کد خبر: ۱۳۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸
فرمانده قرارگاه پشتیبانی و مهندسی رزمی کربلا:

در جنگِ با دنیا، با دست خالی، یک وجب هم از خاکمان را ندادیم/ به جهاد سازندگی فارس، را جهاد بین المللی می گفتیم/ نقش جهاد در دفاع مقدس، بی بدیل بود

سردار یدالله شمایلی گفت: ما باید افتخار کنیم در جنگی که دنیا به ما تحمیل کرد، با دست خالی، حتی یک ‌وجب از خاکمان را ندادیم.

به گزارش شیرازه، سردار یدالله شمایلی فرمانده قرارگاه پشتیبانی و مهندسی رزمی کربلا در هشت سال دفاع مقدس، در همایش بزرگ مهندسي رزمي جهاد فارس که در شیراز برگزار شد، با یاد/اوری اینکه در ۲۰۵سال گذشته، حدود ۸ قطعه بزرگ از ایران جدا شد، اظهار داشت: ما باید افتخار کنیم در جنگی که دنیا با همه تجهیزات و انکاناتش به ما تحمیل کرد، با دست خالی، حتی یک‌ وجب هم از خاکمان را ندادیم.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی، با وجود همه کارشکنی ها و ترورها و جدایی طلبی ها، مردم پای انقلاب بودند و انقلاب داشت خودش را پیدا می کرد که این به مذاق استکبار خوش نیامد، پس صدام را محور جنگ کرده و همه دنیا پشت سرش با حمایت مالی، تجهیزات و حتی تعداد نفرات او را پشتیبانی می کردند.

شمایلی یادآور شد: در اول جنگ، انسجام نیروهای نظامی و مردمی نداشتیم، پس با فرمان امام، با دسترسی سخت، جهادگران جهاد سازندگی به آبادان ورود کرده و وارد عمل شدند.

فرمانده قرارگاه پشتیبانی و مهندسی رزمی کربلا گفت: از آنجا که جهاد سازندگی فارس، از همه کشور نیرو داشت به همین دلیل به آن جهاد بین المللی می‌گفتیم. چرا که از هر استانی تعدادی نیرو در این واحد مشغول بودند.

وی با تصریح بر اینکه نقش جهاد در دفاع مقدس، بی بدیل بود اظهار داشت: قبل از عملیات سپاه و ارتش، جهاد با ساخت جاده وحدت در حدود سه ماه با محوریت جهاد فارس در باتلاق ها، آبادان را از محاصره درآورد.

سردار شمایلی با یادآوری اینکه همیشه قبل و بعد از عملیات ها جهاد وارد می شد و مسیر را باز و هموار می کرد تصریح کرد: بین خط خودی و دشمن بدون آتش پشتیبانی جاده می ساختیم، پل می زدیم، با وجود تحریم کشور و محاصره مستقیم دشمن در خوزستان و آبادان، پل بعثت را طراحی و اجرا کردیم.

به گفته وی، پل بعثت، به عنوان شاهکار مهندسی دنیا در دفاع مقدس، از ابتکارات مهندسی رزمی است که با توجه به شرایط منطقه و عملیات، کار طراحی و ساخته شد.

فرمانده قرارگاه پشتیبانی و مهندسی رزمی کربلا به "گردان پل خیبر" که وظیفه طراحی و اجرای پل با توجه به وضعیت منطقه و عملیات را بر عهده داشت اشاره کرد و افزود: انعطاف در سازمان و مهندسی و مدیریت زمان، از ویژگی های خاص این گردان و جهاد سازندگی در دفاع مقدس بود.

وی تأکید کرد: جهادی ها در هشت سال دفاع مقدس، کار جهادی کردند و لقب مبارک سنگرسازان بی سنگر، چقدر لایق این جهادگران است.

شمایلی با بیان اینکه مشکل اصلی این روزهای جامعه، اشتغال، امنیت غذایی و اقتصاد است تصریح کرد: جهادگران در قالب اقتصاد مقاومتی باید این پتانسیل را به وجود آورند که از آبهای شور دریای خزر و خلیج فارس هم جهت کشت و تأمین امنیت غذایی در داخل کشور و اشتغازایی استفاده کنیم. همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس معبر باز می کردیم، امروز هم باید در رفع مشکلات اقتصادی و امنیت غذایی کشور، راه و معبر باز کنیم. با همه مشکلات و نامهربانی هایی که در کشور وجود دارد، باز هم می شود و باید کار کنیم.

به گفته وی، هر جای جبهه ها که برویم، نقش جهاد بخصوص جهاد فارس واضح و مشخص است.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان