کد خبر: ۱۳۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

آثار صنایع دستی فارس نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند

مدیر کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی کشور از برگزیده شدن 152 اثر از 8 استان کشور، در پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی کشور خبرداد.
به گزارش شیرازه، حسین خواجه بیدختی مدیر کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی کشور اعلام کرد: در پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت  و برتری آثار صنایع دستی کشور  از تاریخ 6 لغایت 9 مهرماه سال جاری به میزبانی شیراز، 356 اثر صنایع دستی از استانهای فارس، خراسان جنوبی،خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، کهگلیویه و بویراحمد و بوشهر مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت که در پایان 152 اثر موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت  و برتری شدند.

 وی در خصوص شاخص انتخاب آثار اظهار داشت: مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیبا شناسی سنتی، نو آوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات  از جمله معیارهای انتخاب این محصولات بوده است.

 بنا براین گزارش به نقل از مدیر کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی کشور، در این دوره،  49 اثر از استان فارس، 17 اثر از بوشهر، 12 اثر از خراسان جنوبی، 4 اثر از کهگلیویه و بویراحمد، 25 اثر از سیستان و بلوچستان، 7 اثر از هرمزگان،  17 اثر از خوزستان و 21 اثر از کرمان،  نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی دریافت کردند.
انتهای پیام/323
نظرات بینندگان