کد خبر: ۱۳۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸

خروج زائران اربعین از مرز ایران با رسید ثبت نام و گذرنامه

همه زائران باید در زمان خروج از مرز رسید سامانه سماح به همراه گذرنامه را به همراه داشته باشند.
مدیر حج و زیارت فارس گفت: زائران برای خروج از مرز ایران باید گذرنامه و رسید اینترنتی ثبت نام در سامانه سماح را به همراه داشته باشند و در صورت عدم نام نویسی در سامانه سماح و دریافت رسید ثبت نام،  از خروج آنها، جلوگیری خواهد شد.
زینلی گفت: با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه نیروی انتظامی صرفاً به زائرانی که در این سامانه ثبت نام کرده باشند، اجازه خروج داده خواهد شد.
وی گفت: زائران می‌توانند از طریق اینترنت خانگی یا دفاتر خدمات زیارتی سازمان حج و زیارت برای نام نویسی در سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir اقدام کنند.
مدیر حج و زیارت فارس گفت: زائران باید در زمان ثبت نام هزینه‌های بیمه را که شامل حوادث و خدمات درمانی می‌شود، پرداخت کنند که این هزینه‌ها به همراه هزینه‌های پزشکی و بهداشتی مجموعا ۲۲ هزار تومان تعیین شده است.
زینلی گفت: هر فرد در صورت مراجعه به دفاتر حج و زیارت باید سه هزار تومان نیز حق الزحمه ثبت نام پرداخت کند.
وی با بیان اینکه امسال اعزام زائران اربعین بدون روادید است، اما باید گذرنامه در اختیار آن‌ها باشد، افزود: مهر ورود و خروج در گذرنامه ثبت می‌شود.
زینلی افزود: زائران استان فارسی امسال از مرز شلمچه، چذابه و مهران به عراق سفر می‌کنند.
مدیر حج و زیارت فارس افزود: در بازه زمانی اربعین اعزام ها به صورت کاروانی انجام نمی شود و کاروان‌های سازمان حج و زیارت  اعزامی نخواهند داشت.

پارسال ۷۰ هزار نفر از استان فارس برای زیارت کربلا به عراق سفر کردند.


نظرات بینندگان