کد خبر: ۱۳۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس:

66 موکب فارس در عراق،روزانه 90 هزار زائر اربعین را اسکان خواهند داد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از پذیرایی 90 هزار نفر در قالب 66 موکب استان فارس در ایام اربعین خبر داد.

پذیرایی 90 هزار نفر در موکب های استان فارس

به گزارش شیرازه، اسکندر قاسمی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در گفتگو با خبرنگار ما با اظهار این که پارسال مردم استان فارس در ایام اربعین حسینی 42 موکب برپا کرده اند بیان کرد: تا کنون برای ایام اربعین 66 موکب جهت خدمت به زائران اباعبدالله (ع) تشکیل شده اند و در روند صدور مجوز، انتقال تجهیزات و برپایی موکب هستند که از 13 مهر ماه (5 ماه صفر) شروع به خدمت رسانی خواهند کرد و تا 30 مهر ماه ( 23 ماه صفر) تداوم خواهد داشت.

به گفته رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس 4 موکب در مرزشلمچه، 6 موکب در شهر نجف، 18 موکب در راه نجف تا کربلا، 33 موکب در شهر کربلا، 1 موکب در شهر کاظمین و 1 موکب در شهر بلد (سید محمد) و 2 موکب در ایران از این ستاد مجوز برپایی موکب گرفته اند که یک موکب هم برادران افغانی برپا کرده اند.

وی با عنوان اینکه در ایام اربعین سال 1397، 60 هزار نفر در طول شبانه روز از خدمات این موکب ها استفاده کرده اند افزود: پیش بینی می شود در اربعین امسال میزبان 90 هزار نفر در یک شبانه روز جهت ارائه خدمات اسکان و پذیرایی باشیم.

اسکندری خدمات این ستاد به موکب داران را ثبت نام موکب ها، بررسی، تایید و صدور مجوز اعلام کرد و گفت: یکی از کار هایی که این ستاد برای موکب های استان انجام می دهد ارجا به گمرک جهت تسهیل در صدور مجوز گمرکی است که موکب ها بتوانند وسایل و اقلام مورد نیاز خود را به کشور عراق ببرند و جمعا تعداد 220 تریلی و کامیون جهت جابجایی وسایل موکب ها عبور خواهند کرد.

وی در یادآور شد: مردم عزیز ایران می توانند جهت بازسازی عتبات عالیات وجوه نقدی خود را به شماره حساب 0108995203007 و شماره کارت (6037991899884807) بانک ملی ایران واریز کنند.


نظرات بینندگان