کد خبر: ۱۳۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸
فرمانده انتظامی فارس:

ماموریت ها و جرائم در حال تغییر است/ با توسعه تکنولوژی، پلیس هوشمندانه وارد شده و مشکلات را کاهش دهد/ فضای مجازی دیگر تفاوتی با فضای حقیقی ندارد

سردار رهام بخش حبیبی گفت: ماموریت ها و جرائمی که در حال رخ دادن است در حال تغییر بوده و با توسعه تکنولوژی در این حوزه نیز باید پلیس هوشمندانه وارد شده و مشکلات را کاهش دهد.

به گزارش شیرازه، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های هفته نیروی انتظامی در استان فارس اظهار داشت: شعار امسال هفته نیروی انتظامی «پلیس هوشمند امین مردم» است.

وی با بیان اینکه اولین شهدای دفاع مقدس مربوط به نیروی انتظامی بوده اند افزود: این نیروها منشاء خدمات خیر در جبهه ها بودند و هم اکنون نیز نیروهای انتظامی در مرز ها ادامه دهنده هشت سال جنگ تحمیلی است.

سردار حبیبی تأکید کرد: ماموریت ها و جرائمی که در حال رخ دادن است در حال تغییر بوده و با توسعه تکنولوژی در این حوزه نیز باید پلیس هوشمندانه وارد شده و مشکلات را کاهش دهد.

فرمانده انتظامی فارس در خصوص فضای مجازی با اشاره به اینکه جرائم در این فضا ١۵٠ درصد افزایش یافته است، تأکید کرد: فضای مجازی دیگر تفاوتی با فضای حقیقی ندارد از کسب و کار های اینترنتی تا فعالیت های تبلیغاتی برای انتخابات از جمله رویدادهایی است که در فضای مجازی در حال رویداد است.

وی معتقد است که باید از آسیب هایی که در فضایی مجازی وجود دارد آگاهی یافته و نسبت به نشر در جامعه اقدام شود. افزایش امنیت در فضای مجازی از جمله مهمترین اقداماتی است که باید مورد توجه بهره برداران از فضای مجازی باشد.

سردار حبیبی در خصوص حادثه استهبان نیز اظهار داشت: در حادثه ای که در استهبان رخ داد این عملیات آزادسازی گروگان ها کاملا تحت نظارت و بررسی فرماندهی انتظامی استان فارس صورت گرفت و تنها دو نفر به صورت جراحت سطحی قرار گرفت.

به گفته وی، تجدید میثاق با امامزادگان، و غبارروبی قبور شهدا از جمله برنامه هایی است که در هفته ناجا اجرایی خواهد شد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان