کد خبر: ۱۳۳۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس:

هیچ گونه افزایش کرایه در ایام اربعین به نسبت سال گذشته نداریم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس افزایش قیمت در ایام پیاده روی اربعین را تائید نکرد و گفت: شاهد هیچ گونه افزایش کرایه به نسبت سال گذشته در زمان اجرای طرح اربعین نخواهیم بود.
به گزارش شیرازه، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران از برخورد با افزایش نرخ کرایه در ایام اربعین خبر داد و گفت: هیچ دستگاهی حق افزایش کرایه‌ های حمل و نقل در مسیر‌های منتهی به کربلا در ایام اربعین را ندارد.

این موضوع برای شرکت راه‌ آهن، خطوط هوایی و حمل و نقل جاده ای صدق می کند و هیچ کدام از این خطوط حق افزایش قیمت کرایه ها در ایام اربعین را ندارند.

این در حالی بود که مطلبی به نقل از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس مبنی بر افزایش ۸۳ درصدی قیمت اتوبوس های اربعین در فارس در رسانه ها منتشر شد.

علیرضا سیاهپور علت این موضوع را بازگشت یک سر خالی بدون مسافر اتوبوس ها عنوان کرده و گفته بود: افزایش قیمت ها با هماهنگی انجمن صنفی شرکت های مسافربری کشور اعمال می شود.

در این مطلب اعلام شده بود که تاریخ افزایش قیمت ها از تاریخ هفدهم مهرماه الی سوم آبانماه صورت خواهد گرفت و پس از آن قیمت ها به حالت قبل باز می گردد.

تناقض موجود در مطالب ذکر شده ما را بر آن داشت تا برای شنیدن پاسخ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای با وی تماس بگیریم؛ سیاهپور در گفتگو با خبرنگار شیرازه، افزایش قیمت در ایام تعیین شده جهت اربعین (سیزدهم مهرماه الی سیزدهم آبانماه) را تائید نکرد و گفت: شاهد هیچ گونه افزایش کرایه به نسبت سال گذشته در زمان اجرای طرح اربعین نخواهیم بود.

وی افزود: از همه هموطنان و زائران تقاضا می شود که هر گونه شکایت و یا تخلف در بخش حمل و نقل جاده ای در طرح اربعین را به سامانه گویای ۱۴۱ اطلاع بدهند.

هیچ گونه افزایش کرایه در ایام اربعین به نسبت سال گذشته نداریم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با بیان اینکه ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای فارس (بخش مسافر) ۸۵۰ اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین حسینی در استان پیش بینی کرده اند، تاکید داشت: زائران بایستی با رعایت زمان و بدون هیچ گونه تاخیری، از هر پایانه مرزی که خارج می شوند از همان مرز به کشور بازگردند.

سیاهپور در ادامه گفت: عمده جابجایی زائرین حسینی فارس از طریق مرزهای شلمچه و چزابه انجام می شود.

وی در انتها اعلام کرد: زائران می توانند جهت دریافت اطلاعات ترافیکی و ثبت شکایات و پیشنهادات خود، به سامانه و اپلیکیشن ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ مراجعه کنند.
نظرات بینندگان