راحل(ره)، فطرت بشر را زنده کردیم.

وی ادامه داد: اگر امروز می بینید که در سطح پهنه گیتی ارزش های انسانی ریشه زده، و شاهدیم که میلیونها نفر بعد از انقلاب، مبتنی بر مطالعه و پژوهش شیعه شده اند، همه از برکات استقلال اسلامی و دفاع مقدس است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس تأکید کرد: در مقابل همه قدرت های استکباری، ابتکار و نوآوری، با ایمان و توکل و ایثار پایدار ماند و باعث سربلندی انقلاب اسلامی در عرصه جهانی شد.

کوشکی گفت: با استخراج این چند سرمایه، پیروزی قطعی از آن ماست: اول نقش ولایت و رهبری امامین انقلاب، دوم مردم و سوم، پیشقراولان جهاد و شهادت است، آنها مه به وعده الهی ایمان آوردند.

به گفته وی، استکبار برای تقسیم ایران طراحی هایی می کند، داعش متولد می شود، اما قدرت جهادی نیروهای مومن و متدین باعث با رهبری امام خامنه ای»مدظله)، صحنه نبرد را تغییر می دهد و آن شود که ولی فقیه فرمودند؛ و امروز هم به وعده مقام معظم رهبری در مورد یمن، امیدواریم.

مدیریت جهادی یعنی دغدغه مند بودن، شب و روز نداشتن/ در ارتباط با مهندسی رزمی در جنگ در استان فارس، کمترین نوشته ها را داریم

به عقیده کوشکی، مردمی هم قبل از انقلاب و هم بعد از آن، و حتی تبدیل جنگ به دفاع مقدس را نقش اصلی را دارند که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بدون همراهی مردم، هیچ است، پس باید برای مردمی اینچنینی جان داد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با تصریح بر اینکه اینکه در کشورهای مختلف گرایش به سمت دین الهی رو به افزایش است، ثمره خون شهداست یادآور شد: اگر مشکلات جامعه را بررسی کنیم، همه به بی معرفتی می رسد. اگر ما شیعه هستیم، راه اصلی این است که ارزشها را منتقل کنیم که راهش را خدا و اهل بیت(ع) تعریف کرده اند.

وی با شاره به رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس گفت: این ایثارگران، گنج های زنده ای که امروز هستند، مگر چند سال دیگر بین ما هستند؟ پس باید بجنبیم و از این فرصت استفاده کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس اظهار داشت: در استان فارس، در ارتباط با مهندسی رزمی در جنگ کمترین نوشته را داریم و باید این تجربیات پیاده شود و در اختیار نسل جوان قرار بگیرد تا استفاده شود.

کوشکی تصریح کرد: بچه های جهاد وقتی در جبهه بودند، در خط مقدم بودند و وقتی به مرخصی می آمدند، به خط مقدم در روستاهای محروم جهت ارائه خدمات می رفتند.

وی با تأکید بر اینکه امروز ۴جهاد در جامعه کنونی لازم به نظر می رسد گفت: جهاد خدمت رسانی، جهاد امر به معروف و انتقال ارزش های دفاع مقدس، جهاد اقتصادی و جهاد علمی از جهادهای لازم در زمان کنونی است.

وی عاجزانه از همه جهادگران در دفاع مقدس خواهش کرد که آنچه را از آن روزهای حماسه و ایثار در ذهن و در قلبدارند ، مکتوب کنند، چرا که نباید نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس کمرنگ دیده شود.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان