کد خبر: ۱۳۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸

رضایی، نماینده شیراز در مجلس خروج آمریکا از برجام را مهمتر از حادثه پلاسکو، سقوط هواپیمای مسافربری در فراز دنا، حادثه نفت‌کش سانچی، وقوع زلزله کرمانشاه، سیل شیراز، گلستان و لرستان و حادثه تروریستی در اهواز و مجلس دانست!

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت:عده‌ای که به واسطه ایثار همین مردم صاحب مقام شده‌اند، در زیاده خواهی و دست اندازی به بیت المال خود را ازصف مردم جدا کرده و به اشرافی‌گری و تجمل گرایی روی آورده‌اند، این موضوع باعث بدبینی مردم به حکومت شده است.
 مسعود رضایی در نشست علنی امروز ( دوشنبه، 8 مهرماه ) مجلس شورای اسلامی در  نطق میان دستور خود گفت: سخنم را با کلام سعدی شیرازی آغار می‌کنم که فرمود، اگر چه پیش خردمند خامشی ادبست / به وقت مصلحت آن به که در سخن کوشی/ دو چیز طیره عقلست دم فروبستن/ به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: بیش از سه سال از عمر مجلس دهم سپری شد و این دوره نیز مانند ادوار گذشته با فراز و نشیب‌هایی مواجه بود و در این مدت کشور دچار بحران‌های ناگواری همچون حادثه پلاسکو، سقوط هواپیمای مسافربری در فراز دنا، حادثه نفت‌کش سانچی، وقوع زلزله کرمانشاه، سیل شیراز، گلستان و لرستان و حادثه تروریستی در اهواز و مجلس گردید، از همه مهمتر خروج آمریکا از برجام و به طبع آن اعمال تحریم‌ها و رکود اقتصادی از جمله وقایعی بود که مردم ایران را در زحمت و تنگنای شدید قرار داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: انتظار میرفت پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولان نظام که اکثرا در بدنه حاکمیت اعم از قوای سه‌گانه، نهاد‌ها و دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و تصمیمی‌گیر تا زمان حال حضور داشته و دارند با دوراندیشی، تجربه و پیش‌بینی وقایع، بتوانند به راحتی از این بحران‌ها عبور کرده و پاسخگوی ولی نعمتان خود یعنی مردم ایران باشند.  

وی در ادامه تاکید کرد: پر واضح است که در بسیاری از بخش‌ها نه تنها پیشرفتی حاصل نشد بلکه شعارها در حد شعار باقی ماند و به آن جامه عمل پوشانده نشد. عجیب‌تر آنکه هنوز بسیاری از مسئولان و صاحبان تریبون از نمایندگان مجلس گرفته تا مجریان و واعظان همان شعارها را با صدای بلندتر بیان کرده و با تهیه عکس، فیلم و پخش کردن در رسانه‌ها به عنوان برگ برنده خود از انها بهره برداری می‌کنند و صدای به حق مردم شنیده نمی‌شود و به قول شاعر زبان بریده به کنجی نشسته صم بکم/ به از کسی که نباشد زبانش اندر حکم، در عین حال واقعیت‌ها را باید گفت هرچند اگر به زیانمان باشد.

رضایی، تصریح کرد: با مرور تاریخ 40 ساله در میابیم که همه گروه‌های سیاسی در خوب و بد امورات شریک بودند و اگر پیشرفتی حاصل شده نتیجه تلاش همگان بوده و اگر موفقیتی حاصل نشده نتیجه تفرقه و سهم خواهی و در نظر نگرفتن منافع ملی بوده است. مردم بیش از توان خود در پیشبرد اهداف تلاش کرده و دین خود را ادا کرده‌اند. 38 سال قبل در چنین روزهایی با شروع جنگ تحمیلی مردم این سرزمین با اعتمادی که به نظام داشتند به مناطق جنگی رفتند و از اموال و دارایی‌های خود گذشتند و فرزندان خود را برای دفاع از کشور فدا کردند، این فداکاری‌ها برای برقراری عدالت، توزیع عادلانه ثروت و قدرت بود.

جراحت جنگ اقتصادی بر پیکره مردم دردناک‌تر از ترکش و خمپاره است

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: هر سال در سالروز جنگ تحمیلی با وجود اینکه خبری از آتش جنگ نیست اما جراحت جنگ اقتصادی بر پیکره مردم به مراتب دردناک تر از ترکش و خمپاره است. چقدر دردآور است در این شرایط سخت و دشوار که مردم در فقر و تنگ دستی به سر می‌برند، عده‌ای که به واسطه ایثار همین مردم صاحب مقام شده‌اند، در زیاده خواهی و دست اندازی به بیت المال خود را ازصف مردم جدا کرده و به اشرافی‌گری و تجمل گرایی روی آورده‌اند، این موضوع باعث بدبینی مردم به حکومت شده است.

بگیر و ببند موثر نیست/ خطر نفوذی‌های اقتصادی بیشتر از نفوذی‌های سیاسی است 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات عمده کشور بازگذاشتن دست اخلال گران اقتصادی است. دستگاه‌های نظارتی قبل از اینکه فسادی شکل بگیرد باید شرایط را به گونه‌ای نظارت کنند که فساد صورت نگیرد چرا که درمان بسیار سنگین و هزینه براست. اینکه هر از چند سالی با دستگیری افرادی و بگیر و ببند راه انداختن چندان موثر نیست. به جرات می‌گویم خطر نفوذی‌های اقتصادی به مراتب بیشتر از نفوذی‌های سیاسی و اجتماعی است چرا که اکثر افراد جامعه نیازمند مالی هستند.

نماینده مردم شیراز درمجلس، خاطرنشان کرد: زندگی معلمان، کارمندان، گارگران و بازنشستگان دیگر بر نمی‌تابد که اختلاس‌های هزاران میلیاردی در صدر اخبار قوه قضاییه باشد و حاصلی برای زندگیشان نداشته باشد.

وی ضمن تشکر از ریاست قوه قضاییه که اخیرا مبارزه با فساد را شروع کرده است، افزود: اگر عزم بر شفافیت و جلب اعتماد جامعه بوده بهتر است با همکاری نمایندگان مجلس به تحقیق و تفحص در دستگاه‌های قضا و نظارتی بپردازد تا به شفافیت موضوع بی‌انجامد.

رضایی، ادامه داد: یکی از اسناد بالا دستی نظام سند بیست ساله چشم انداز جمهوری اسلامی است که بیان می‌کند جامعه ایرانی در افق 1404 در پرتو عزم ملی و خرد جمعی در مسیر تحقق آرمان‌ها و اصول قانون اساسی کشوری متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافیای و تاریخی خود با تاکید بر مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی، آزادی مشروع، حفظ کرامت و حقوق انسان‌ها و بهره مندی از حقوق اجتماعی و قضایی در جایگاه والایی خواهد بود که در این سند به شاخص‌هایی همچون رفاه و امنیت ملی، تامین اجتماعی، بهبود نرخ اشتغال و تورم، کاهش فاصله درآمد میان دهک‌های بالا و پایین جامعه، امنیت غذایی و ایجاد فرصت‌های برابر و توزیع مناسب نهاد مستحکم خانواده به دور از فقر و فساد، تبعیض و بی‌عدالتی توجه ویژه شده است.

وی افزود: اکنون با گذشت 16 سال از ابلاغ این سند، تا چه اندازه به اهداف نزدیک شده‌ایم؟ با توجه به گزارش‌های اختلاس، قانون‌گریزی، تبعیض، ویژه‌خواری، تورم، رکود اقتصادی، فقر، تضعیف بنیاد خانواده، پارتی بازی، فساد و فاصله طبقاتی، تجمل‌گرایی از کشورهای تطبیقی در سند چشم انداز جلوتر نیستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: تا کی می‌خواهیم بر سر هم فریاد بزنیم؟ مردم بهتر از همه می‌فهمند و درک بالای از مشکلات کشور دارند، آنها می‌دانند که داد و فریاد و تقصیر را بر گردن یکدیگر انداختن هیچ دردی را دوا نمی‌کند، پس بیاییم تا دیر نشده برای نجات از مشکلات و عبور از معضلات و برای جلب اعتماد مردم، همانند جنگ تحمیلی مردم را شریک بدانیم.

نظرات بینندگان